Gå til innhold

Familiemedlemmer til barn med kronisk sykdom anbefales også vaksinasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag var jeg og min mann hos legen for å vaksinere vår 8 år gamle gutt, som er i risikogruppen, mot influensa. Men vi endte opp med at vi alle 3 tok vaksinen, etter legens anbefaling. I helgen har jeg søkt litt og funne flere tråder her inne der mange skriver at de ikke vaksinerer familiemedlemmer, men så finner jeg denne nettsiden:

http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/pediatri/infeksjoner-vaksiner/influensa-hos-barn

Og her ser jeg at legen har rett,"Familiemedlemmer til barn med kronisk sykdom anbefales også vaksinasjon". Da burde også min 12 år gammle gutt som ikke var med på fredag også hatt vaksine. Hadde dere tatt en ekstra tur til legen med 12 åringen eller kan han slippe vaksine i år?

Anonymous poster hash: 99154...a69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp

Skrevet

Ingen som har noe meninger rundt dette?

Skrevet

Jeg er selv i risikogruppa, er gravid og har kronisk sykdom, har enda ikke tatt noen vaksiner. Men vist du syns det er betryggende at han også tar den, da tar du med han til legen og :)

Anonymous poster hash: 7e97e...d72

Skrevet

FHI anbefaler det ikke direkte så vidt jeg forstår, men det kan vurderes, står det.

Anonymous poster hash: 8d25a...ef1

Skrevet

Jeg føler det kanskje er litt dumt at nå er vi alle i familien beskyttet, men ikke han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...