Gå til innhold

Foreldrene mine tror visst ikke jeg har følelser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde fødselsdag for noen dager siden, ingen av foreldrene mine tok seg bryet med å ringe, fikk en beskjeden sms. Min far spurte ikke om det skulle være selskap en gang. Han er sånn som kan takke for en invitasjon uten å si om han kommer eller ikke, jeg tror da han skal komme, også kommer han ikke..

Min mor syntes ikke egentlig det passet med selskap den dagen jeg har bursdag, det gjør det aldri, fordi hun da har vært i bursdag til sin søster, skal i bursdag til sin bror dagen etter meg, og et tantebarn dagen etter der.

Hun velger altså å be meg om å bytte dato, slik at hun skal slippe å dra bort på besøk så mange dager på rad. En gang presterte hun å spørre om hun komme en annen dag, fordi det var noe hun gjerne skulle sett på tv! Jeg gir meg ende over..

I år var jeg sliten pga jobben, og orket ikke ha selskap, i allefall ikke når det er så upopulært at jeg vil feire bursdagen min den dagen jeg faktisk har fødselsdag, og ikke en uke før eller en uke etter.. Da jeg fortalte det, sa hun bare; "javel, men jeg må jo komme til dere med gave uansett da.."

Blir lei meg og oppgitt, hjelper ikke si noe heller.. Man føler seg liksom sååå viktig i sine foreldres øyne..

Noen som har forslag til hva jeg kan si til dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be dem slutte å være ufølsomme, frekke rasshøl mot deg hvis de har noen interesse av å være en del av livet ditt. Rett og slett!

Anonymous poster hash: eaf7d...c75

Skrevet

Åååå. Føler med deg.

Er litt i samme situasjon selv med mamma. Hun har forskuddert en arv på flere hundre tusen kroner til min søster, og så skjønner hun ikke at jeg føler meg forskjellsbehandlet.

Det sårer så ekstremt mye når det kommer fra de aller nærmeste. Hva med faren din da? Du kan ikke ta en prat med han?

Anonymous poster hash: a7588...5f8

Skrevet

Har aldri kunnet snakke noe særlig med pappa, har prøvd, men han hisser seg bare opp, eller vil ikke høre på det øret.. Trøsten er at han er ikke det spor bedre til søstrene mine, så det er lite forskjellsbehandling. Men, han er mye sammen med stebarna sine da, de er visst mye kulere enn oss, sikkert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...