Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Tenker da ikke på de som av medisinsk grunn ikke kan amme, men de som ikke gadd rett og slett. Anonymous poster hash: 947bb...dc3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har ammet, men har tenkt flere ganger at det ikke var verdt det da jeg slet så mye at jeg endte opp med tilknytningsvansker med babyen. Jeg var så opptatt av å få i han de forbaska antistoffene at jeg ikke merket at jeg ble helt stiv med en gang han var i armene mine. Kosen var helt helt borte og det tok 2 år før jeg virkelig opplevde glede og tilknytning til sønnen min, selv om jeg elsket han fra dag én. Får vi et barn til, vil jeg være mer oppmerksom på det og prioritere kos og tilknytning fremfor pupp. Anonymous poster hash: 9be88...83e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg ammet i 3 mnd. Etter dette måtte jeg slutte av "fysiske" årsaker. Men jeg må innrømme at jeg ikke likte det. Syntes det var ekkelt. Selvfølgelig ikke babyen! Men følelsen.... Anonymous poster hash: 4ee69...eff
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Min fikk flaske og pupp frem til han var 6 uker, men da var det tomt,jeg ville veldig gjerne forsette,men det var ikke lett
Tarssan Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Med mitt tredje barn valgte jeg å begynne med flaske etter noen uker. Jeg hadde ikke kapasitet til å ha ungen ved puppen 24 timer i døgnet. Delammet til 6 mnders alderen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg valgte og ikke amme pga jeg var så redd for å gå ned i vekt. Alltid vært kjempetynn, og var så glad for ekstra kiloene. Så ammet bare på sykehuset også gikk jeg over til flaske når jeg kom hjem. Anonymous poster hash: 13929...9a1
Mamma med 2 små Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg valgte å ikke amme med noen av de. Likte det ikke rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har ammet, men har tenkt flere ganger at det ikke var verdt det da jeg slet så mye at jeg endte opp med tilknytningsvansker med babyen. Jeg var så opptatt av å få i han de forbaska antistoffene at jeg ikke merket at jeg ble helt stiv med en gang han var i armene mine. Kosen var helt helt borte og det tok 2 år før jeg virkelig opplevde glede og tilknytning til sønnen min, selv om jeg elsket han fra dag én. Får vi et barn til, vil jeg være mer oppmerksom på det og prioritere kos og tilknytning fremfor pupp. Anonymous poster hash: 9be88...83e Samme her... Anonymous poster hash: 0ee43...7a7
*tingeling* Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Har to barn og begynte å amme begge to frem til de var en mnd, da sluttet jeg fordi jeg fekk brystbetennelse og ble alltid syk med feber....kosen med baby forsvant! Nå når jeg planlegger barn nr 3 har jeg tenkt mye på det med amming, gruer meg faktisk til det før jeg er blitt gravid! Tror jeg kommer til å begynne med flaske med en gang.....men det er jo så utrolig masse mas fra alle kanter om hvor bra amming er, blir nesten sett ned på når man gir babyen flaske!! Æsj!!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Kjenner ingen. Tror ikke det er så vanlig i norge hvis mor ikke har en grunn. Anonymous poster hash: 2bea9...252
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 Kjenner ingen. Tror ikke det er så vanlig i norge hvis mor ikke har en grunn. Anonymous poster hash: 2bea9...252 De fleste velger nok å si at de har mistet melken. Dersom man ikke liker følelsen syns jeg det burde gå an å pumpe og gi på flaske, hvertfall til babyen er 3 mnd. Det kan blant annet forebygge astma hos barnet og brystkreft hos mor. Anonymous poster hash: 5e956...33b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Av alle dere som har svart er det kun en eneste som faktisk er i målgruppen hi ønsker skal svare. Ingen som leste det som sto skrevet? Anonymous poster hash: b9202...941
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har delammet i snart 4 mnd pga at jeg ikke har nok melk. Ville veldig gjerne gjøre det og forhåpentligvis hjelpe til litt på vekta mi... har både pumpet og gitt pupp og mme hele veien Anonymous poster hash: b8a0d...340
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Av alle dere som har svart er det kun en eneste som faktisk er i målgruppen hi ønsker skal svare. Ingen som leste det som sto skrevet? Anonymous poster hash: b9202...941 Jeg var den første som svarte, og grunnen til at jeg gjorde det er at selv om jeg ammet forrige gang, er det slettes ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det denne gangen. Og om jeg gjør det, blir det sikkert mest for å slippe stygge blikk fra andre. Så dårlig opplevelse med amming hadde jeg, at jeg tviler på at det var verdt det for babyen. Jeg er enig at amming er best under ideelle forhold, men jeg er også overbevist at forskjellene er så mikroskopiske at de ikke kan merkes på mikro-nivå når man ser på barn født av oppegående foreldre i vestlige land med tilgang til bra mme og rent vann. Mao, jeg, flaskebarn fra dag 1, tviler på at jeg ble veldig annerledes enn jeg ville blitt om jeg hadde blitt fullammet. Anonymous poster hash: 9be88...83e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 Ikke jeg, men ei på barselgruppen: Hun skrøt først av hvor mye melk hun hadde, for i neste sekund å fortelle at hun skulle slutte å amme. Barna våre var da seks uker, og hun hadde blitt holdt våken i to timer av et diende barn en natt, og slikt tull ville hun ikke være med på, så da ble det flaske i stedet. Anonymous poster hash: 211fc...2ca
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg valgte å ikke amme fordi jeg ikke hadde lyst. Det var før gutten ble født en mnd for tidlig og veide under 2 kg. Han fikk nan og tok igjen vekten til de gjevnaldrende et halvt år (!!) FØR de på sykehuset og HS trodde, dette var pga Nanen, ved morsmelk kan man aldri være sikker på mengde og næring. Heia morsmelkerstatning og netter med søvn når papsen kunne mate Anonymous poster hash: 08023...af5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg valgte å ikke amme fordi jeg ikke hadde lyst. Det var før gutten ble født en mnd for tidlig og veide under 2 kg. Han fikk nan og tok igjen vekten til de gjevnaldrende et halvt år (!!) FØR de på sykehuset og HS trodde, dette var pga Nanen, ved morsmelk kan man aldri være sikker på mengde og næring. Heia morsmelkerstatning og netter med søvn når papsen kunne mate Anonymous poster hash: 08023...af5 Snakk om ego. Får man ikke til å amme er det helt greit. Men fordi man ikke har lyst??? Morsmelk er klart det beste for prematurt barn. Det er derfor sykehuset i mange tilfeller kjøper morsmelk til disse barna. Snakk om å ikke ønske det aller beste for barnet sitt. Anonymous poster hash: 81cec...be7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg hadde slett ikke lyst og gjorde det ikke heller. Gir faktisk blanke faen i hva andre synes om det, og hadde jeg fått kommntarer hadde de fått høre akkurat hvor skapet står. Så sånn er det. Anonymous poster hash: 6f157...065
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #19 Skrevet 14. oktober 2013 Ikke jeg, men ei på barselgruppen: Hun skrøt først av hvor mye melk hun hadde, for i neste sekund å fortelle at hun skulle slutte å amme. Barna våre var da seks uker, og hun hadde blitt holdt våken i to timer av et diende barn en natt, og slikt tull ville hun ikke være med på, så da ble det flaske i stedet. Anonymous poster hash: 211fc...2ca Kan komme til å få seg noen sjokkopplevelser gjennom småbarnstiden hun der Anonymous poster hash: 40e30...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå