Anonym bruker... Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har saue skinnet fra Ikea til sønnen min,men det røyter så fælt så når sønnen sitter på det så blir klea fulle av hvite hår. Pluss at nå er det blitt møkkette men man kan vel ikke vaske det i vaskemaskinen pga "foret" på baksiden.. Så da lurer jeg på om noen her inne har noen tips til hva jg kan gjøre???
Line-mamma til to herlige Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 sende det på rens? ikke putt det i maskinen.. det gjore jeg å måtte kaste det etterpå:-/
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Nå vet jeg ikke ang skinnet fra Ikea(det er vel ikke anbefalt brukt til barn heller?), men jeg vasker de lammeskinnene jeg har til mine barn i maskin på ullprogram og med Milo. Strekker det og børster med en kattebørste underveis i tørkingen. Anonymous poster hash: f9a34...905
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Eg vaska mine saueskinn frå ikea med milo i badekaret. Tok lang tid før dei tørka, men det gjekk fint det! med kaldt vatn, passa også på å ikkje spyle direkte på baksida av det.. Anonymous poster hash: 59d11...b42
Anonym bruker... Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2013 Ja skjønner jg ikke burde ta det i maskinen men synes det blir dumt og bruke flere hundre kr på rens når det ikke koster mer enn det gjør.. Og om det er anbefalt til barn eller ikke,blåser jeg egentlig i. Jg er ikke den hysteriske mora som kun gjør ting som er anbefalt!! Hønemor får noen andre væra... HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Ja skjønner jg ikke burde ta det i maskinen men synes det blir dumt og bruke flere hundre kr på rens når det ikke koster mer enn det gjør.. Og om det er anbefalt til barn eller ikke,blåser jeg egentlig i. Jg er ikke den hysteriske mora som kun gjør ting som er anbefalt!! Hønemor får noen andre væra... HI Hehe, du om det. Men er det ikke greit å velge ting som ikke gir en mer "problemer" enn nødvendig? Hadde du kjøpt et lammeskinn beregnet på barn så hadde du ikke stått ovenfor den problemstillingen du nå har. Anonymous poster hash: f9a34...905
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Det er vel ikke å være hysterisk og ikke ønske at barnet skal få munnen fult av ull vel? Skal et skinn brukes av barn bør det være et korthårer, ubehandlet skinn av god kvalitet. Da slipper du det problemet. Og dette er ikke sagt for å være frekk, for å påpeke det. Anonymous poster hash: 7daa6...2be
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Har sauskinn fra Nøstebarn og vasker det med Milo på ullprogram. Tørker det flatt på tørkeststiv og blir like fint etterpå. Anonymous poster hash: c6c6e...6a8
BellaSuz Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Gjør akkurat det samme, funker fint det:-) Nå vet jeg ikke ang skinnet fra Ikea(det er vel ikke anbefalt brukt til barn heller?), men jeg vasker de lammeskinnene jeg har til mine barn i maskin på ullprogram og med Milo. Strekker det og børster med en kattebørste underveis i tørkingen. Anonymous poster hash: f9a34...905
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 På nøstebarn sa de at det holdt å tørke av evnt tiss og gulp og slikt, for så å lufte skinnet. Var det kommet bæsj/oppkast og en ikke fikk det bort, kan man bruke spesiel såpe med lanolin i (fåes kjøpt hos nøstebarn). Men å bruke langhåret skinn til små barn?!?! Hva tenker du egentlig på? Anonymous poster hash: 74749...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå