Gå til innhold

Kva synest dokke om bloggere og hetsing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva med og stoppe blogging når det blir slik ?

Kva syntes dokke burde gjøres vedr bloggere ?

Som blogger burde du forstå konsikvensene ?

Kom med synspunkter

Anonymous poster hash: c4545...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes aldri at det er den som blir mobbet, hetset, slengt dritt etter og plaget som skal måtte vike, verken på internett eller ute i det virkelige liv. Hvorfor skal mobberen og hetseren vinne? Jeg vet at det ofte er slik at det er mobberen og hetseren som vinner, men det er utrolig feil at det har blitt slik!

Å bli mobbet og hetset burde aldri være en konsekvens av noe som helst. En burde kunne kle seg som en vil, skrive hva en vil, se ut som man vil og ha hobbyer som man vil uten at konsekvensen for det skal være mobbing og hetsing. Og godtar man ikke mobbingen og hetsingen så er det mottager av disse som skal endre seg. Fysj, for en tankegang! Det er den og de som mobber og hetser som skal endre seg. Til det bedre.

Anonymous poster hash: 7269c...97e
Skrevet (endret)

Er ikkje heilt sikker på kva du spør om, men tolkar deg slik at du lurer på om bloggarar kan takke seg sjølv for hets og bør legge ned bloggen om dei ikkje toler det?

Personleg meinar eg den som hetsar må ta ansvaret for hetsinga, og ikkje den som blir hetsa. Ein bør kunne forvente å bli møtt på ein skikkelig måte når ein deler tankar og meiningar, uavhengig av kvaliteten på det ein lirar av seg. Uenighet kan uttrykkast utan personangrep, som regel kjem ein lenger då.

Ein enda bedre ide er det å ikkje lese bloggar ein ikkje finn leseverdige.

Endret av ★
Skrevet

Var det ikke en kjent mann en gang som sa noe sånt som at ansikt til ansikt er jeg ikke en veldig tøff person, var det Ibsen tro?

Nettmobbing er jo en måte for frustrerte mennesker som er misfornøyde med eget liv kan hevne seg på verden ved å være stygg mot andre uten å trenge se de i øynene når de er det. Utrolig feigt!

Jeg tror ikke løsningen er å slutte blogge, vi må rett og slett ha fokus på det. Barna våre må få skikkelig oppdragelse og lære fra de er små at dette er ikke en måte vi behandler andre mennesker på.

Denne kommentaren fant jeg på bloggen til Heitmann, om hennes 4-5 uker gamle datter, og jeg lurer på hva som feiler et menneske som kan skrive sånt om et uskyldig lite barn?

æsj, hu er jo like stygg og ekkel som deg! og hun ligner på en gutt!

Anonymous poster hash: d5a92...d07
Skrevet

Jeg synes bloggere som mobber andre gjennom bloggen sin burde stenge bloggen, ja. Helt klart!

Anonymous poster hash: 27791...8af
Skrevet (endret)

Enkelte bloggere burde skjermes mot seg selv. Hets og mobbing er ikke greit, men når de eksponerer seg på en måte som inviterer til hets får de faktisk skylde seg selv. Du kan ikke legge hodet ditt på hoggestabben og bli forbauset når folk setter i gang å slipe øksen eller for den saks skyld svinge den.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Enkelte bloggere burde skjermes mot seg selv. Hets og mobbing er ikke greit, men når de eksponerer seg på en måte som inviterer til hets får de faktisk skylde seg selv. Du kan ikke legge hodet ditt på hoggestabben og bli forbauset når folk setter i gang å slipe øksen eller for den saks skyld svinge den.

Nå ble jeg litt nysgjerrig. På hvilken måte mener du at man inviterer til hets når de eksponerer seg selv og hvorfor skal de skylde på seg selv?

Når du mener at den som blir utsatt for mobbing og hets skal skylde på seg selv så legitimerer du også mobbing og hets.

Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig. På hvilken måte mener du at man inviterer til hets når de eksponerer seg selv og hvorfor skal de skylde på seg selv?

Når du mener at den som blir utsatt for mobbing og hets skal skylde på seg selv så legitimerer du også mobbing og hets.

Jeg legitimerer på ingen måte mobbing eller hets. Jeg påpeker at mobbing, hets osv. eksisterer som sosiale fenomener, enten vi vil eller ikke. Det finnes faktisk konkrete årsaker til at mobbing eksisterer.

Mobbing kommer dessverre alltid til å forekomme så lenge mer enn ett mennesk (inter)agerer på en gitt arena. På bakgrunn av dette er det fornuftig å skjerme seg selv og ikke eksponere seg på en uheldig måte.

Skrevet

Jeg legitimerer på ingen måte mobbing eller hets. Jeg påpeker at mobbing, hets osv. eksisterer som sosiale fenomener, enten vi vil eller ikke. Det finnes faktisk konkrete årsaker til at mobbing eksisterer.

Mobbing kommer dessverre alltid til å forekomme så lenge mer enn ett mennesk (inter)agerer på en gitt arena. På bakgrunn av dette er det fornuftig å skjerme seg selv og ikke eksponere seg på en uheldig måte.

Om jeg skjønner deg rett så mener du at jenter som dette, http://tanjapettersen.blogg.no/1381082299_er_det_mulig.html , ikke burde fortelle sin historie og de burde gjemme seg.

Jeg mener hun er TØFF som våger å snakke om ting OG for at hun står opp mot mobbing på internett! Hun har ingenting å skamme seg over og hva hun ønsker å by på av seg selv burde ikke være opp til andre (mobbere og deres støttespillere) å definere.

Det er ingen grunn til å ikke opptre sivilisert og med folkeskikk selv om andre eksponerer seg selv enten på nett eller ute i det virkelige liv. Men i motsetning til deg så vil jeg ikke tie bloggerne, men mobberne.

Skrevet

Om jeg skjønner deg rett så mener du at jenter som dette, http://tanjapettersen.blogg.no/1381082299_er_det_mulig.html , ikke burde fortelle sin historie og de burde gjemme seg.

Jeg mener hun er TØFF som våger å snakke om ting OG for at hun står opp mot mobbing på internett! Hun har ingenting å skamme seg over og hva hun ønsker å by på av seg selv burde ikke være opp til andre (mobbere og deres støttespillere) å definere.

Det er ingen grunn til å ikke opptre sivilisert og med folkeskikk selv om andre eksponerer seg selv enten på nett eller ute i det virkelige liv. Men i motsetning til deg så vil jeg ikke tie bloggerne, men mobberne.

Jeg skal forsøke å forklare meg :) Jeg snakker ikke om en spesifikk blogg, men om bloggere generelt. (Jeg synes for øvrig at foresatte til jenta som har bloggen du linker til burde komme på banen her og skjerme barnet sitt, men det er en annen debatt).

Mobbing oppstår når mennesker kommer sammen i grupper - enten IRL eller på nett.

Dersom et av gruppens medlemmer opptrer på en måte som ikke er i tråd med det resten av gruppen oppfatter som akseptabelt vil dette gruppemedlemmet utsettes for ekskluderingsprosesser eller andre negative sanksjoner (mobbing, hets - kall det hva du vil). Om den som ekskluderes har "rett" er irrelevant (jfr. Semmelweis av Bjørneboe).

Mennesker i det postmoderne utsettes for en rekke ekstremt subtile disiplineringsprosesser som skaper frustrasjon som blant annet kommer til uttrykk gjennom mobbing.

Jeg sier ikke at dette er riktig eller greit, jeg påpeker det som faktisk skjer (årsak - virkning). Jeg vurderer IKKE fenomenet mobbing i et etisk perspektiv. Jeg søker å påpeke årsakene til at det forekommer. Disse årsakene er per definisjon ikke til å unngå. Så lenge mennesker virker i grupper vil mobbing i en eller annen form forekomme.

For å koke det ned: "Mange folk er duste. Ikke sett deg selv i en situasjon hvor det er sannsynlig at folk er duste mot deg."

Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig. På hvilken måte mener du at man inviterer til hets når de eksponerer seg selv og hvorfor skal de skylde på seg selv?Når du mener at den som blir utsatt for mobbing og hets skal skylde på seg selv så legitimerer du også mobbing og hets.Anonymous poster hash: 7269c...97e
Jeg legitimerer på ingen måte mobbing eller hets. Jeg påpeker at mobbing, hets osv. eksisterer som sosiale fenomener, enten vi vil eller ikke. Det finnes faktisk konkrete årsaker til at mobbing eksisterer.Mobbing kommer dessverre alltid til å forekomme så lenge mer enn ett mennesk (inter)agerer på en gitt arena. På bakgrunn av dette er det fornuftig å skjerme seg selv og ikke eksponere seg på en uheldig måte.

Om jeg skjønner deg rett så mener du at jenter som dette, http://tanjapettersen.blogg.no/1381082299_er_det_mulig.html , ikke burde fortelle sin historie og de burde gjemme seg. Jeg mener hun er TØFF som våger å snakke om ting OG for at hun står opp mot mobbing på internett! Hun har ingenting å skamme seg over og hva hun ønsker å by på av seg selv burde ikke være opp til andre (mobbere og deres støttespillere) å definere. Det er ingen grunn til å ikke opptre sivilisert og med folkeskikk selv om andre eksponerer seg selv enten på nett eller ute i det virkelige liv. Men i motsetning til deg så vil jeg ikke tie bloggerne, men mobberne. Anonymous poster hash: 7269c...97e

Derre var da utrag fra kommentarer sendt på Ask ikke på bloggen hennes

Anonymous poster hash: fee26...101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...