Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Hver mandag morgen blir jeg vekket i 6 tiden av en pipende ryggende søppelbil! Ikke nok med at det er hardt å stå opp kl 7 hver mandag etter helgens late dager, men så blir jeg vekket 1 time før jeg skal opp! Føles som tortur. Jeg er jo glad de henter søpla, men finnes det ikke regler mot å komme på ukristelige tider, dvs før kl 7?! Kanskje de er unntatt. Noen som kan regler slik at jeg kan klage, eller bør jeg bare bite det i meg? Anonymous poster hash: bcf14...770
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Skal dei bli ferdige må dei vel begynne kl 6, renovasjonsselskapet her forlangar i alle fall at bosset er satt ut for henting kl 6 (men kjem ca kl 11)..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Har de lengre arbeidsdager enn andre da? Da har de jo for få folk. Anonymous poster hash: bcf14...770
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Har de lengre arbeidsdager enn andre da? Da har de jo for få folk. Anonymous poster hash: bcf14...770 Eller to skift på ein bil.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Føler med deg! Her er det tirsdagen som er et helvete.. Her kommer de rundt 06.10... tortur at de kommer så tidlig.. :s Anonymous poster hash: 510aa...bd5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Her henter de søppel bare annehver uke....etter jeg er dratt på jobb:) Anonymous poster hash: 09c00...e76
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Vel, kan ikke si jeg syns synd på deg. Kl 06 er helt vanlig tid å stå opp for den som skal på jobb. Dessuten; hvorfor våkne av noe som ikke angår deg? Det kunne ikke bry meg mindre. Sover jeg, så sover jeg. Anonymous poster hash: 2130b...169
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Hehe.. Jeg tror kanskje ikke hun selv bestemmer hva hun skal våkne av eller ikke. Jeg står opp kvart på 6, men det er fordi jeg har fleksitid på jobben og kan jobbe 7-14.30. Hvis hun ikke skal på jobb før i 8-9 tiden er det ikke så kjekt å våkne 6 nei. Må være kjipt.. Prøv ørepropper! Anonymous poster hash: cf0ae...20e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Ring renovasjonsselskapet og spør om de kan legge om ruten sin slik at de kommer til deg senere pøå dagen fordi du er verdens sentrum. Anonymous poster hash: 73b9f...4f4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Hos oss kommer de midt på dagen. Men hjemme hos mamma er de der før fuglene fiser. Søpla er somregel tømt når pappa drar klokka 6. Lurer på om de starter klokka 5. Jeg vet de har lang vei til avfallsmotaket og med fullastet bil kjører ikke bilen fort. Så de trenger litt slingringsmonn slik at de rekker avfallsmotaket før de stenger klokka 3. De har to tømminger hver dag der. Jeg jobbet i samme bygg som de som kjørte søppelbilene i nabokommunen til mamma og de før, de også startet før fuglene feis. Som oftes var de ferdige rundt ett om alt gikk som det skulle, men flere ganger senere. Rutene er jo lagt opp til hvor mye de får på bilene og tømminger, slik st de kan jo ikke la noe være igjen til neste dag om det skjer noe. Da blir alt kluss. Anonymous poster hash: f1f54...3dd
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 de kjører enkelt og greit så tidlig som mulig for å unngå det meste av trafikk. de kjører store biler og skal gjerne inn flere trange gater. som regel tar de bedrifter først, siden det ofte er mest "trafikk" der, men ellers så er det vell i bunn og grunn sjåføren selv som legger opp sin rute. bestemmer helt selv om du ønsker ringe inn og klage, regner med de har eget personell til å ta imot kunder pr tlf. men blant sjåførene kommer du mest sannsynlig til å bli stemplet som sær og vanskelig. Anonymous poster hash: 447ca...321
Siamese Hellhound Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Skjønner veldig godt at du blir sur, jeg blirogså sur hvis noen vekker meg før jeg må stå opp, men jeg tror nok heller jeg ville investert i noen ørepropper.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Hva med å legge seg en time tidligere og stå opp klokka seks. Ta en lang dusj, gjør deg fin, lag deg en god kopp kaffe og dekk bordet med god frokost og stearinglys. Pusle litt rundt og gjør istand alt til resten står opp. Benk deg i sofaen med et blad eller avis og vent på rushet.. Er jo lov å drømme!!!? -jeg er b-menneske delux, og drømmer om å gjøre dette hver morgen, aldri skjedd. Anonymous poster hash: 8c979...110
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Forstår faktisk ikke at det bør være et problem, eller noe å klage over. Det er folk som gjør en JOBB akkurat som deg om du jobber....... Hadde det vært små barn som våknet mitt på natten, telefon terror etc så kan jeg forstå frustrasjonen , men søppelbilen utenfor...eh...nei Anonymous poster hash: 84801...4ee
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #15 Skrevet 15. oktober 2013 Hva med å legge seg en time tidligere og stå opp klokka seks. Ta en lang dusj, gjør deg fin, lag deg en god kopp kaffe og dekk bordet med god frokost og stearinglys. Pusle litt rundt og gjør istand alt til resten står opp. Benk deg i sofaen med et blad eller avis og vent på rushet.. Er jo lov å drømme!!!? -jeg er b-menneske delux, og drømmer om å gjøre dette hver morgen, aldri skjedd. Anonymous poster hash: 8c979...110 Herlig forslag å ta det med det gode :-). Jeg skal ta deg på ordet, og starter neste mandag :-). Skal se at nå blir det kanskje pannekaker hver mandag morgen i heimen, og så blir det lettere å få opp barna også. Takk alle som har svart :-). HI Anonymous poster hash: bcf14...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå