Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Kan jeg flytte med vår felles datter til en annen kommune selv om vi har delt foreldreansvar? Samværet kan opprettholdes, da det kun er annenhver helg. Jeg har hatt hovedomsorgen for henne i 6år og hun har hatt adresse hos meg hele tiden. Anonymous poster hash: fc413...956
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Det kan du, men du har varslingsplikt på 6 uker. Dersom far ikke ønsker at barnet skal flytte så kan han kjøre sak for å få hovedomsorgen Anonymous poster hash: 4086b...a27
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg vet at jeg har varslingsplikt, men hva skal til for at han kan få hovedomsorgen? Datteren vår må bytte skole. HI Anonymous poster hash: fc413...956
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 men hva skal til for at han kan få hovedomsorgen? Datteren vår må bytte skole. HI Anonymous poster hash: fc413...956 Vanskelig å si uten å kjenne dere og datteren deres, men skole, venner, stabilitet og tilknytning til hjemstedet kan være faktorer. På den andre siden er tilknytningen til deg, at hun alltid har bodd med deg, eventuelle andre søsken og status quo faktorer på din side. Skal jeg tippe så vil han ikke vinne og det er ikke sikkert at han vil forhindre flyttingen. Som sagt, jeg kjenner dere ikke Anonymous poster hash: 4086b...a27
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Så vidt jeg vet kan han kun kjøre sak hvis flyttingen vanskeliggjør samværet eller endrer etablert samværsordning... Anonymous poster hash: 8f945...190
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Så vidt jeg vet kan han kun kjøre sak hvis flyttingen vanskeliggjør samværet eller endrer etablert samværsordning... Anonymous poster hash: 8f945...190 Den som ikke har hovedomsorgen kan når den vil gå til sak for å prøve å få hovedomsorgen. Eneste krav er at man har en meklingsattest som er maks 6 mnd. gammel Anonymous poster hash: 4086b...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå