Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg pumpet første 4ukene og ga babyen på kopp, slik sett skulle man tro at jeg kan å pumpe. Nå er babyen over fire mnd og jeg fullammer og har mye melk. Tenkte jeg nå skulle prøve å pumpe meg litt hver morgen for å legge av litt til evnt barnevakt og sånt. Har derfor kjøpt en elektrisk avent pumpe. Startet med å håndpumpe og det kom melk, fortsatte med pumpa, å nå etter 15min på hvert bryst kommer det fortsatt ingenting!! Hva skal jeg gjøre? Ved evnt krise, der jeg må delta i ett møte å ikke får ammet/pumpet et måltid - kan jeg gi morsmelkerstattning? Anonymous poster hash: 09a5f...c0f
Bumblebeee Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Har du satt den riktig sammen? Du kan fint gi mme. Da kan det være lurt å ha prøvd litt først slik at du vet at babyen vil ha erstatningen. Endret 14. oktober 2013 av Bumblebeee
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Har du satt den riktig sammen? . Jeg regner med det ettersom brystvorten går inn å ut og det kjennes i hele puppen? Hi Anonymous poster hash: 09a5f...c0f
Husbygger Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg hadde masse melk med alle tre, mem slet med å pumpe meg. Fikk derfor en nasespray av helsesøstera, den var super effektiv å fikk melka til å renne i strie strømmer. Husker selvfølgelig ikke hva den heter, men hlr med helsesøstera så vet hun det. Prøvde MME til eldstemann, men han likte det ikke. Lykke til ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Kommer det ingenting? Sørg for at vakumet er riktig, prøv å press pumpa ekstra godt inn mot puppen og len deg over, prøv å justere vinkel.. Evt press litt/massere på oversiden av puppen.. Håndmelk litt først? Og vær tålmodig:-) Anonymous poster hash: 7fa39...345
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Kommer det ingenting? Sørg for at vakumet er riktig, prøv å press pumpa ekstra godt inn mot puppen og len deg over, prøv å justere vinkel.. Evt press litt/massere på oversiden av puppen.. Håndmelk litt først? Og vær tålmodig:-) Anonymous poster hash: 7fa39...345 Nei, ingenting. Gjorde som du sa, men til ingen nytte;( Hi Anonymous poster hash: 09a5f...c0f
Bumblebeee Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Syntocinon (eller noe slikt) heter nesesprayen.
Isola&Lille+julegave Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg fikk det aldri til. Hadde masser av melk og ammet over 1 år, men pumping var umulig. Selv med nesespray. Tror noen bare er slik.
Himmel og hav Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Det kan ta lang tid å få utdrivingsrefleksen i gang med pumpe. Prøv å amme på den ene puppen mens du pumper den andre, om du får det til, eller stimuler brystvorta på den andre puppen mens du pumper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå