Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Jobber som sykepleier og i dag når jeg kom på jobb så får jeg vite at jeg skal være veileder for sykepleiestudenter Trodde dette var noe man skulle være forberedt på og ikke minst ønske om og påta seg oppgaven? Hun ene studenten var så ivrig at hun overkjørte meg til tider helt, begynte og styre med og skulle blande antibiotika og ja i det hele tatt er helt utslitt av denne dagen på jobb. Hjelp, skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i mange uker fremover Anonymous poster hash: 4988c...cde
Ileus Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Det jo noe du skal få beskjed om i god tid hvis du skal være veileder. En student uten erfaring har ikke noe med å blande seg i medikamenthåndtering, håper du ga klar beskjed.
Sjokoladebanan Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Du burde ha fått vite om det på forhånd, men tror ikke du kan nekte å ta imot studenter. Hvertfall kan man ikke det på min arbeidsplass. Men man får vite det uker på forhånd hos oss slik at man I det minste er mentalt forberedt. Lykke til. Det går seg nok til. Ikke gøy å være uforberedt. Har selv vært student for ikke så alt for lenge siden og det er en Ganske sårbar situasjon det også. Og at de er ivriG er vel bare et pluss? Verre med dem du føler du må sparke opp av sofaen for å gjøre noe. Men bare ha en åpen og ærlig dialog med studenten, legg plan sammen om hva som er din og hennes oppgave f,eks så har dere begge noe å forholde dere til. Og overtrår hun noen grenser så si I fra på en respektfull men tydelig mate. Dette går nok fint