Gå til innhold

Er det vanlig at foreldresamtale er midt i arbeidstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal vi ha første foreldresamtale i barnehagen men ser nå at alle tidspunktene vi kan velge mellom er midt i arbeidstiden.

Er det vanlig at det er midt på formiddagen?

Gruer meg til å spørre om fri fra jobben selv om det selvsagt er viktig å på foreldresamtalen.

Merkelig at de legger det opp sånn når de vet at de aller fleste er på jobb da.

Anonymous poster hash: 973a1...d65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det enten kl 9 eller kl 15.

Anonymous poster hash: 58606...895

Skrevet

"Merkelig at de legger det opp sånn når de vet at de aller fleste er på jobb da"

Veldig lite merkelig at de legger opp til foreldresamtale når førskolelæreren er på jobb.

Anonymous poster hash: 743ca...2ea
Skrevet

Ja, det er vanlig.

Anonymous poster hash: 3fc19...38d

Skrevet

Mener du at barnehageansatte skal gjøre dette på fritiden etter deres egen arbeidsdag? Slike samtaler er vanlig å ha en gang i løpet av åpningstiden til barnehagen.

Skrevet

Det er vel det som er arbeidstida til personalet i bhg også?

Ser at det kan vere ei ulempe, men eg ser også kvifor bhg din gjer det slik..

Skrevet

jeg tror det er vanlig i barnehager ja. Vi hadde det. og jeg forstår det. såvidt jeg forstår (for slik er det for oss lærere, og vi er jo i samme forbund) så får de ikke betalt overtid utover ordinær arbeidstid. De får ingenting egentlig, siden de da velger å ha det etter arbeidstid. Det er jo det samme som tannlege og lege det....du må somregel dra i arbeidstiden. hvorfor skulle det være noe anderledes i barnehagen? 

Skrevet

Har selv jobbet i barnehage og de setter jo opp foreldresamtaler til når de selv er på jobb. Er ikke veldig mange som vil jobbe overtid bare for å ha foreldresamtaler(ikke de som ikke får betalt ihvertfall). 

Anonymous poster hash: 5bb78...ba7
Skrevet

Jeg skal på foreldresamtale kl 10.00. så det er nok vanlig

Anonymous poster hash: aee11...b9c
Skrevet

Be om å få time med en gang de åpner, så rekker du det kanskje før jobben.

Anonymous poster hash: fb37f...e93

Skrevet

Poenget er vel at det er vanlig (her i hvert fall) å ha det enten på begynnelsen eller slutten av dagen, ikke midt på dagen. Da kan man komme litt sent eller gå litt tidlig og slipper å dra fram og tilbake.

Anonymous poster hash: 58606...895

Skrevet

Fikk mail tilbake nå om at jeg kunne få time når jeg henter henter han i barnehagen så jeg slipper å ta fri :D

Anonymous poster hash: 973a1...d65
Skrevet

Ja, det er vanlig, både i barnehagen og etterhvert på skolen. Hverken førskolelærere eller allmennlærere vil jobbe overtid for å snakke med deg...

Vi som har fire barn har en liten utfordring der ja ;)

Anonymous poster hash: d652d...afb
Skrevet

"Merkelig at de legger det opp sånn når de vet at de aller fleste er på jobb da"

Veldig lite merkelig at de legger opp til foreldresamtale når førskolelæreren er på jobb.

Anonymous poster hash: 743ca...2ea

Jeg er selv førskolelærer og skal nå starte opp med foreldresamtaler.. Vi er pålagt å ha samtalene i vår arbeidstid, da min bydel ikke "vil" betale for lengre dager.. Jeg prøver å legge mine samtaler så tidlig eller sent som mulig, men jeg må jo ha andre ansatte som er på jobb, slik at barna ikke blir alene..

Skjønner frustrasjonen til foreldre, men det er ikke vi som avgjør det, desverre...

Skrevet

Ja, det er vanlig, både i barnehagen og etterhvert på skolen. Hverken førskolelærere eller allmennlærere vil jobbe overtid for å snakke med deg...

Vi som har fire barn har en liten utfordring der ja ;)

Anonymous poster hash: d652d...afb

Jeg jobber gjerne overtid, men når jeg ikke får betalt for det så frister det ikke. Vi vil tilrettelegge for foreldre, men det lar seg ikke alltid gjøre :( Så ikke noe moro å sette opp samtaler jeg vet ikke passer :( Jeg er som sagt førskolelærer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...