Gå til innhold

Bruker dere kredittkort hver mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye i såfall? Har dere mye i minus på det?

Anonymous poster hash: df117...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men bruker det til nettshopping og slike ting.

ingenting i minus.

Anonymous poster hash: 20ba1...e24
Skrevet

Jeg bruker bare kredittkort, men betaler alt til forfall så har aldri betalt et øre i renter.

Kredittkort er supert om man har kontroll på økonomien.

Skrevet

Ja, handler kun på kreditt kort. Jeg og sambo har to hver. Ett til diesel og ett til mat/dagligvarer. Alt kjøpes på de. De nullstilles en til to ganger i mnd så har aldri betalt renter og de er aldri "i minus". Vi har alltid penger til å betale dem ut når som helst. Har vi ikke det er vi "blakke".

Vi får 4 % bransjebonus på kortene og har til nå spart 4000 kr på mat og diesel.''

GENIALT og skjønner ikke hvorfor flere gjør dette. Med Coop-kortet har vi 5% rabatt på all mat (og alt vi kjøper på OBS!) DET blir det penger av på ett år! 

Anonymous poster hash: 47002...fb2
Skrevet

Ikke hver måned, men det hender. Jeg setter alltid inn en ganske høy sum på høyrentekonto og den får jeg ikke tatt ut av når pengene først er satt inn. Hvis jeg da får lyst på klær eller annet, og brukskontoen ikke strekker til, bruker jeg kredittkort. Som regel aldri mer enn 3000-5000 og det betaler jeg ned med en gang jeg får lønn, så jeg slipper renter. Pleier også å betale reiser med Mastercard. Tror jeg har kredittgrense på rundt 50,000.

Anonymous poster hash: faa32...5b9

Skrevet

Nei, det brukes kun når vi er i utlandet fordi det er tryggere. Bruker aldri i hverdagen.

Skrevet

Jeg bruker aldri rene kredittkort, men har et debetkort med Mastercard-funksjon som jeg bruker til netthandling.

Men min mann har flere som vi bruker bl.a. på ferieturer og slikt. Vi har aldri minus på noen av de kortene, og betaler alltid ut alt vi har brukt med en gang regningen kommer. Vi bruker det altså ikke for å handle ting på kreditt, men for å sikre oss mot feks svindel i utlandet.

Anonymous poster hash: 2c28b...ede
Gjest 5 andre
Skrevet

Ja, det brukes hver måned til netthandel. Varier fra 100-lappen til mange tusen. Aldri betalt rente. Overfører tilsvarende beløp fra brukskonto til regningskonto. 

Skrevet

Jeg har ikke kredittkort og har aldri hatt det. Mannen har via jobben nå, før hadde vi ikke noe.

Skrevet

Bruker det jevnlig til diverse netthandel, betale reiser, bruker det på ferie, men det er aldri slik at det påløper renter. Blir alltid betalt i god tid før de rentefrie dagene utløper. Fornuftig bruk m.a.o. ;-)

Skrevet

Ja hver mnd.Pengene strekker ikke til -.gÅR på AAP.

Anonymous poster hash: 3dbd1...339
Skrevet

Har kanskje brukt det to ganger i år. Noen ganger vil ikke betalingsautomater for parkering "kjenne igjen" bankkortet mitt. Så har bare satt over noen hundrelapper ekstra sånn at jeg kan bruke det til parkering uten å gå i minus. Bruker det ellers aldri, har 2500 kroners grense på det. Har det bare i tilfelle rotefelle...

Anonymous poster hash: e9970...59a
Skrevet

Kun når jeg er på ferie, ellers aldri.

Anonymous poster hash: f0b57...fa7

Skrevet

Har kun ett bankkort, men det er sjelden det er i minus og da med maks 50 kr i minus. Det er direkte knyttet til brukskontoen min. 

Er det kredittkort?

Anonymous poster hash: 121fd...593
Skrevet

Har kun ett bankkort, men det er sjelden det er i minus og da med maks 50 kr i minus. Det er direkte knyttet til brukskontoen min.

Er det kredittkort?

Anonymous poster hash: 121fd...593

Nei, det er et debetkort. Muligens har du kontokreditt på kontoen din, men det er heller ikke det samme.

Anonymous poster hash: 2c28b...ede

Skrevet

Ja, bensinkort. Men jeg er aldri i minus. Vi betaler selvsagt ved forfall. Bruker det kun for å få rabatter på drivstoff. Har aldri hatt kredittgjeld i mitt liv.

Anonymous poster hash: 0e223...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...