Gå til innhold

Har du opplevd noe skikkelig ydmykende? Ikke uskyldige flauser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på alvorligere ting som man ikke vil prate om. Som f.eks. tvangssalg på grunn av ubetalt regning, husvert tatt seg inn i huset når det var skikkelig bomba, vært selvsikker og bestemt i en butikk hvor du skulle kjøpe noe det viste seg at du ikke har penger til osv.

Trenger trøst. Har i det siste gått igjennom for mye ydmykende. Klarer snart ikke lenger å holde hode t oppe. Føler meg helt alene om det... Som om det er bare jeg som opplever slikt.

Anonymous poster hash: 5310b...dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du har det økonomisk tøft av det du skriver. Leit å høre, og det kan skje den beste. Mannen min 'redder' meg i dårlige tider, så det har ikke blitt noen flauser enda. Se på luksusfellen på tv da vel. Du er ikke alene. Vil du dele hva som har skjedd? Det er ikke sikkert at det er så ille som du tror?! Kanskje får du noen råd på veien også om hvordan håndtere det?! Det kan være mange grunner til at man mister økonomisk fotfeste.

Anonymous poster hash: 93302...26a

Skrevet

Ble utsatt for økonomisk utroskap av min egen mann. Han hadde tatt opp nesten 1 million kroner i kredittkortgjeld bak min rygg!

Det var ydmykende, det. Sliter fortsatt med det, tre år etter...

Anonymous poster hash: 33967...2ab

Skrevet

Jeg fikk namsmannen på døra for 13 år siden og ble kastet ut.

Jeg bodde 6 mnd uten strøm midt på vinteren fordi jeg ikke hadde penger til strømregingen.

Skrevet

Halve lønna ble tatt i tvangstrekk. I bunn og grunn var ikke jeg skyld i gjelda, men den stod på mitt navn... utrolig flaut ovenfor arbeidsgiver. Men DU så deilig når den var ferdigbetalt!!!!

Skrevet

Da jeg var 18 bodde jeg hos en mann på 28. Han fulgte bestandig med når jeg var hjemme og når jeg var borte. Når jeg kom hjem brukte sofaputene å være nedsittet, sengeklærne rotet i, klær flyttet på i skapet mitt og kjøkkenutstyr flyttet på:-s

kan si det slik at jeg ikke bodde det lenger enn 5 mnd før jeg fikk nok:-/ hadde jeg vært like gammel som jeg er nå hadde jeg sagt klart ifra at slik oppførsel vil jeg ikke ha noe av der jeg bor..

Skrevet

Jeg har i 2 år slitt mye økonomisk. Mest på grunn av dårlige valg og prioriteringer. For omtrent ett år siden bestemte jeg meg for å ta tak i kaoset (regninger hadde hopet seg opp, det var beskjeder om utkastelse fra bhg, leilighet og tvangssalg av bilen samt utallige inkassokrav). Jeg klarte på et vis å få ting i sjakk, betalte ut de minste kravene fra inkasso, betalte barnehagen og leiligheten. Fikk også ordnet nedbetalingsplan for større krav fra inkasso.

Men etter dette utviklet jeg brevangst. Jeg fryktet postkassen og politiet mer enn noe annet, ironisk nok siden jeg hadde ordnet økonomi. Førte til at historien gjentok seg. Det gikk så langt at jeg ble alvorlig deprimert og følte mest for å ende livet mitt. Naboene så at jeg ikke hentet posten, og det førte til at husverten låste seg inn i min leilighet mens jeg ikke var hjemme for å levere posten som hadde hopet seg opp. Lå 3 f&b blad der.

Midt oppi alt dette endret min økonomiske situasjon seg kraftig. Fra å sitte med omtrent 8000 kr i pluss hver måned etter regninger og forbruk til å gå minus med omtrent samme beløp.

Sistnevnte er situasjonen jeg er i nå. Inntekten min dekker ikke alle regningene en gang, og hver måned må jeg velge om jeg vil kjøpe mat eller betale regninger. Valget er da enkelt for meg. Mat prioriteres.

Jeg klarte å seile det skipet omtrent 9 mnd (økt lån i banken, brukt opp alt av sparepenger), men nå er pengesekken helt tom. Jeg har ikke et øre til overs. Bhg er ikke betalt, telefonregning er ikke betalt, forsikringen på bil er ikke betalt og jeg kjører rundt uforsikret og med redsel for kontroll. Har nemlig fått brev om tvangssalg igjen. Selv ikke leiligheten er betalt, og jeg vet at jeg må si den opp nå. Det er for ydmykende å bo der etter alt dette...

Vi havner ikke på gata, har heldigvis kjentfolk vi får bo billig hos. Da vil jeg igjen ta grep om økonomien og prøve å få alt på stell. Jeg bare håper at jeg får beholde bilen min og at husverten ikke er forbannet eller kommer til å tilby meg hjelp...

Ja takk til tips og råd forresten! Her er jeg anonym, så jeg blir ikke lett ydmyket om jeg så får et slag i trynet.

Hi

Skrevet

* Jeg bestilte div deksler osv når jeg var 15-16år uten lov, så turde ikke vise regningene til mamma, endte med at de 125kr ble til 16000 i inkasso.. Som min daværende "svigerfar" (hvor seriøst forhold har man når man er 15..) måtte betale for mamma hadde ikke råd..

*Xantall ganger har jeg prøvd å betale i butikk, men så har kortet blitt avvist.. Må prøve 1-3kort til, før jeg må grave frem nødkredittkortet mitt.

Kommer ikke på mer flauser nå om man ser bort fra at jeg glemte å se meg i speilet før barnehagelevering.. Jeg gikk med mascara under øyene og håret i en skikkelig sovesveis.. Kan ikke skylde på ammetåke eller barseltid når minsten er nærmere 1år.. Eller når jeg ikke fulgte med når jeg gikk med handlevogn, og kjørte rett inn i en frysedisk..

Anonymous poster hash: c8c7f...58f
Skrevet

Eksmannen min knullet en dysfunksjonell dame som knapt hadde fullført ungdomsskolen i sofaen hjemme hos oss mens jeg var på jobb.

Jævlig ydmykende.

Anonymous poster hash: 4a58f...dea

Skrevet

Eneste jeg glemte å nevne er at jeg heldigvis er ung. Jeg er ikke veletablert og det er ikke forventet at man skal ha god råd mens man jobber for minstelønn eller tar studier. Og jeg er ikke flau fordi jeg er fattig, det er jeg åpen om. Men min omgangskrets vet ikke at jeg ikke har klart å betale enkelte regninger på en stund. Det er flaut, rett og slett ydmykende.

Skrevet

det verste var vell da jeg ble forsøkt hengt ut offentlig som brann stifter, noen år siden nå heldigvis.

Anonymous poster hash: 63240...8e9
Skrevet

En annen ydmykende ting er at jeg har gitt en bj til en med klamydia og har nå masse kviser rundt munnen.... Men jeg kan ikke bestille time hos lege fordi jeg er redd jeg ikke kan kjøpe noe barnet trenger, som f.eks mat.

Hi

Skrevet

Samboeren min har vært utro x-antall ganger og jeg har ikke klart å gå ordentlig i fra han noen gang, vi har alltid funnet tilbake til hverandre. Jeg tar meg av alt hjemme av husarbeid, altså jeg føler jeg driver HELE bedriften inkludert begges økonomi. jeg må betale regninger for han. hadde han styrt, hadde vi ikke eid hus i dag!

Anonymous poster hash: 0ae47...281
Skrevet (endret)

En annen ydmykende ting er at jeg har gitt en bj til en med klamydia og har nå masse kviser rundt munnen.... Men jeg kan ikke bestille time hos lege fordi jeg er redd jeg ikke kan kjøpe noe barnet trenger, som f.eks mat.

Hi

Helsesjekk ved mulig klamydiasmitte er gratis.

Endret av Fruktig
Skrevet

Hi

Det skal du ikke bekymre deg for, kvisene kommer ikke av klamydia :)

Anonymous poster hash: cfaa1...a5a

Skrevet

Hi

Men siden hun VET han hadde klamydia, bør hun vel behandles. Et kyss på  ungen kan vel føre til smitte? SA smitten nå vil være oral? Eller at barnet putter fingrene i munnen hennes, også er det gjort..:DET blir iallefall vanskelig og forklare for doktor...............

Anonymous poster hash: 458c0...f87

Skrevet

Ja. Hadde i fjor med en venn av sønnen min hjem etter skolen, og hadde tydeligvis glemt å betale en tidligere strømregning for det var ikke lys eller varme når vi kom inn døra hjemme! Kjempeflaut :(((. Siden dette var en fredag fikk jeg ikke betalt og ordnet med at de kunne komme og ordne det igjen før tirsdagen. Det var en ille helg.

Anonymous poster hash: f2e81...d72
Skrevet

Kjære HI.

Jeg tror du trenger hjelp. Ikke bare økonomisk, men også psykisk.

Det må være utrolig tøff, når hele livet dreier seg om og ha nok penger til mat.

Jeg vet ikke hvor man kan få hjelp? Men det er der kanskje noen herinde der gjør?

Du trenger noen der kan veilede deg og hjelpe deg med at få startet "ditt nye liv"

Mener og ha hørt at nav kan hjelpe? Banken?

Ring rundt, legg deg helt flat og ta imot alt hjelp.

Kjøp billig mat som firstprice ol.

Spar på strømmen, slå av lyset, hvor du ikke er.

Se på finn.no er mye som gis bort eller selges billigt.

Lykke lykke til

Skrevet

Jeg tenker på alvorligere ting som man ikke vil prate om. Som f.eks. tvangssalg på grunn av ubetalt regning, husvert tatt seg inn i huset når det var skikkelig bomba, vært selvsikker og bestemt i en butikk hvor du skulle kjøpe noe det viste seg at du ikke har penger til osv.

Trenger trøst. Har i det siste gått igjennom for mye ydmykende. Klarer snart ikke lenger å holde hode t oppe. Føler meg helt alene om det... Som om det er bare jeg som opplever slikt.

Jada, jeg er uføretrygdet, bare det er ydmykende nok i seg selv. Har store økonomiske problemer ! Masse gjeld på ubetalte regninger og kredittkort, mange måneder med ubetalt strøm, ligger etter med en husleie, har ikke råd til å fikse tennene mine selv om jeg har masse hull. Jeg er deppa over problemene og går mye hjemme, så nå har jeg blitt tjukk av trøstespising også, det er direkte flaut å gå ut døren, derfor har jeg ikke lyst å gå på butikken engang, kun om jeg absolutt må.

Skrevet

Hi

Men siden hun VET han hadde klamydia, bør hun vel behandles. Et kyss på  ungen kan vel føre til smitte? SA smitten nå vil være oral? Eller at barnet putter fingrene i munnen hennes, også er det gjort..:DET blir iallefall vanskelig og forklare for doktor...............

Anonymous poster hash: 458c0...f87

Det går ikke an å få klamydia i munnen, derfor :)

Skrevet

Jeg havnet i en ulykke da jeg var midt under flytting. Var tenåring, og hadde det rimelig rotete, som flyttekaoset til tenåringer flest, vil jeg tro. Siden jeg var ute av spill måtte foreldrene mine og besteforeldrene mine flytte for meg. Det er ganske pinlig at de måtte gå igjennom rotet mitt, med alt av tøy og ting som ikke var pakket. Det føltes ikke helt greit, men hva gjør man når man ligger i sykehussenga? Det toppet seg da min bestemor dukket opp med noe som var inntullet i en masse tørkerull, pakket i en pose, og sa: Jeg fant denne på hylla på rommet ditt, så jeg tok den med hjem og vasket den for deg. Jepp... min flaue venninnegave son jeg fikk til bursdagen, en bitteliten rosa dildo. Det er mitt livs pinligste øyeblikk. ;)

Skrevet

Musemor: det tror jeg ikke jeg hadde overlevd... :blink:

Anonymous poster hash: 56c1f...532
Skrevet

Kjære Hi.

Det høres ut som du har det veldig tøft nå, om du vil kan du sende meg en PM om du trenger noen å snakke med eller kanskje jeg kan hjelpe deg med noe? Som du ser er det mange som har gått på noen smeller og det finnes hjelp å få og det finnes lys i andre siden av tunnelen, du må bare komme så langt at du skimter lyset :)

Jeg kommer aldri til å avsløre hvem du er , så det trenger du ikke å være redd for :)

Uannsett så sender jeg deg en stor trøsteklem.

Skrevet

Sa opp jobben og i en samtale med sjefen etterpå sa jeg at jeg ville bli "noe mer" enn hva jeg var. Hoppet på skolebenken fullførte en videre utd studie med glans, begynte på master og vips satt jeg uplanlagt gravid midt i studiet, uten jobb, ferdig utdannelse eller noe..

Jeg synes det er relativt ydmykende!!

Vil gremmes over egen situasjon faktisk, føler meg skikkelig lite lur, og undrer på hva andre tenker om meg som "lever" på mannen...

Anonymous poster hash: b7543...c0a

Skrevet

Jepp. Ble nettopp dumpet...

Anonymous poster hash: 22b2d...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...