Gå til innhold

når eksen får seg ny "dame"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært slutt i 3 uker snart og han har allerede funnet seg en "dame" som han har introdusert barnet vårt på 1 år til.. greit eller ikke? Jeg er sint, skuffet og lei og synes ikke dette var greit! De er ikke kjærester enda og jeg synes at det er alt for tidlig å treffe barnet vårt allerede.. er jeg tåpelig? Vi var enige om å ikke la noen få møte barnet før det var seriøst. .

Anonymous poster hash: fdb09...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Raskt, men fordelen er jo at barnet er så lite. Det skjønner neppe at dette er en potensiell kjæreste.

Anonymous poster hash: 558cd...9d0
Skrevet

Jeg mener det blir feil. Ikke så mye på grunn av kjæreste aspektet, men fordi barn knytter seg ofte og da blir det nye brudd for barnet når det blir brudd med kjæresten og kontaktetn opphører.

Skjer dette mange nok ganger at barnet blir kjent med mennesker, venner eller kjærester, som barnet får mye kontakt med og så opphører kontakten plutselig kan det sette sine spor hos barnet.

Anonymous poster hash: a16e0...599
Skrevet

vet du om han hadde truffet denne damen før det ble slutt?

virker jo nesten som at han har kjent henne mer enn 3 uker..

Anonymous poster hash: 24987...90b
Skrevet

Hun flyttet hit for litt over en mnd siden. Hun er en av grunnene til at vi ikke er sammen lenger. Helt greit at han har henne, men måtte han presentere barnet til henne? Han har beklaget seg..

Anonymous poster hash: 61a48...f7c

Skrevet

Det mener jeg blir helt feil, og han har også brutt avtalen dere i mellom med at man skal vente med å introdusere barnet for en partner før det er blitt seriøst.

Den samme avtalen har jeg med min X. Vært slutt i 2.5 mnd nå, og jeg håper virkelig han holder avtalen hvis ikke blir jeg veldig sint og skuffet!!

Når det er sagt så kan han fint date og gjøre hva han vil så lenge barna IKKE hilser på noe ny kjæreste før det er seriøst.

Anonymous poster hash: f0360...137
Skrevet

Man har jo ingen garanti for om det varer uansett om han venter 2 år eller 2 uker med å introdusere en ny...

Anonymous poster hash: 92dda...68c

Gjest meg&mini
Skrevet

Nå er jo barnet deres fortsatt veldig liten og forstår nok ikke alt, men har faren introdusert damen som en kjæreste, så synes jeg dette er altfor tidlig. Altså om de har kysset osv foran ungen.

Synes det er "greit" hvis de bare er venner og holder en vennskapelig tone rundt barnet.

Jeg synes heller ikke at hun skal være der så mye i starten, men at de tar ting veldig med ro.

Sånn hadde i hvertfall jeg gjort det. Nå er ene min over 4 år, så jeg synes det hadde vært viktig at min nye kjæreste ble venn med datteren min før han ble introdusert som en kjæreste.

Jeg hadde også ventet en god stund før de fikk møtes.

Skrevet

Jeg mener at man kan få seg ny "dame" eller "type" når som helst etter et brudd. Men det er IKKE greit å la dette nye bekjentskapet møte barna før man er i et fast og stødig forhold.

Synes så synd på de barna som stadig vekk får nye "stefedre" og "stemødre".

Skrevet

Hadde ike likt det dersom barnet mitt hadde blitt introdusert for et menneske som eksen min kun hadde kjent noen få uker. Han kjenner ikke personen en gang! Hadde syntes det var fryktelig ekkelt!

eks er eks uansett om han finner seg ny dame 1 dag eller 10 år etter bruddet. Men introdusering av barn bør man vente med til man er i et trygt og stabilt forhold som har vart i .. tja ca 6 mnd kanskje? 

Anonymous poster hash: 25565...e62
Skrevet

Det får du bare godta

Anonymous poster hash: cad4d...83b
Skrevet

Helt enig at han kan få seg ny kjæreste når han vil, men man blander ikke inn barnet før det er så ferskt. Hadde jeg fått ny kjæreste hadde jeg ikke presentert ham for barnet mitt før det var seriøst. Skal barna liksom møte hver flamme man har og ingen stiller noen spørsmål? Det syns jeg er helt feil! Hadde selv en far som ofte byttet ut kjærestene sine så jeg visste aldri hvem som var der på samværshelgene. Ikke en god følelse!

Anonymous poster hash: 61a48...f7c

Skrevet

Det får du bare godta

Hvorfor skal slikt godtas?

Anonymous poster hash: 631ff...8ab

Skrevet

Det får du bare godta

Nei, det er å være dårlig forelder å oppføre seg slik. Det skal man ikke godta.

Anonymous poster hash: ebf0d...2bf

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor "alle" er så negativ til det at barna treffer ny kjæresten bare etter noen dager/uker. Selv har jeg guttevenner som jeg treffer max en gang i året, kan også gå lenge tid. Har også guttevenmer som kommer innom gjevnlig. Er jeg da en dårlig mor, som lar barnet mitt treffe guttevennene mine? Barnet mitt liker jo guttekompisene mine kjempe godt og har god kjemi.

Forstår dere hvor jeg vil? Barn merker ikke forskjell på venn og kjæreste. Hadde jeg vært lesbisk hadde jeg ikke kunne fått venniner på besøk. Slik som dere tenker iallefall.

I et seriøst forhold er det viktig at man vet om man kommer overens med stebarn / kjæresten kommer overens med dine barn. Derfor mener jeg det er viktig å la barna treffe kjæresten, uansett om det er tidlig i forholdet eller ikke.

Anonymous poster hash: 097b1...d9d

Skrevet
Barn merker ikke forskjell på venn og kjæreste.

Anonymous poster hash: 097b1...d9d

Huff, dette trodde min mor også da jeg vokste opp. Ingen av hennes "guttevenner" ble presentert som mer enn det. Jeg visste alltid at de var mer. Og det var guffent å vite at jeg ble løyet til. Og det var guffent når den ene kom inn i livene våre, forsvant og den neste dukket opp osv. Min far trodde forøvrig det samme om sine nye "venninner".

Jeg trodde ikke noen lenger var så uvitende at de tror barn, også små barn, ikke merker forskjell på venn og kjæreste!

Vær så snill - ikke lur deg selv, for det er barna dine det går ut over!

Anonymous poster hash: 39f76...971

Skrevet

Sånn gjorde xen min også. Han har i tillegg fått seg ny dame som er blitt introdusert med en gang, hele fire ganger på fire år :/ veldig frustrerende når det er jeg som sitter her med en forvirra liten gutt.. så det har endt med at han kun ser barner to døgn i mnd pga stabilitet..

Skrevet

Det var..... vel litt tidlig ja  :-(

Skrevet

Det høres ut som om han har kjende henne en del lengre enn bare noen uker....

Skrevet

Min x gjorde det samme, flyttet så ogsi rett fra meg og inn til ny dame, og hadde toåringen på samvær der fra første stund og det til tross for at vi var på mekling og de ikke anbefalte det, men jeg kunne jo ikke nekte guttungen å være hos faren sin heller... men faen så forbanna jeg var, rimelig egoistisk og setter ikke akkurat barnet først!!

etter ett år var det slutt, og da hadde de rukket å få barn sammen. Heldigvis for både meg og guttungen, er den nye kjæresten (nå hans x da)ei koslig jente, sånn at jeg og hun prater fint sammen og fortsatt har litt kontakt, så hun er fortsatt en liten del av livet til mitt barn.

Anonymous poster hash: 3e458...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...