Gå til innhold

Prøver meg her inne for jeg trenger hjelp til motivasjon!


Gjest cd0da

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så vanvittig med motivasjonen! Nå har jeg vært sykmeldt i 2 måneder og jeg har blitt LAT! Jeg har gått opp 5 kilo på denne tiden :o 

Før jeg ble sykmeldt var jeg blitt kjempe flink til å trene og spise sunt. Raste ned i vekt. Så ble jeg sykmeldt og da ble jeg latere og latere. Jeg sitter inne og i sofaen dagen lang og kjører overalt. 

Barnehagen ligger 3 km. unna en vei og tilogmed dit gidder jeg ikke gå lenger. For noen dager siden fikk jeg ikke start på konebilen min. Det endte med at jeg ikke gadd å ta ungen i barnehagen og hadde henne hjemme istedet :o Idag var hun i barnehagen for idag hadde jeg bil!

 

Jeg spiser ikke godteri utenom i helgene, men jeg spiser opptil et halvt brød daglig! Jeg spiser for mye og klarer ikke la vær. Jeg trenger virkelig hjelp nå for jeg ser jo hvor dette ender og jeg ser det VELDIG på kroppen min!

 

Jeg synes jeg er blitt så stygg, så stygg. Jeg skjemmes over å gå ut blant folk. Selvtilliten er på bunn og jeg tør ikke gå ut av huset snart :(

 

Kan noen komme med tips, råd og motivasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffameg, ikke noe god følelse det der. Det var omtrent sånn jeg hadde det for ett år siden. Men så begynte jeg å trene, og nå har fått løpeskade og er deprimert for at jeg ikke får løpt hver dag.Så det KAN fort snu seg, saken er bare å skifte fokus. 

Prøv å ikke fokuser på "aff, nå måååå jeg trene igjen,ååååh!" Da blir det ikke ofte.

 

Jeg begynte med lange turer med hunden. I januar,mens jeg var hjemme med barn på ett år.

 

Dermed ble fokuset "AHHH, stillhet! Ingen unger, ingen regninger, ikke husarbeid! Bare meg og bikkja, mine egne dagdrømmer, god musikk på øret, fulstendig BLISS!

Sånn er det fortsatt. Jeg er helt avhengi av å gå tur/jogge hver dag. Jeg elsker å kjenne hjertet pumpe, det gir meg så utrolig mye, selvtillitten er større enn den har vært på mange år, og jeg har energi som en unge!  

Jeg har gått ned fra str 42 (trangt) til 38 siden januar, men vekta har ikke vært i fokus som sagt, jeg har kun fokusert på hvor deilig det egentlig er med egentid og trening:)

Kostholdet mitt er ganske vanlig. Har prøvd å kutte ned på brød, spiser stort sett det jeg vil.

Men begynn pent, og tren noe som du kan tenke deg å fortsett med! Jeg kunne aldri trent på treningsenter feks, jeg må være ute alene. STILLHET <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...