Gå til innhold

Blodprosent på 10 og jernlager på 6!!!hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid slitt med lavt jernlager og blodprosent. Men er vel litt i minste laget nå? Blodprosent på 10 og jernlager på 6, er i uke 30! Formen er mildt sagt ikke helt bra... Plaget med mye hodepine, verk og et eller annet virus/ forkjølelse. Tar 3 dobbelt av jern jeg skal ha, men allikavel synker verdiene... Har en litt voksende bekymring iforhold til fødsel. Har hatt større blødninger med mine to siste barn, da morkaken ikke kommer hel ut eller no. Hvertfall slitt med å stoppe blødningene.... Noen som har noen erfaringer eller innspill å komme med her?

Ringte legen nå, å han skulle ringe meg opp igjen... Men tar nok litt tid, om han rekker det idag i det heile tatt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 er det så lite under graviditeten da?? Hmm.. Vanlig for kvinner er jo mellom 11,3 til 13 for kvinner.

Skrevet

Har slitt med lave verdier selv, både før, under og etter graviditetene mine. Hvis jerntablettene ikke hjelper, kan du få injeksjoner - det fikk jeg på slutten av andre svangerskap da verdiene ikke steg noe særlig. Kan du tenke deg grunner for at du ikke tar opp jernet? For min del fant jeg ut at antakelig var pga gaviscon, jeg hadde halsbrann nesten konstant og knasket på disse gaviscontablettene heeele tiden. Leste i etterkant de forhindrer opptak av jernet....

Ville spurt legen om injeksjoner, jenrtilskudd i tablettform er noe dritt (bokstavelig talt, for magen og fordøyelse)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...