Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 4åringen hopper ut av bilen selv. På det øyeblikket jeg tar lillebror ut av bilen er storebror borte. Ikke utenfor bhg, og ikke innenfor porten. Porten var lukket. Begynner å rope navnet hans mens jeg ser meg rundt. Ingen unge. Går inn mot bhg. Ingen unge ute på området heller. Håper han har gått inn og finner han ikke i garderoben heller. Så sier en far at han gjemte seg under benkene i gjennomgangen utenfor garderoben. Det står paller med varer foran der så umulig å se ungen. Da har denne faren åpnet porten fir min sønn, åpnet døren inn for ham, uten noe som helst øyekontakt ned meg. Jeg sto jo med hue planta inn i bilen. Jeg sier han kan ikke bare slippe inn andres unger på den måten, at ungen stikkeraav. Får ett blikk som kunne drept tilbake, før jeg går i yttergangen og finner ungen. Kjente jeg kokte, for jeg ble jo redd. Stort område utenfor bhg hvor mange gåe forbi som gangsti. Itillegg er det en stor bhg som huser 150 barn. Overreagerer jeg, eller er det greit å slippe inn andres barn slik? Jeg hadde aldri kunnet gjøre det uten noe kontakt med foreldrene. Tenk om vi ikke skulle inn der engang, da bhg har flere innganger og garderober. Anonymous poster hash: 943bf...081
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Et ord : HYSTERISK Anonymous poster hash: ab772...c81
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Hadde aldri forestilt meg at eg skulle bli sett på som kriminell omtrent for å sleppe eit barnehagebarn inn porten. Kva gale skulle det kunne føre til, utover ein overreaksjon frå mora til barnet? Ut er noko anna..
Nyttårs barn Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Det samme skjedde med meg i fjor, men motsatt. Noen slapp ungen ut av barnehagen, mens jeg var opptatt med å kle på babyen og bære ut ting og tang. 10 minusgrader var det og, jeg lette rundt på området, trodde han hadde gjemt seg et sted. Ba etterhvert om hjelp fra personalet. Så tenkte jeg at jeg får sette babyen inn i bilen, hun kan ikke være ute i kulda. Og hvem fant jeg der? Da hadde en eller annen idiot sluppet ham ut og han hadde gjemt seg i bilen! gjett om jeg var sinna, både på ungen og på denne dusten av en forelder.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Seriøst? Ungen var søkk borte, ikke ett menneske å se. Anonymous poster hash: 943bf...081
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 En fireåring bør man kunne slippe inn. Fireåringen er stor nok til å skjønne at han skal vente og ikke gjemme seg. Hadde skjønt det hvis du snakket om en toåring. Anonymous poster hash: d3063...39b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Ut er jo selvfølgelig mye verre, men hvordan kunne jeg i det hele tatt vite at ungen hadde blitt slipt inn? Han så meg jo ikke denne faren. Syns bare det var veldig tankeløst av han. Anonymous poster hash: 943bf...081
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Det bør du gi den andre faren klar beskjed på at du ønsker at barnet skal vente på deg,sier du ikke noe,så er det ikke lett heller
Kortslutning Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 En fireåring bør man kunne slippe inn. Fireåringen er stor nok til å skjønne at han skal vente og ikke gjemme seg. Hadde skjønt det hvis du snakket om en toåring. Anonymous poster hash: d3063...39b Nei, en 4 åring er ikke stor nok til å skjønne slik. De har ikke lik forståelse om en voksen og tenker ikke konsekvens. Noen 4 åringer skjønner det, men dette kan man faktisk ikke forvente av en 4 åring.
Gustav Klitt Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Hvis jeg hadde kommet til porten og det stod et barn der og trippet, ville jeg ha sett meg om etter mor/far og forsøkt å få øyekontakt eller på annet vis få kommunisert at "jeg åpner for barnet ditt". Synes ikke du overreagerer. Når folk blir sure for tilbakemelding på ting de har gjort, er det gjerne fordi de vet med seg selv at det var galt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Dette har jeg aldri visst var et tema engang, jeg...?? Vi har en regel i barnehagen om å ikke slippe andres barn UT av barnehagen.. men inn? Det visste jeg ikke var et problem. Ihvertfall ikke en fireåring Jeg forstår at du ble redd, det hadde jeg også blitt om barnet mitt plutselig var borte. Men å kjefte på denne faren syns jeg var å overdrive. De aller fleste fireåringer pleier vel å gå rett inn på avdelingen sin så fort de kommer innenfor porten? (Med mindre alle barna er ute når de blir levert, eller de kan stoppe opp ved huska o.l?) Det har ihvertfall mine 4 barn alltid gjort... Sånn tenknisk sett, den du egentlig burde vært sur på er 4åringen som stakk og gjemte seg. Dette kunne jo ikke denne faren forutse.. Helt ærlig, hadde jeg vært deg ville jeg stoppet faren neste gang du ser ham og si unnskyld. Bare forklar at du ble så redd da barnet plutselig var borte. Alle foreldre kjenner igjen denne følelsen så han kommer sikkert til å forstå Anonymous poster hash: 4c09f...837
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 En fireåring bør man kunne slippe inn. Fireåringen er stor nok til å skjønne at han skal vente og ikke gjemme seg. Hadde skjønt det hvis du snakket om en toåring. Anonymous poster hash: d3063...39b Nei, en 4 åring er ikke stor nok til å skjønne slik. De har ikke lik forståelse om en voksen og tenker ikke konsekvens.Noen 4 åringer skjønner det, men dette kan man faktisk ikke forvente av en 4 åring. Jo det bør en fireåring skjønne. Min er 3,5 og har skjønt det lenge. Jeg leverer også 2 barn i bhg hver dag og har ofte opplevd at min treåring slippes inn av andre. Det synes jeg er bra for innenfor porten er han trygg, på utsiden kunne han jo (hypotetisk) løpt ut i veien. Anonymous poster hash: d3063...39b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Skjønner godt du fikk et blikk som kunne drepe tilbake fra denne faren. Anonymous poster hash: f2b00...b7a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Skjønner ikke folk som klikker på andre som har gjort noe i god tro. Folk tolker og reagerer i situasjoner ut i fra seg selv. Du kunne heller rolig forklart at du ikke fant gutten og ble redd. Det ville fått faren til å tenke seg om før han gjorde noe slikt igjen, men uten å føle seg som en drittunge som blir kjeftet på. Anonymous poster hash: f158b...096
Gustav Klitt Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Oppfattet det ikke som at hi "klikket" på mannen?? Men, som du sier, man tolker ut i fra seg selv ;-)
soleia Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 No er vår barnehage mykje mindre, men eg kunne nok gjort det same som denne faren. Men eg slepp aldri nokon ut frå barnehagen, utan at foreldra seier det er greit.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 Skjerpings,herregud ,psykohysterisk. Anonymous poster hash: c7e68...b2e
LivetErEnLek Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 Du lar barnet ditt løpe rundt på parkeringsplassen uten tilsyn og så er du sur på en som slipper barnet inn?? Skjønner at du blei redd når du ikke fant barnet ditt, men du har etter min mening to å være sur på. Deg selv som lot han stikke av og barnet som gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #19 Skrevet 11. oktober 2013 Bedre at han faktisk slapp han inn i barnehagen da, en at noen andre skulle tatt han med seg inn i bilen og kjørt... Anonymous poster hash: 18dbb...eb5
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 Heller innforbi porten eller inne i bhg enn ute på parkeringsplassen der det kjører biler!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #21 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ville tvert i mot vært takknemlig og pustet lettet ut fordi jeg var bekymret for at barnet hadde forsvunnet andre veien, langt vekk fra barnehagen. Bedre at barna slipper inn på et trygt sted enn at de løper rundt på en utrygg plass uten voksne som har oversikt *kremt, host*. Anonymous poster hash: ad90b...fef
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #22 Skrevet 11. oktober 2013 I den situasjonen hadde jeg ikke vært irritert på han som slapp han inn, men heller på sønnen som stikker av og gjemmer seg. Anonymous poster hash: 6aa99...c4a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #23 Skrevet 11. oktober 2013 Hvis ikke du klarer å ha oversikt over barnet ditt når dere kommer til bhg synes jeg det var bra at denne faren slapp han inn på barnehagens område i stedet for at han skulle virre rundt på parkeringsplassen blant bilene.... Her synes jeg du skal gå litt i deg selv å tenke etter hva som kunne ha skjedd hvis denne faren IKKE hadde sluppet han inn.... Det kunne ha vært mye verre enn at han gjemte seg unna litt på barnehagen. Jeg synes du var ufin mot denne faren, som egentlig gjorde deg en tjeneste vil jeg si. Anonymous poster hash: 7d359...043
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #24 Skrevet 11. oktober 2013 Du overreagerer! Du burde være glad noen slapp han inn siden mora hans ikke greier å holde styr på han på en parkeringsplass med mange biler. Leverer to barn i barnehagen og eldste(3år) må da stå der hvor jeg kan se han til en hver tid, mens jeg tar yngste ut av bilen. Pleier å ha han foran døra så jeg ser han gjennom vinduet, selv med hodet inne i bilen. Anonymous poster hash: 833c9...ff2
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #25 Skrevet 11. oktober 2013 Oi. Her har mange lagd seg ett bilde av situasjonen og området. For det første, jeg har ikke latt han løpe rundt på en parkeringsplass. Jeg parkerte langs fortauskanten, og gutten gikk ut av bilen og på fortauet. Der pleier han å stå fint til jeg har fått lillegutt ut. Jeg så ikke ett menneske rundt meg når jeg tok lillegutt ut. Men det hadde aldri slått meg at fremmede tok med barnet inn i bhg uansett, så ikke den helt komme. Så å si ifra først hadde liksom vært litt uaktuelt. For det andre, selvfølgelig fikk guttungen høre at han ikke skal stikke av. For det tredje, hvor får dere fra at jeg klikket? Jeg sa det til han i en stresset tone. Selvfølgelig hadde jeg ikke reagert om det var en kjent forelder som åpnet, men jeg er vant til øyekontakt før noen tar med seg barnet mitt og går inn. Hadde nok heller ikke reagert om det var i en mindre bhg i ett annet område. Men da har jeg lært noe nytt idag, bikkjebånd på 4-åringen, og det er greit at fremmede tar med seg barnet mitt og går, enten om det er inn i bhg eller en annen vei:s Og hva om jeg ikke skulle inn den inngangen? Jeg pleier faktisk å bruke den andre inngangen da jeg leverer minstemann først! Anonymous poster hash: 943bf...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå