Gå til innhold

Har noen av dere vaksinert barnet deres mot hepatitt a?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen i barselgruppa nevnte at det var noen unger som var blitt smittet av hepatitt a i barnehagen sin, og derfor fikk alle barna tilbud om vaksinen.

Er det en vaksine alle bør ta? Jeg kan jo veldig lite om dette, men på meg høres det jo nesten ut som det er en vaksine jeg bør gi 1 åringen min hvis det smitter så lett.

Anonymous poster hash: 4703d...32f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp! Gutten fikk når vi skulle til Egypt første gangen. Vi er veldig glade i å reise, så derfor har han fått den. % år gammel. 

Anonymous poster hash: 3a2af...d60
Skrevet

5 år.... :D ikke %....

Skrevet

tar man den på helsestasjonen eller fastlegen?

- hi

Anonymous poster hash: 4703d...32f
Skrevet

Vi har tatt den pga reise. Det er fortere gjort å bli smittet av hepatitt A enn B, særlig for barn, da A smittes via forurense mat og vann, mens B smittes gjennom kroppsvæsker (typisk seksuell kontakt). Vi gjorde det på det lokale smittevernkontoret i forbindelse med helsestasjonen. Ta kontakt med helsestasjon eller fastlege, så får du vite det. Vi måtte betale selv, egenandel for barn, hele greia for meg.

Skrevet

Vi tok den på vaksinasjonskontoret vi.... hvis du tar den 2 ganger holder den livet ut. Skal gå ca et år mellom vaksinene for at den skal vare livet ut, men den virker etter første dose. Gutten min reagerte ikke noe på den heller. 

(meg som har gutt på "%" år :D)

Skrevet

Den skal ikke taes av barn under ett år. Men etter det er den ufarlig. Min fikk da han var 13 måneder. Ingen reaksjon.

Anonymous poster hash: ca6ae...844

Skrevet

Barna våre har fått twinrix, som er en kombinasjonsvaksine mot hepatitt A og B. Gitt rundt to års alder, og med en booster et år senere.

Anonymous poster hash: fa8dd...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...