Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Nytter ikke hvor mye ekstra man jobber for og kunne tjene seg noen ekstra kroner I går kom guttungen hjem og hadde vært på besøk der han hadde knust en slik Ittala vase til 1000 kroner ! Var et uhell og det tror jeg på, men mora til kompisen ble rasende og forlangte at han stod på døren med pengene i morgen! Lurer på om det hadde vært samme raseri om det var en vase fra Nille til 59; kroner? I tillegg så har vi flere andre ekstrautgifter nå og jeg ser bare med skrekk og gru til regningsbunken er betalt Ikke mye penger ekstra til andre ting man kunne ønske seg. Men det er jo ikke lov og klage i dette landet så lenge man ikke lever under fattigdomsgrensa! Anonymous poster hash: 48bed...27e
*Teoline* Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Eh, selvsagt hadde ikke fortvilelsen over knust vase vært like stor over en vase til 59 kr!?!? Uhell skjer, men det er likevel på sin plass at dere erstatter det han ødela, syns du virkelig ikke det? Og joda, det er lov å klage, men om man får så mye medlidenhet er vel en annen sak
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Mener du at de skulle stå for utgiften etter at din sønn ødela ting i deres hjem? Anonymous poster hash: 6b348...483
Himmel og hav Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Selvfølgelig skal den vasen han knuste erstattes, men du kan jo høre med moren hva slags vase det var, og heller insistere på å kjøpe en ny. Det er rett som det er at det er tilbud på slike ting, eller at det kan kjøpes rimeligere på en eller annen nettbutikk. At hun sier at den koster/kostet 1000,- betyr jo nødvendigvis ikke at den koster det lenger i dag.
Edelweis Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Greit at den må erstattes, men det handler litt om måten ting blir lagt fram på å da. kan ikke forlange at han skal stå der med pengene dagen etter. jeg håper ikke hun hadde snakket slik til et barn. herregud... jeg hadde ikke forlangt noe, men så er jeg over middels forståelig når det gjelder ulykker når man har barn i hus da, så jeg har ikke slike kjempe dyre ting stående fremme. hadde også sagt at jeg skulle kjøpe en identisk vare. ellers skulle jeg krevd å se kvitteringen bare for å være like frekk!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Syns ikke det er en selvfølge at den skal erstattes. For det første: hvordan vet i at den knuste vasen kostet 1000 kr? Og hvordan var omstendighetene rundt uhellet? Fikk de lov leke med noe inne som gjorde at den ble truffet? Var sønnen din ene og alene om ulykken? Var den plassert litt risikabelt? Hadde aldri krevd dette om et barn ødela noe hos oss ved et uhell. Videre høre moren ustabil ut som reagerer slikt på et uhell. Stakkars gutten din. Anonymous poster hash: 6c950...ce9
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Sjekk Kitch'n, de har ofte tilbud på iittala! Anonymous poster hash: 89ebf...24c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg hadde nok blitt sur om en dyr vase ble knust, uansett om det var av mine egne barn eller andre sine barn. Men jeg hadde ikke krevd at de skulle erstatte den, uansett pris. Sånt må man regne med når man har barn på besøk, eller voksne for den del, uhell skjer! Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt det som det var, at du ikke har verdens beste råd akkurat nå så hun får vente litt med å få erstatning for vasen. Jeg ville også hørt mer hva som skjedde rundt dette uhellet, er ikke sikkert det er sønnen din alene som skal stå for dette. Anonymous poster hash: bb501...765
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg hadde aldri krevd erstatning for uhell skjedd hos oss. Men hadde det skjedd med vilje hadde det vært noe annet. Men tviler på at en liten gutt knuser en vase med vilje. Men vi er alle forskjellige. Anonymous poster hash: ab8b0...53e
mylittlecat Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har opplevd at et barn knuste noe lignende hjemme hos meg. Ble riktig nok litt muggen, men viste det ikke til barnet. Og kunne aldri falt meg inn å kreve penger for det av foreldrene. Det var et uhell!!!!
Gjest Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hva hadde dama gjort om det var hennes sønn som hadde knust vasen? OG regner vel med at dette går event på innboforsikring? Og har man så fjasete vaser lett tilgjenglig for unger i lek, så får hun skylde seg selv. Har hatt unger som ha knust det ene og det andre her, men neimen om jeg krever foreldre for det Endret 16. oktober 2013 av Gjest
Gjest Morn du Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Hvis jeg hadde en vase stående fremme til 1000 kr, hadde jeg og hatt råd til at den ble knust.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 Hadde aldri krevd noe, for noe et barn jeg tillot å komme inn i hus, ødela. Og om så, aldri krevd pengene til neste dag! Æsj, hun damen virker uspiselig.. Anonymous poster hash: 81309...fcf
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg forhandler iittala. Hvilken vase var det? Var det Alto vasen stemmer iallfall 1000,- Lurer på om det er 1099,- den koster. Anonymous poster hash: 5a125...81f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #15 Skrevet 16. oktober 2013 Synes ikke hun kreve det når det er ett uhell. Hadde sønnen din kastet den i gulvet med ett uhell så hadde det vært noe annet. Uhell må man bare regne med! Anonymous poster hash: b90b4...0f0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #16 Skrevet 16. oktober 2013 Hvis jeg hadde en vase stående fremme til 1000 kr, hadde jeg og hatt råd til at den ble knust. Så det du sier er at man ikke kan ha fine ting stående fremme uten å måtte regne med at det blir knust? Rimelig spesielt... Anonymous poster hash: f350c...936
Gjest Morn du Skrevet 16. oktober 2013 #17 Skrevet 16. oktober 2013 Hvis jeg hadde en vase stående fremme til 1000 kr, hadde jeg og hatt råd til at den ble knust. Så det du sier er at man ikke kan ha fine ting stående fremme uten å måtte regne med at det ,blir knust? Rimelig spesielt... Anonymous poster hash: f350c...936 Var vel ikke akkurat det jeg skrev.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #18 Skrevet 16. oktober 2013 Hvis jeg hadde en vase stående fremme til 1000 kr, hadde jeg og hatt råd til at den ble knust. Så hvis du får en flott gave som du aldri kunne kjøpt deg selv, gjemmer du den lengst inni skapet så den ikke skal bli ødelagt? Greit at man ikke skal sette noe knuselig utsatt til, men det går faktisk an å ha uerstattelige ting i et hus også. Når det er sagt hadde jeg aldri krevd erstatning for noe som ble ødelagt hos oss, men moren har i dette tilfelle rett på å få ny. Anonymous poster hash: cf284...b1a
magica fra tryll Skrevet 16. oktober 2013 #19 Skrevet 16. oktober 2013 Vasen er nå en ting... Men regninger er jo igrunnen bare et resultat av en "vare" du har kjøpt, så nei, synes ikke synd på deg.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #20 Skrevet 16. oktober 2013 Hadde forlangt bevis på at den kost det. Og si eit beløp rett ut uten og vite er som og stjele penger fra andre. Anonymous poster hash: 89df2...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå