Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Trener mye og har mest syntetisk treningstilbud. Blant annet mye 2xu kompresjonstøy, og det skal vaskes på 30 grader. Jeg kjører det uansett på 40 fordi gradene sjelden stemmer helt på vaskemaskiner. Og da lukter det bra med en gang, men så fort jeg trener og blir varm begynner det å lukte surt og ekkelt. Hva gjør jeg?! Jeg nekter å bruke det når det er slik, ihvertfall inne på treningssenteret. Noe jeg kan gjøre? Vaske på 60 grader, vil det hjelpe, eller risikerer jeg å ødelegge tøyet? Når en bukse koster 900 kr og en t-skjorte 700 er det kjipt å ødelegge, men samtidig er jo alternativet at det forblir ubrukt. Eller finnes det noen midler å bruke? Har forsøkt extra hygiene fra vanish, ble ikke bedre. Anonymous poster hash: 0180b...503
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Treningstøy! Ikke tilbud! Anonymous poster hash: 0180b...503
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Prøv å ha eddik i skyllevannet. Hmm... Den var ny. Skal prøve. Takk! Anonymous poster hash: 0180b...503
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Eddik funker KJEMPEBRA! Ikke fortvil om du synes det lukter rart når det kommer ut av vaskemaskinen for eddik lukta forsvinner når det tørker Kan også brukes på ull... men naturfarget/hvitt ull kan bli litt rart i fargen (gjelder ikke hvitt treningstøy). Anonymous poster hash: b18c5...1da
Lammelåret Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Eller du kan legge tøyet i eddikvann, skylle ut og vaske som vanlig. Nøstebarn hevder å selge treningstøy og at det kan hindre ofte vask, har du prøvd?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Har prøvd ull treningstøy, ikke nøstebarn sitt... Det er veldig godt men trenger like ofte vask viss du ikke vil lukte Anonymous poster hash: b18c5...1da
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Beste treningstøyet er superundertøy... feks kari traa... Anonymous poster hash: b18c5...1da
Lammelåret Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 Har prøvd ull treningstøy, ikke nøstebarn sitt... Det er veldig godt men trenger like ofte vask viss du ikke vil lukte Anonymous poster hash: b18c5...1da Jeg tror Nøstebarn mener at ubehandlet ull sluker lukten. Aner ikke om det stemmer.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Eddik funker KJEMPEBRA! Ikke fortvil om du synes det lukter rart når det kommer ut av vaskemaskinen for eddik lukta forsvinner når det tørker Kan også brukes på ull... men naturfarget/hvitt ull kan bli litt rart i fargen (gjelder ikke hvitt treningstøy). Anonymous poster hash: b18c5...1da Jo dette må jeg prøve. Men når skal jeg ta eddik i maskina? Og hvordan? Bare helle på tøyet, ha det i vaskeball, i skyllemiddelskuffen, eller....? Og hvor mye?! Anonymous poster hash: 0180b...503
Lille krøll Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Har en mann som er toppidrettsutøver med masse syntetisk treningstøy. Det stinker til jeg kom inn i bildet jeg vasker det alltid med vanish, lukter ikke i det hele tatt lengre.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Ikke bruk skyllemiddel på treningstøy!!! Da lukter det surt. Bruk heller en liten dæsj eddik som flere over her sier, det funker. Anonymous poster hash: aef28...f26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå