Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Vi har prøvd å få barn i 2 år uten resultat. Akkurat ferdig med utredning, og mannen har visst utmerket sedkvalitet, jeg feiler ingen ting fysisk eller hormonelt. Jeg har ikke tatt "operasjon" for å se på egglederne enda. Er det mange som har opplevd at problemet ligger der? Eller hva tenker dere grunnen kan være? Er så rart dette her..... Anonymous poster hash: 18a89...e17
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Noen sliter med å bli foreldre sammen. En god venninne av meg var i et forhold i mange år, de prøvde å få barn, begge var å sjekket seg men de fant ingen årsak. Av forskjellige grunner så gikk de etterhvert fra hverandre. Hun møtte en ny mann etter en periode, vips så ble hun gravid med en gang. Han fant seg ny dame og ble far etter kort tid. Mulig det er tilfeldig, men det finnes endel lignende tilfeller. Anonymous poster hash: e0ae3...195
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Hmmm... :/ Andre forslag? Trenger sårt noen forslag her, sånn at vi kanskje kan "få det til"... Anonymous poster hash: 18a89...e17
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Kjenner til flere par der de har prøvd i mange år, gått gjennom diverse utredninger og ikke har funnet noe fysisk galt med noen av partene, det har bare ikke blitt barn av det. De har fått hjelp gjennom IVF, fått barn og så har barn nummer to og tre kommet av seg selv gjennom "naturmetoden" Ingen god forklarling på hvorfor, men kjenner til hvertfall tre par. Anonymous poster hash: 6c738...1f4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Kjenner til flere par der de har prøvd i mange år, gått gjennom diverse utredninger og ikke har funnet noe fysisk galt med noen av partene, det har bare ikke blitt barn av det. De har fått hjelp gjennom IVF, fått barn og så har barn nummer to og tre kommet av seg selv gjennom "naturmetoden" Ingen god forklarling på hvorfor, men kjenner til hvertfall tre par. Anonymous poster hash: 6c738...1f4 Så de fikk IVF selv om det ikke var noe "feil" med dem, og fikk det til på den måten?? (Glad for alt som kan bety at vi har en sjanse!!) Anonymous poster hash: 18a89...e17
<3 2G <3 Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg fikk sjekket om mine var tette på kun et par minutter hos gyn. Kostet litt men greit å få det gjort. Vet om flere som har klart det mot alle odds så bare fortsett å prøv.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Kjenner til flere par der de har prøvd i mange år, gått gjennom diverse utredninger og ikke har funnet noe fysisk galt med noen av partene, det har bare ikke blitt barn av det. De har fått hjelp gjennom IVF, fått barn og så har barn nummer to og tre kommet av seg selv gjennom "naturmetoden" Ingen god forklarling på hvorfor, men kjenner til hvertfall tre par. Anonymous poster hash: 6c738...1f4 Så de fikk IVF selv om det ikke var noe "feil" med dem, og fikk det til på den måten?? (Glad for alt som kan bety at vi har en sjanse!!) Anonymous poster hash: 18a89...e17 Det stemmer, de fikk IVF gjennom den offentlige ordningen. Lykke til :-) Barna er nå fra 10 til 2 år gamle. Anonymous poster hash: 6c738...1f4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Har en venninne som ikke bar fram barn, fordi blodet hennes var litt tykt. Når hun begynte på blodfortynnende, så gikk det fint:) Anonymous poster hash: c742e...dc9
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Ein får assistert befruktning utan at ein finn årsaken til at ein ikkje blir gravid også. Ein er då såkalt "uforklarlig barnlaus".
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Man kan få IVF selv om man ikke vet årsaken til barnløshet. Lykke til Anonymous poster hash: f5750...506
PrinsesseHengepupp Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg husker ikke nøyaktig tall, men det er kun (ca) en fjerdedel av alle ufrivillig barnløse som faktisk vet med sikkerhet hva som er problemet. Ofte har man en misstanke, men ingen sikker diagnose. Men man får hjelp for det, uansett. Du må sikkert ha en kontrastundersøkelse (ikke operasjon) av eggledere før dere kommer i gang med ivf, men når dere er så og si ferdig utredet nå allerede tar det ikke mange mnd før dere kan være i gang. Lykke til =)
Gjest Anybody Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Endometriose. Største årsak til ufrivillig barnløshet. Kan kun påviser med sikkerhet via lapraskopi.
FrkKværner Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Ei venninne fikk påvist endomitrose via lapraskopi. De fant ikke mye, men nok til at de foreløpig har prøvd å få barn i 2år. Hun har nå fått det fjernet (men det kan jo komme tilbake) så nå har de visstnok gode/vanlig sjanse på å lykkes
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Ååååååå! Nå ble jeg glad!!!! Da kanskje det kan bli en liten baby på oss da Begynte å bli redd det ikke kunne bli noe siden de ikke fant noen årsak. TUSEN TAKK DAMER!!! Dere gjorde akkurat kvelden min 1000000 ganger bedre :) HI Anonymous poster hash: 18a89...e17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå