Gå til innhold

Irrasjonell misunnelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ute og handler.
Jeg ser dem, kvinner med stor mage, kvinner med dypvogn og helt små babyer.
Det stikker i magen hver gang jeg ser dem.
Har bare prøvd i 4 måneder nå, og vet det ikke er lenge, men likevel.

Har to barn fra før, begge brukte vi lang tid på med flere MA/SA'er, og regner med å bruke lang tid igjen.

Jeg vet ikke noe om kvinnene jeg passerer.
Jeg vet ikke om de har barn fra før.
Jeg vet ikke om det kan få flere etter den i magen, eller i vognen.
Jeg vet ikke om de strevde, eller det gikk lett.

Likevel føler jeg en irrasjonell misunnelse.
Den ene dagen har jeg så lyst på en til at jeg nesten blir syk, den neste lurer jeg nesten på om jeg orker en ny lang prøveperiode, orker å miste igjen.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, føler bare jeg trenger å få tankene ut ett eller annet sted.

Anonymous poster hash: 3f19a...465
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene i hvert fall.

Jeg har det på samme måten, men har ikke barn enda.

Anonymous poster hash: 0cc3a...69e
Skrevet

Skjærp deg!! Prøvd i KUN 4 månder!!!

Anonymous poster hash: 77261...f16
Skrevet

Skjærp deg!! Prøvd i KUN 4 månder!!!

Anonymous poster hash: 77261...f16

? Hva er det for et svar? :(

Anonymous poster hash: ae91d...3d5

Skrevet

Skjærp deg!! Prøvd i KUN 4 månder!!! Anonymous poster hash: 77261...f16

Å hold tåta på deg ditt troll!

Skrevet

Men hva vet vel vi om den som svarer "skjerp deg"? Kanskje hun ikke har noen barn og har prøvd i flere år? Kan være like mye irrasjonell misunnelse, det.

Anonymous poster hash: e461c...b30

Skrevet

Det er helt vanlig å ha det slik. Det verste er hvis man har yngre søsken som bare så vidt er borti partneren sin og blir gravid og rekker å føde før en selv har fått til noen graviditet. Og det å sitte der med barnet til ens søsken i armene og gratulere og skulle gledes på dens vegne samtidig som det stikker i hjertet fordi en selv ikke har fått til å bli gravid ennå... Det stikker. Det stikker helt forferdlig.

Og ja, å se alle de med barnevogner, det stikker det også.

Du er ikke den eneste som føler det slik.

Anonymous poster hash: c98b8...22d
Skrevet

Vet hvordan den følelsen er, vi er nå gravide etter 7 års prøving og 3 ivf-forsøk... Tenker litt i de baner at 4 mnd. er ingen prøvetid, men det er lett for meg og si som har prøvd leeeeeenge.. Vi har ingen barn fra før og har sett søsken, tanter, onkler, kusiner, fettere og venner har fått ett og flere barn i vår prøvetid.. Det er vanskelig... Jeg personlig etter vår erfaring hadde prøvd å svelga noen kameler, tatt ting helt med ro og kosa meg med de to barna jeg hadde. Om en ikke klarer å bli gravide igjen, nei så har en i hvertfall to... Men jeg skal ikke si hvordan andre skal reagere eller takle dette. Men en prøvetid på opp i mot ett år ses på som normalt... 

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, selv om jeg har ett barn etter 9 års prøving og ikke kommer til å få flere. Det verste er usikkerheten synes jeg, og da spiller det ikke så stor rolle hvor lang tid som har gått. For når man er midt oppi det så står tiden gjerne stille.

Og det hjelper ingenting at andre har det verre heller.

Anonymous poster hash: 056b8...758
Skrevet

Som jeg skrev,

"Har bare prøvd i 4 måneder nå, og vet det ikke er lenge, men likevel"

"Har to barn fra før, begge brukte vi lang tid på med flere MA/SA'er, og regner med å bruke lang tid igjen."

Jeg vet 4 måneder ikke er lenge, jeg brukte 2 år på hver av de andre barna mine.

Det jeg tror som egentlig gjør at jeg før denne irrasjonelle misunnelsen tror jeg er at  jeg regner med at det vil ta like lang tid igjen. Jeg ønsker å bli gravid NÅ, men tror det er lenge til det skjer.

HI

Anonymous poster hash: 3f19a...465
Skrevet

Men herrefred. Du HAR barn. Og du har bare prøvd i fire måneder. Skjerpings.

Anonymous poster hash: b6499...02c
Skrevet

Men herrefred. Du HAR barn. Og du har bare prøvd i fire måneder. Skjerpings.

Anonymous poster hash: b6499...02c

Nå må du faen meg gi deg.

Selv om en person har barn fra før, kan lengselen etter et til være like stort.

Om man har prøvd 2 måneder eller 2 år kan dette gjøre vondt.

HI skriver også at hun tidligere har prøvd lenge, mistet og er redd for at det skjer igjen.

Anonymous poster hash: a67e5...0bd

Skrevet

Full forståelse. Har en venninne sm har prøvd lenge. Vi skulle begynt å prøve igjen, men pga henne så synes jeg det er litt ekkelt, faktisk redd for å bli gravid før henne, ønsker ikke at hun skal bli mer lei seg. Ikke sikkert hun blir det, men ikke lett dette.

Anonymous poster hash: c8176...6ef

Skrevet

Been there, done that and got the damn t-shirt to prove it. Var en tid da alle var gravide utenom meg....unngikk dem så godt jeg kunne. Hvem orker å sitte på fest med 4-5 gravide som babler i vei om alt du ikke får ta del i? Man prøver jo å være glade på deres vegne mens misunnelsen gnager i vei. Huff ja☺

Nå var jeg heldig da...tok "bare" tre år før spira satt❤ Fikk positiv test to uker etter vi hadde fått endelig godkjenning for ivf..mitt lille januarmirakel❤

Vet at alle ikke er like heldige desverre og de har min dypeste medfølelse. Har en venninne som sliter veldig nå. Hun har en 6 åring fra før mens nr 2 lar vente på seg desverre. De søker nå om ivf, og mens de har venta på det så har jeg utrolig nok blitt gravid igjen. Denne gangen prøvde vi neste ikke heller. Var fornøyd med å ha klart det en gang☺ Fortalte henne det tidlig og hun tok det heldigvis fint...men har jo vært i hennes sko, vet hvordan det gnager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...