Gå til innhold

AVA Riga eller EGV Klinikken??


Ønskerbabynå

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

 

Etter 11 negative IVF/ICSI forsøk, alle med lange regimer har vi nå satt strek og blitt anbefalt eggdonasjon. Har søkt på nett og ser jo at det finnes et hav av klinikker i forskjellige land. Etter å ha lest endel tror jeg vi har bestemt oss for Riga. Men bare der finnes det jo noen å velge i. Blir nok enten AVA Riga eller EGV klinikken.

Noen som har kjennskap til disse så blir jeg veldig takknemmelig for tilbakemeldinger. Ser jo det er endel prisforskjell på disse 2, EGV er mye billigere, hva er grunnen til det? Ble du godt fulgt opp både før, under og etter forsøk? Hva er grunnen til at dere valgte den klinikken dere gjorde og ble du gravid, evt hvor mange forsøk? Noe negative sider/opplevelser ved klinikken?

 

Håper noen har tid og ork til å dele sine erfaringer med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært på Egv og hadde kontakt både før og etter innsett og fått grunndig og veldig bra oppfølging i forhold til medisiner osv :) er nå gravid på første forsøk og er 6+3 nå :) grunnen til at vi valgte den klinikken var prisen egentlig i utgangspunktet og fikk godt inntrykk av klinikken :) eneste negative med det er jo ikke klinikken sin feil er at første donoren vi fikk hadde ikke fruktbare nok egg,så vi måtte reise tilbake :) men det som var bra er at det ikke ble noe innsett da pga dårlig kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble anbefalt å bruke donor egg etter 4 negative ivf forsøk. Da ble AVA klinikken nevnt. Grunnen til at vi valgte Riga var pga rask tilbakemelding og ingen venteliste. Vi sjekket ikke ut andre klinikker i Riga fordi vi på forhånd hadde bestemt oss for AVA. Vår koordinator er helt utrolig. Svarer mail og sms med en gang. Var til samtale med legen i juli og han var veldig flink med å gi informasjon. Noe vi har tidligere savnet. De valgte donor til oss og vi var der igjen i september for innsett. Er gravid (1. forsøk) i 4w4d og det er første gang etter 4 år;))) Jeg har ingen negative ting å si om Ava Riga. Mailer også med koordinator hver dag etter positiv test! Lykke til med valg av klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge 2 :) Og gratulerer med graviditet :) Er virkelig ikke lett dette her! Vi er veldig usikker på hvilken klinikk vi skal velge. På nettsiden til EGV klinikken ser alt så gammelt og slitt ut, mulig bildene lyver...håper jo det da. AVA Riga klinikken ser mye mer moderne og ren ut, er den klinikken ganske ny? Men så er det jo mye dyrere der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett bildene, men alt var super nytt da vi var der. Rent og pent;) veldig hyggelige mennesker. For oss var hver eneste krone hvert det!!! Jeg har ingen erfaring med EGV klinikken, men vil absolutt anbefale AVA. Hvor mye dyrere er AVA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På EGV klinikken har vi fått pris på eggdonasjonspakken til 4950 euro. Det inkluderer ikke mine tester som evt. må taes og mine medisiner ved forsøket, men alt er inkl. mht donor og innsettet, samt nedfrysning av evt. egg som kan fryses. De sier ikke noe om hvor mye det koster hvis vi evt skal benytte fryseeggene senere, hvis man får det da.

Hos AVA har vi fått pris på pakka på 6450 euro, de sier ikke om dette er inkl. medisiner til meg, men det vet kanskje du Sib 78_1MA? De tar også betalt for nedfrysning av evt. egg som blir xtra, 350 euro for det, samt 1250 euro ved fryseinnsett. Kan jeg spør om priser dere har fått/betalt for dette, både racine ved EGV og du hos AVA Riga. Veldig takknemmelig for at dere deler erfaringer/informasjon med meg, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ca 7000 norske ved nytt forsøk,og medisiner kommer utenom:) men de skriver ned alt man trenger:) koster ca 1000 norske for å fryse ned egg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På EGV klinikken har vi fått pris på eggdonasjonspakken til 4950 euro. Det inkluderer ikke mine tester som evt. må taes og mine medisiner ved forsøket, men alt er inkl. mht donor og innsettet, samt nedfrysning av evt. egg som kan fryses. De sier ikke noe om hvor mye det koster hvis vi evt skal benytte fryseeggene senere, hvis man får det da.

Hos AVA har vi fått pris på pakka på 6450 euro, de sier ikke om dette er inkl. medisiner til meg, men det vet kanskje du Sib 78_1MA? De tar også betalt for nedfrysning av evt. egg som blir xtra, 350 euro for det, samt 1250 euro ved fryseinnsett. Kan jeg spør om priser dere har fått/betalt for dette, både racine ved EGV og du hos AVA Riga. Veldig takknemmelig for at dere deler erfaringer/informasjon med meg, tusen takk :)

Vi Betalte:

4805 Ls for forsøket, noe ekstra medisin og frys 1 år

+ 162 Ls for 1. konsultasjon og blodprøver

+ ? ( husker ikke beløpet) min medisin før innsett

+ ? ( får regningen snart) ekstra medisin sendt etter positiv test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svar jenter. Vi har endelig bestemt oss for AVA Riga. Reiser ned og skal ha første konsultasjonstime hos de den 17 Desember. Vi gleder oss masse og er selvfølgelig veldig spent på hva som skjer videre! Sib 78_1MA, hvor lang tid tok det fra dere hadde samtalen til dere kunne sette inn egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende!!!!!! Vi var til samtale i slutten av juli, begynte med medisiner i midten av august og satte inn 26.september. For meg skjedde det veldig fort;)) hvem er kontaktpersonen deres? Masse masse lykke til. Er sikker på at dere blir veldig godt mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er utrolig spent!!! Har mailet med Jelena helt fra starten av, regner da med at hun er kontaktpersonen vår uten at vi har fått noen beskjed om det. Hvilket hotell bodde dere på? Vi har booket på Albert hotell, håper det er bra :) Koselig tid vi går i møte nå med jul og alt, måtte tiden bare fly avgårde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner hun skal følge dere videre. Sånn var det med oss ivertfall;) Vi bodde første gang på Radisson Blu latvji og til innsett på Centra hotel. Kjempe fornøyd med begge;) Albert hotell er sikkert også bra. Anbefaler Espa spa hvis dere har litt tid til overs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa er fantastisk, så skal absolutt prøve å få tid til det :) Takk for tips! Vi valgte Albert hotell da klinikken sa det var fint, også ligger det jo veldig nærme klinikken, samt rabattert pris når man er pasienter hos AVA Riga. Hvordan lå deres hotell i forhold til klinikken og kan jeg spør om pris? Jelena virker koselig, trodde også ho var den eneste pasientkontakten deres, men dere hadde kanskje en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da nærmer vi oss avreise til Riga. Veldig spent!! Gleder oss til å se klinikken og møte personalet som jobber der :) Ett steg nærmere drømmen vår….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Racine, håper vi er like heldige som dere :) Blir veldig spennende!! Og koselig med en liten førjulstur til Riga :) Vi gleder oss veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kun til forsamtale denne gang. Håper å komme i gang tidlig på nyåret ei gang og vi vil gjerne sette inn 2 egg :) I jula skal jeg bare slappe av og kose meg, og nyte litt vin i ny og ne, kan jo bli ei gooood stund til neste gang ;) Håper det! Veldig spent på turen, vi gleder oss til å starte på vårt nye kapittel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har en kjempe spennende reise forann dere<3 nyt hvert sekund og ikke stress med noe:-) lev mest mulig som normalt:-) det gjorde jeg,og plutselig satt begge egga seg gitt<3 er nå allerede 15+2<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme igjen fra Riga. Dagene bare fløy avgårde! Veldig fin klinikk og personalet virker som fantastiske mennesker. Vi var på klinikken i nesten 3 timer på tirsdag og tilbake en liten tur igjen i går før vi dro hjem. Ønskeliste for donor er levert så nå er det bare å vente i spenning!!! Prøvde å nyte som du sa Racine, men må innrømme at jeg var så spent at det gikk over til nervøsitet…men sitter igjen med en god følelse nå og er veldig godt å ha vært der og sett nede før vi skal tilbake for innsett. Jeg starter på medisiner på førskommende syklus, så da regner vi med innsett i Februar. Såååå spennende, skal prøve å nyte så godt jeg kan..;) Ha ei riktig god jul og kos deg med den voksende magen. Håper vi begge sitter med hver våre gull neste jul!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er litt nervøs,det er helt normalt;-) viktig å ikke bli hysterisk bare og prøve å leve mest mulig som normalt:)) her vokser magen som bare det<3 gleder oss til Oul 9 Jan;-) en riktig god jul til deg også;-)såååå spennende 2014 blir<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei jeg er ny på forumet :) Åssen har det gått med dere? Vi står også i samme situasjon da jeg sliter med endometriose og har blitt anbefalt eggdonasjon. Vi lurer veldig på å ta turen til Ava klinikken i Riga da jeg har lest om den :) men jeg lurer på om alt foregår på engelsk? Da sidene dems er på norsk? Klem fra meg som lever i håpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen :) Jeg er ikke så veldig aktiv å skrive her inne, men titter stadig innom og leser. Vi er veldig reiseklare nå, fikk beskjed i dag fra klinikken om at donor hadde vært på ultralyd hos de i dag og alt så strålende ut :) Uttak blir Onsdag 5 februar og innsett den 10. Veeeeeldig spennende!! Hotell og flybilletter er nå i boks, så nå kan ikke dagene gå fort nok. Alt foregår på Engelsk, selv om nettsiden deres også er på Norsk, men det er ikke noe problem å forstå de. Vær obs på at det finnes 2 klinikker med nesten samme navn, den ene er AVA Riga og den andre er AVA Clinic. Vi er på AVA Riga og er veldig fornøyd med de så langt ihvertfall :) Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...