Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Fikk så utrolig lyst på lapskaus, så jeg bestemte for å sette på en kjele. Hadde bare usaltet fårikålkjøtt, så tok og kokte kjøttet i GODT med salt i stedet. FOR MYE salt, når jeg kjenner på krafta som kjøttet er kokt i. Har hatt grønnsakene i, men lurer på om jeg skal vanne ut krafta og evt. ha litt buljong i, eller - går det seg til ettersom grønnsakene koker ? Blir veldig takknemlig for tips og svar! Anonymous poster hash: d58ba...e80
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Spørsmålet er altså - blir for salt kraft mindre salt når det kommer grønnsaker og kjøtt i? Eller blir lapskausen så salt som kjøttkrafta er? Anonymous poster hash: d58ba...e80
Ileus Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Ville helt av så mye av krafta som mulig og tatt i nytt vann og melk. Buljong vil bare gjøre det saltere.
Gjest Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Legg i noen råe oppskjært poteter Tar saltsmaken vekk!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Takk , nå helte jeg av litt, den smakte mye bedre uten å miste all "kraftsmaken" som jeg var redd. Skal ta poteter og God lørdagskveld ! HI Anonymous poster hash: d58ba...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå