Gå til innhold

3 åringen har bare sovet 7 timer inatt, barnehage eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv fri idag og kan ha han hjemme, men så var han hjemme igår pga kosedag hjemme. Han har også vært mye hjemme i det sist pga han vil og vi har mulighet.

Tar barnehagen det negativt at vi har han mye hjemme? Hjemme igår og kanskje idag, hva hadde dere valgt?

Anonymous poster hash: 03a66...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har tid og lyst så ha han bare hjemme. Jeg har mi hjemme i dag og i morgen. Vi er elleville ;)

Anonymous poster hash: f614d...6ba
Skrevet

Spørs på kva som er grunnen til lite søvn tenker eg. Om han er i ferd med å snu døgnet kan det sikkert vere lurt å gå i barnhagen i dag så han held seg i akrivitet sjølv om han er trøtt.

Om han er plaga av noko kan det kanskje vere lurt å bli heime.

Skrevet

Ville absolutt hatt han hjemme hvis han kun har sovet 7 timer og du alikevel er hjemme.Er han ikke kjempe trøtt da, med så lite søvn i natt?

Skrevet

Ingen grunn til lite søvn. Ble stående i rushtrafikk i Oslo igår ettermiddag, og da sovna han, så han klarte ikke å sove før 12 inatt. Tenkte at hvis jeg har han hjemme, så kunne jeg lagt han rundt 11 tida, så han hadde fått sovet litt, siden han ikke kan sove i barnehagen.

Skrevet

Send i barnehagen. Er vel ikke syk selvom man har fått lite søvn? Det er vel bare kjedelig for ham å gå hjemme hele dagen.

Anonymous poster hash: b3cca...97b
Skrevet

Du kan jo bare be barnehagen om å legge han tidligere der.

Anonymous poster hash: 70e81...bf3
Skrevet

Har snakka med barnehagen nå, og har han hjemme. Får dårlig samvittighet av å sende han i barnehagen, når jeg vet han kommer til å være kjempetrøtt om ett par timer.

Tror han ikke har det så kjedelig hjemme, da han helst vil det, ikke noe lei av å gå i barnehagen, og kunne han velge selv, så hadde han nok vært hjemme hver dag.

HI

Skrevet

Du kan jo bare be barnehagen om å legge han tidligere der.

Anonymous poster hash: 70e81...bf3

Han sover ikke der.

Skrevet

tror ikke et så lite barn synes det er kjedelig å være hjemme.mine var hjemme flere år, og tok ingen skade av det.  hadde sett på om barnet virker trøtt jeg.. er jo ikke sikkert han trengte mer søvn akkurat i natt.

Skrevet

Send i barnehagen. Er vel ikke syk selvom man har fått lite søvn? Det er vel bare kjedelig for ham å gå hjemme hele dagen.

Wow.. Litt av en innstilling noen foreldre har!! Det er da vel ikke KJEDELIG for ett barn å tilbringe kvalitetstid sammen med de viktigste menneskene i livet sitt, nemlig foreldrene?? Det kunne aldri falt meg inn å sendt barnet mitt i barnehagen når jeg selv var hjemme. Tiden med barna når de er små er dyrebar!

Anonymous poster hash: e93ce...a2c

Skrevet

Wow.. Litt av en innstilling noen foreldre har!! Det er da vel ikke KJEDELIG for ett barn å tilbringe kvalitetstid sammen med de viktigste menneskene i livet sitt, nemlig foreldrene?? Det kunne aldri falt meg inn å sendt barnet mitt i barnehagen når jeg selv var hjemme. Tiden med barna når de er små er dyrebar!

Enig! Har en venninne som nå har vært sykemeldt fra jobb i 6 mnd snart. Hun er ikke syk, men jobben skal legges ned, og hun fikk sykemelding inntil hun har funnet ny jobb. Det har enda ikke skjedd, og hun er bare hjemme om dagene. Går på fjellet, baker, sover, osv. Og barnet er 8,5 time i barnehagen HVER dag! :(

Hun syns det er så godt å ha fri for seg selv. Ungen er 2 år og 4 mnd.

Og HI, kos deg hjemme med barnet ditt :) Dere får nok en kjempe fin dag! :) Han kommer til å sove godt i natt og bli klar for en ny bhg dag i morgen heller :)

Anonymous poster hash: 964ef...042

Skrevet

Stol på magefølelsen din. Jeg ville holdt han hjemme dersom jeg trodde han var for sliten for barnehage og hvis jeg hadde lyst på kosedag. Hvis ikke ville jeg sendt han og gitt beskjed om at han var litt trøtt og kanskje trengte en liten lur i løpet av dagen.

Skrevet

angrer ikke et sekund på at mine var mye hjemme iallefall. noen mener jo barna har det bedre i barnehagen enn hjemme. det skjønner jeg ikke. klart de har godt av å leke med andre..men noen er i bh fra 7 om morgnen til 17 om kvelden fra de er 1 år gamle.. da har de brukt ca 3 timer med barna sine hver dag og barna er kjempeslitne. tror ikke de har vondt av å være hjemme litt jeg.iallefall ikke hvis de kan være hjemme. kos deg med lillemann hjemme : ))

Skrevet

Det er når jeg leser sånne kommentarer jeg lurer på hva noen gjør med barna sine?

Kjedelig å ha fri sammen med mamma?! Virkelig?

Skrevet

Spørs på kva som er grunnen til lite søvn tenker eg. Om han er i ferd med å snu døgnet kan det sikkert vere lurt å gå i barnhagen i dag så han held seg i akrivitet sjølv om han er trøtt.

Om han er plaga av noko kan det kanskje vere lurt å bli heime.

Dette tenkte jeg også...

Anonymous poster hash: 4f195...6bd

Skrevet (endret)

Det er når jeg leser sånne kommentarer jeg lurer på hva noen gjør med barna sine?

Kjedelig å ha fri sammen med mamma?! Virkelig?

Jeg er ikke den du svarer, men ja virkelig. Hvis min 4åring skulle vært hjemme hver gang hun ikke fikk full nattesøvn hadde hun vært mye hjemme. Og hun er så bhg-barn at hun kjeder seg hjemme. Det er tross alt en grunn til at jeg går hjemme, og da har jeg ikke muligheten til å gi henne den oppmerksomheten bhg-ansatte har muligheten til dagen lang. Det finnes absolutt dager jeg også har henne hjemme, men da er det planlagt og jeg gjør unna ting i forveien så jeg kan være med henne hele tiden.

Tenk, noen barn er så aktive at faktisk kjeder seg hjemme når mor ikke kan stå på pinne for dem dagen lang, og de er lei av å leke alene. Det er ikke fordi de ikke klarer å leke alene, men noen barn er vesentlig mer aktive enn andre, og ofte da trives mer i bhg enn hjemme de timene på dagtid!

Endret av Bananen
Skrevet

Hun er ikke syk, men jobben skal legges ned, og hun fikk sykemelding inntil hun har funnet ny jobb.

Hæh, er dette sykmeldingsgrunn?

Anonymous poster hash: e4eda...c3b

Skrevet

Enig! Har en venninne som nå har vært sykemeldt fra jobb i 6 mnd snart. Hun er ikke syk, men jobben skal legges ned, og hun fikk sykemelding inntil hun har funnet ny jobb. Det har enda ikke skjedd, og hun er bare hjemme om dagene. Går på fjellet, baker, sover, osv. Og barnet er 8,5 time i barnehagen HVER dag! :(

Hun syns det er så godt å ha fri for seg selv. Ungen er 2 år og 4 mnd.

Og HI, kos deg hjemme med barnet ditt :) Dere får nok en kjempe fin dag! :) Han kommer til å sove godt i natt og bli klar for en ny bhg dag i morgen heller :)

Kan godt være mer enn det venninnen din forteller deg. Du er ikke sykemeldt i 6 måneder uten grunn.

Anonymous poster hash: 3b61f...67a

Skrevet

Særlig!

De fleste sender barnet sitt i barnehagen selvom de har en fridag. Leste du ikke tråden her inne tidligere hvor det var en som spurte om det?

Gutten min har masse energi og kjeder seg faktisk hvis han bare må være hjemme en hel dag. Unger er forskjellige, og min absolutt elsker å være i barnehagen.

Skrevet

de fleste sender barna i barnehagen fordi de MÅ. er folk hjemme hele dagen er det jo greit noen timer noen dager i uka..men være der hele dagen når man er hjemme er jo bare tull. greit unger er forskjellige. men de koser seg faktisk hjemme å. plutselig er de store. kan jo ha noe å si hva man gjør hjemme da..? Sitter man bare å ser tv blir jo dagen kjedelig for de små.sier ikke at jeg tror du gjør det.. men blir barna aktivisert litt koser de seg faktisk hjemme. 

Skrevet

Da har vi kost oss masse i hele dag. Alt fra å spise sjokolade på en torsdag, leira, vært ute i regnet og blåst såpebobler til å lage middag sammen.

Trodde han ville sovne, men en dupp på 5 min holdt visst.

Snakka med barnehagen og heldigvis så syntes de ikke at det var negativt med all de fridagene.

Skrevet

7 timer er da normalt?.. :) Min kan innimellom sovne kl 22 og våkne i 5 tiden. Går fint det og. Bare å legge litt tidligere neste kveld. 

Anonymous poster hash: 2f3fb...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...