Gå til innhold

Er du og vennene dine høyt utdannet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jentekveld hos ei venninne i går kveld og tenkte plustelig over at vi alle 8 som var der var høyt utdannet (ei er jurist, ei er ernæringsfysiolog, ei er lektor, ei er spesialsykepleier osv..

Hvordan er det med deg og din vennekrets.....

Anonymous poster hash: 0ffe8...158
Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

ja, både jeg og de aller fleste venninnene mine har høyere utdannelse høyskole/universitet. Er vel bare ei som er kunstner (uten noen formell utdannelse), men hun gjør det veldig bra og tjener rått...

Skrevet

Blant mine venner er det ingen som er veldig høyt utdannet, men det er en et par spesialsykepleiere, et par vanlig sykepleiere, en førskolelærer, en barne- og ungdomsarbeider og en sosionom. Typiske kvinneyrker på de fleste faktisk....

Anonymous poster hash: 52cc0...154
Skrevet

Jeg har ikke høy utdannelse, men noen av venninne mine har det. Har også noen som ikke har utdannelse i det hele tatt, så det varierer.

Anonymous poster hash: 3322c...4b7
Skrevet

Veldig variabelt. Har alt fra folk med høy utdannelse ala sivilingeniører, siviløkonomer og leger via 'mellom-høy' utdannelse ala førskolelærere og sykepleiere til folk med utdannelse på videregående-nivå ala helsesekretærer og håndverkere i min/vår omgangskrets.

Dette har nok mye med å gjøre at omgangskretsen består av folk jeg/vi har blitt kjent med på forskjellige tidspunkter i livet tenker jeg. Da mener jeg barndomsvenner, venner fra tiden da jeg tok min utdannelse, naboer, slektninger osv. Hvis man stort sett henger med folk man har blitt kjent med i studietiden feks, er det jo naturlig at det blir slik som du skisserer tenker jeg.

Anonymous poster hash: b2ca4...b6c

Skrevet

Ja, en lege, en tannlege, flere ingeniører og sivilingeniører, jurister, en lærer (anses dette som høy utdanning?).

Anonymous poster hash: 4ad1d...707

Skrevet

Måtte tenke litt nå. Har en god venninne som ikke har fullført vgs. Og en som har bare vgs. Ellers er det tre års høyere utdanning og opp. Vi gjør mye forskjellig da.

De nærmeste vennene mine:

Master i markedsføring

Lege

Psykolog

Mekaniker

Designer

Sykepleier x2

Anonymous poster hash: 80e85...2a6

Skrevet

Ja, en lege, en tannlege, flere ingeniører og sivilingeniører, jurister, en lærer (anses dette som høy utdanning?).

En lærer har min.fire års høyere utd.ja. Likevel er det ingen hemmelighet at man ofte tenker på universitetsutdanninelser som høyere enn høyskole, selv om det er på samme nivå egentlig.

Skrevet

I venninnegjengen er det to som et høyt utdannet. Ene har doktorgrad i medisin og hun andre har doktorgrad i biologi. Resten av oss er sykepleier, barnevernspedagog, politi, lærer, barnehagelærer og en farmasøyt (det er kanskje høyt utdannet?)

Anonymous poster hash: 28c4e...ffb
Skrevet

Morsomt dette med hva folk har blitt. Tenker på klassen min fra barneskolen.

To psykologer

En psyk.sykepleier

To sykepleiere

En som jobber med import/eksport av fisk

To fysioterapeuter

To som er skippere

En yrkessjåfør

En bibliotekar

En som jobber med hr (master)

En førskolelærer

En audiolog

En som jobber i Statoil (master)

En døde ung :(

Tre jeg ikke vet hva jobber med.

Skrevet

Ja, alle med unntak av en. Hun har fagbrev da, det er jo noe. En holder på med med utdanning. Resten har minimum bachelor, de fleste har master pluss. Er for så vidt absolutt ingen forutsetning for meg at venninnene mine må ha høyere utdanning, men det har bare blitt sånn.

Anonymous poster hash: 01cce...6fd

Skrevet

...

...

Some die young. ;)

Anonymous poster hash: 2e1ce...1b7

Skrevet

...

...

Some die young. ;)

Anonymous poster hash: 2e1ce...1b7

Takk. Den er nydelig :)

Skrevet

En lærer har min.fire års høyere utd.ja. Likevel er det ingen hemmelighet at man ofte tenker på universitetsutdanninelser som høyere enn høyskole, selv om det er på samme nivå egentlig.

Fire år tilsvarer vel en bachelor. Når utdanningen blir gjort om til femårig bachelor/master vil jeg kalle det høy utdanning :-)

Her er de fleste i omgangskretsen utdannet enten bachelor eller master innen ulike felt. Noen er ikke utdannet, eksempelvis en som jobber i UD og et par frisører, men de har egen business og tjener fint. 

Anonymous poster hash: 74f4a...dd4

Skrevet

Ja.

På jobben ansetter de kun folk med minimum master.

Omtrent alle vennene mine har master eller tilsvarende.

Mine søsken og svigersøsken har alle høy utdanning.

Så jeg har en ganske ensartet omgangskrets...

Anonymous poster hash: 5166d...ddb

Skrevet

Veldig varierende.

Noen er utdannet leger, sykepleiere, ingeniører osv, og noen har ingen formell utdannelse.

Anonymous poster hash: 508bc...9e0
Skrevet

Er faktisk bare samboeren min av hele vennegjengen som ikke har høyere utdanning. Resten har tatt 3-5 års høyere utdanning. Jeg har 8 års høyere utdanning, så jeg tar liksom igjen for det sambo ikke har da ;)

Anonymous poster hash: 78760...636
Skrevet

Nei, men vi er enda unge alle mann ;) 

Anonymous poster hash: 7a74c...ac9
Skrevet

Ja, stort sett. Kjenner faktisk ikke en eneste håndtverker når jeg tenker meg om, men har noen venner uten særlig utdanning som har jobbet seg oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...