Gå til innhold

Hvor mye ser din treåring på tv hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: f3c73...aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer. Alt fra ingenting til 1,5 timer.

Anonymous poster hash: fbc8a...054
Skrevet

Varierer. Alt fra ingenting til 1,5 timer.

Anonymous poster hash: fbc8a...054

Samme her

Anonymous poster hash: e2636...79e

Skrevet

ser sjelden på tv.. men sitter gjerne litt med ipaden! som regel ca 15 minutter hver morgen (mens hun våkner ordentlig og jeg dusjer..) + 15-30 minutter en kveld innimellom for å slappe av litt før leggetid

Anonymous poster hash: 7e256...9ea
Skrevet

Ingenting. Han er ikke interessert i TV.

Anonymous poster hash: 4fa4d...f7d

Skrevet

På hverdagene: ca 30 min (barnetv)

I helgene: ca 1,5 time (barnetv + en film)

Anonymous poster hash: e3288...249

Skrevet

Varierer.. Alt fra 20-1time.. (Ikke sammenhengende)

Anonymous poster hash: a8dcc...6c5
Skrevet

Varierer.. Alt fra 20-1time.. (Ikke sammenhengende)

altså, 20 MIN, ikke 20timer... :P

Skrevet

Mellom ingenting til 30 min. Litt mer i helgene

Anonymous poster hash: 41006...743
Skrevet

Ganske mye. Bare en halvtime på kvelden på barnehagedager, men på hjemmedager med elendig vær kan vi fort se fire timer tv, eller film, i etapper utover dagen.

Skrevet

Tv står ofte på hos oss bare for å ha bakrgrunnslyd, men jeg er blitt flinkere til å la det være på en radiokanal i stedet for tv-kanal. Men hun sitter kanskje max 1time og ser på tv. Og da er det Fantorangen og Barne-tv og svirrer rundt meg når det er Nordnytt. Når klokka blir 1900 så går vi å steller.

Anonymous poster hash: b8008...6d2
Skrevet

Har på en halvtime med barnetv hver dag som femåringen ser på. Vil anslå at treåringen ser ca 15 minutter av dette. Ser litt mer i helgene (har på barnetv om morgenen), men hun går stort sett og leker istedet. Femåringen derimot ser så lenge tv står på, så der er vi strenge på å slå av etter en hvis tid :)

Anonymous poster hash: d848b...2a0
Skrevet

Ganske mye. Bare en halvtime på kvelden på barnehagedager, men på hjemmedager med elendig vær kan vi fort se fire timer tv, eller film, i etapper utover dagen.

Seriøst??

Anonymous poster hash: ae10a...f6a

Gjest Julia1984
Skrevet

På hverdager er det barne-tv fra. 17.30 til 18.15....da gidder ikke han mer... ;)

Skrevet

min er 4 og noen dager ser han ikke på tv i det hele tatt, andre dager noen timer, han sitter ikke pal forran tv i timesvis, det har han ikke ro i ræva til.

Anonymous poster hash: a93ae...c96
Skrevet

Varierer veldig, alt fra ingenting til et par timer. Ble litt mye etter lillesøster var født og krevde veldig mye kroppskontakt, men det er i ferd med å bedre seg nå som hun begynner å bli eldre. Jeg er mye alene med barna siden mannen jobber mye kveldsvakt, håper og tror tv-situasjonen bedrer seg enda mer når han er mer hjemme.

Anonymous poster hash: 03dc3...b53
Skrevet

ca 2 timer daglig - mer i helgene

Skrevet

Seriøst??

Hvorfor skulle det ikke være seriøst? På en dag der vi er hjemme hele dagen, og det virkelig ikke er vær til å gå ut, Ser vi litt morrabarnetv, litt morranyheter og god morgen norge, en film ut på dagen, og kanskje en hel time disney jr før leggetid.

Skrevet

Seriøst??

Hvorfor skulle det ikke være seriøst? På en dag der vi er hjemme hele dagen, og det virkelig ikke er vær til å gå ut, Ser vi litt morrabarnetv, litt morranyheter og god morgen norge, en film ut på dagen, og kanskje en hel time disney jr før leggetid.

Men det er jo slikt man ikke kan fortelle om her inne! :o

For øvrig gjør vi som dere på dager der det ikke er normalt vær å gå ut i. Tv står også på så og si hele ettermiddag og kveld. Men de ser ikke på annet enn barnetv, kanskje en time på ettermiddag når det er bhg-dag.

Anonymous poster hash: 94cc2...9b8

Gjest Anybody
Skrevet

Barne tv blir det lite av hun mister interessen og gjør noe annet.

Tv funker bare i perioder.

Men vi ser ofte en film på netflix, Rapunsel er det helt store nå for tiden.

Den digger jeg også, så vi ser gjerne sammen med kakao eller cheeriose :)

Skrevet

Synes det er trist at barn helt ned i 3 års alder sitter timesvis foran TV-skjermen, jeg da.

Min ser også litt barne-tv om morgenen, kun i helgene, og Fantorangen på ettermiddagen. Men opptil flere timers stillesitting foran en skjerm??

Hva med å spille spill, lese bøker etc? Jada...dere gjør det også, men jeg synes 4 timer TV om dagen er MYE.

Skrevet

en vanlig dag for mine barn er omtrent sånn:

- ca 7.30 står opp

- ser litt tv / eller sitter med iPad til ca 8

- 8-9: frokost, steller oss, gjør oss klare til å reise til barnehagen

- 09.15 - 16: barnehagen

- 16.30: hjemme igjen

- 16.30 - 17.30: tv/iPad eller leking (alt ettersom hvor sliten hun er)

17.30 - 18: middag + hjelpe til å rydde etter middag

18-18.30: tv/iPad eller leking (igjen alt ettersom hvor sliten hun er, og hva hun har lyst til..)

18.30: kveldsstell

19: leggetid

på det meste kan det bli 2 timer med tv-titting hvis det er det hun velger å gjøre før og etter barnehage..

og det har jeg ingen problemer med!! Hun har lange og veldig aktive barnehagedager, så ingen fare for at hun sitter stille størsteparten av dagen...

Skrevet

Seriøst??

Men det er jo slikt man ikke kan fortelle om her inne! :o

For øvrig gjør vi som dere på dager der det ikke er normalt vær å gå ut i. Tv står også på så og si hele ettermiddag og kveld. Men de ser ikke på annet enn barnetv, kanskje en time på ettermiddag når det er bhg-dag.

Ja, det går vel i kategorien ting man ikke må si her på dib. ;) Men nå er det sikkert litt greit at det blir sagt også, sånn at andre ser at slike mennesker også finnes. I dag er en sånn dag. Vi har også malt, tegnet, og lekt i massevis inne, men ute er det snøstorm. Det er godt med en god film midt på dagen da, uten at det skal straffes med barnetv-nekt på kvelden av den grunn. :)

Skrevet

Synes det er trist at barn helt ned i 3 års alder sitter timesvis foran TV-skjermen, jeg da.

Min ser også litt barne-tv om morgenen, kun i helgene, og Fantorangen på ettermiddagen. Men opptil flere timers stillesitting foran en skjerm??

Hva med å spille spill, lese bøker etc? Jada...dere gjør det også, men jeg synes 4 timer TV om dagen er MYE.

Hvor står dette?

Skrevet

Hvor står dette?

Hun som skriver at ungen sitter 4 timer.....det er flere timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...