Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Har ei jente som blir 4 år om et par mnd. Hun tegner rundinger og sol, ellers endel rabbel, og skriver noen bokstaver (A,L,I og av og til får hun til M). Tegner ikke øyne, munn etc i ansiktene sine. Hvordan tegner deres 3-4 åringer? Anonymous poster hash: ebd8d...775
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Min blir snart fire og bare rabler! Bekymret meg litt før, men har nå innsett at det bare har med interessen å gjøre. For han elsker å skrive bokstaver og tall og er veldig flink til det. Anonymous poster hash: 2e27c...2a9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Gutten på 4 tegner fortsatt såkalte hode-fotinger, med øye, nese, munn (4 små rundinger). Tegner sol. Kan tre bokstaver V, U og L Men han er flink til å fargelegge. Men har sjelden tålamod til å bli ferdig. Anonymous poster hash: fd2a3...344
pip pip Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Min på 3.5 år tegner bare rabben Ikke noe i nærheten av mennesker eller noe annet
beibilykke Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Hun blir 4 neste mnd. Tegner mest rabbel men har i det siste prøvd seg mer på litt bokstaver, hjerte osv.når jeg tenker meg om har jeg aldri lært henne å tegne.hun forteller meg hva hun vil jeg skal tegne til henne virker som det samme skjer i bhg. Hun kommer alltid hjem med tegninger som er preget av at de ansatte er tegneren. Får begynne å lære henne å tegne
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Tegneferdighetene er lik null. Hun er lik sin mor der Anonymous poster hash: eaa62...574
Tarssan Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Jenta mi er 3,5 år. Hun har bare rablet helt fram til for et par mnd sider. Det er akkurat som om det plutselig har løsnet for henne. Hodefotinger med armer, øyne og munn, sol, hus, noen bokstaver og så har hun begynt å fargelegge. Treffer nokså bra innenfor strekene. Poenget var at jeg tror det kan gå ganske fort fra bare rabling til "skikkelige" tegninger
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Min tegner detaljer. Øyne, øyenvipper, fingre (4 på hver hånd) hår og nese. Men hun er 4 år og 5 mnd. Kjole med armer og ben rett ut av kjolen. Synes hun er flink. Anonymous poster hash: cdd81...54c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 3,5 år og tenger bare tull . Og bruker omtrent 30 sekunder på hver tegning... Anonymous poster hash: 728ad...3e0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 3,3 år og tegner hode med øyne, nese, munn og streker til hatt og to fletter på hver side. Det er langemann, hans store idol som blir tegnet igjen og igjen. Av og til får han bart også. Ellers bare rabler han. Anonymous poster hash: e0a2a...42e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Hei HI. Jeg jobber på en barnegruppe med 18 tre og fireåringer, hvor den eldste er en jente på 4 1/2. På min gruppe er det i grunnen ingen som tegner særlig figurativt, men det begynner så smått å forme seg noe på arket først nå (hos de eldste). Anonymous poster hash: 4023b...e21
Mor di! Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Ble fire i juni, og startet helt plutselig i sommer å tegne "skikkelige" tegninger med hodefoting, øyner, sol, båt osv. Nå tegner han også alle familiemenne i riktig størrelse i forhold til hverandre; far størst ned til seg selv som er minst:-) så det løsnet veldig fort her.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Min jente er veldig glad i å tegne, tegner masse hver eneste dag, og har en storesøster som er 2 år eldre å herme etter. Så hun er flink. Tegner prinsesser med kjole, krone på hodet, øyne med øyevipper, teller så det blir 5 fingre på hver hånd, tegner hjerter som mønster på kjolen osv Masse detaljer. Når hun tegner en prinsesse tegner hun en trekant med spissen opp, det er kjolen. Setter et rundt hode på toppen av trekanten, lange streker på hver siden av hodet er langt hår, også blir det en krone på toppen. Øyne, ører,nese og munn kommer på plass, gjerne smilemunn med tenner i og øyevipper. Armene er "stubber" ut av kjolen og fem fingre i enden av hver stubbe. Hun tegner blå himmel, skyer og sol. Grønt gress, blomster og trær. Tegner også dyr med fire ben o.l. Skriver sitte eget navn, mamma og pappa. Tror interessen er det utslagsgivende for hvor flinke de blir, og minstemor her hadde garantert ikke tegnet alt dette om hun ikke hadde hatt en storesøster å herme etter. De tegner MYE begge to, aldri en dag uten at tegnesakene er fremme. Anonymous poster hash: 11692...143
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #14 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har to barn, eldste er 6 år og tegner ofte bare rabbel fortsatt, men han kan tegne både mennesker og hus og mye annet, hvis han først gidder, men det er veldig sjelden. Broren på 3 år tegner minst like fine hus og mennesker og om han tegner etter ting, så ser man faktisk at det ligner. Det har veldig mye med interessen deres å gjøre, eldste tegner kun hvis han "må" og går heller ut i hagen og sparker fotball, mens yngste syns det er gøy og syns det er veldig gøy når han har laget noe fint han kan vise frem. Anonymous poster hash: 5f29a...8df
kiki1980 Skrevet 12. oktober 2013 #15 Skrevet 12. oktober 2013 Eldste på nesten 4 år er stikk motsatt sin mor, tegnet biler, alle former da han var 2 år. Nå gjenkjenner han de fleste bokstaver, skriver mer enn halvparten. ikke sånne kompliserte som M men det er fordi jeg tør ikke å vise han. han lærte de fleste på egen hånd eller jeg bare viste en gang. Minsten på 2,5 år er mer lik sin mor, kan ikke tegne noen ting, er ikke interessert heller.
Hun med alle ungene Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 Hun ble fire i mai,tegner som oftest mennesker med øyne,munn,bein, øyevipper og stooor mage. Armene pleier som oftest ikke å bære med ;-) bokstaver har hun alltid vært veldig interessert i,skriver flere ord og mange navn (besteforeldre,søsken,dyr osv) Hun gjenkjenner også mange ord.
det er berre mordi Skrevet 12. oktober 2013 #17 Skrevet 12. oktober 2013 Mi er 4 på måndag, og eg synes ho har blitt veldig flink å teike dei siste to mnd. Ho skulle teikne eit brudepar som ho skulle i bryllup til for ein mnd sida, og då teikna ho at bruda sat på do (av alle ting) - og hadde til og med fått med den dingsen som ein dreg i for å spyle toalettet;)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #18 Skrevet 12. oktober 2013 Han tegner bare rabbel, og interesserer seg ikke en tøddel i tegning. Men han elsker bokstaver, kan alfabetet og har lært å skrive (!) Så det kommer helt an på interessen det der Siden han ikke interesserer seg i tegning har vi kjøpt "mitt første kryssord" til han, hvor han skal gjette tegninger (eks hus/bil/båt/pus osv), og de sitter min fireåring og koser seg med, hehe. Speilvendte bokstaver, men fullt forståelig å tegne en pinnemann derimot, eller et smilefjes... Ikke i nærheten Anonymous poster hash: 48b0a...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå