Gå til innhold

Jenta har temperatur på 38,7, og virker i fin form

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal eg sende ho i barnehagen??

Anonymous poster hash: 832a6...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt skal du det. Litt feber har da sjelden tatt livet av noen :P

Bare sånn for min egen nysgjerrighets skyld, når tid er du ikke i tvil om du skal holde et sykt barn hjemme?

Skrevet

Holder alltid hjemme ved feber og holder alltid hjemme ved dårlig almenntilstand, også uten feber

Anonymous poster hash: 87fb0...39f
Skrevet

Nei, gi henne stikkpille og masse å drikke, ta godt vare på henne. Om dere tar det med ro i helgen så er hun kanskje frisk til mandag. Barn må få lov til å være syke. Hadde du selv dratt på jobb med nesten 39 i feber? Må ikke glemme at de også kan smitte andre barn.

Anonymous poster hash: 96bf8...c42
Skrevet

På morgenen kan det ofte virke som at barn har bra almenntilstand til tross for feber, men etter en stund slår feberen ut på almenntilstanden og barnet blir i generelt dårlig form. Mao la barnet være hjemme og gi det en rolig dag/helg

Anonymous poster hash: 4a219...4d9
Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Nei, man sender ikke barn med feber i barnehagen,selvom barnet virker frisk,tenkt på at det smitter

Skrevet

nei...

Anonymous poster hash: 98998...074
Skrevet

Sender du henne i bhg med nesten 39 i fener,så kommer du kanskje til å rekke å komme på jobb,føre de ringer og forteller at barnet må hentes.

Barn kan ha god allmentilstand til tross for feber hjemme,men i bhg er det andre forhold,som sliter de ut og allmentilstanden endrer seg.

Hold henne hjemme

Anonymous poster hash: 1983a...f43
Skrevet

Nei. Men synes heller ikke du skal gi stikkpille. ... syns det er alt for lav feber til det...

Anonymous poster hash: 0204c...95a

Skrevet

Hallo... Utrolig at du spør... Selvsagt ikke.

Anonymous poster hash: c56a7...f4e

Skrevet

Nei. Men synes heller ikke du skal gi stikkpille. ... syns det er alt for lav feber til det...

Mine barn er sjeldent syke, men de få gangene de har feber, er jeg ikke redd for å gi stikkpille. Jeg vet at noen vegrer seg for å gi stikkpille for fort. Jeg tenker alltid om jeg selv hadde tatt om det vat jeg som hadde samme tilstand. Om svaret er ja, gir jeg også til barnet. Nå virker det kanskje som jeg gir stikkpille rett som det er, men sannheten er at vi som regel må kjøpe nye eske for barnet vokser fra den rette styrken. Uansett barnet bør i alle fall ikke dra i barnehagen.

Skrevet

Mine barn er sjeldent syke, men de få gangene de har feber, er jeg ikke redd for å gi stikkpille. Jeg vet at noen vegrer seg for å gi stikkpille for fort. Jeg tenker alltid om jeg selv hadde tatt om det vat jeg som hadde samme tilstand. Om svaret er ja, gir jeg også til barnet. Nå virker det kanskje som jeg gir stikkpille rett som det er, men sannheten er at vi som regel må kjøpe nye eske for barnet vokser fra den rette styrken. Uansett barnet bør i alle fall ikke dra i barnehagen.

Nå er det nå sånn at barn tåler feber MYE bedre enn voksne, og man bør ikke medisinere barn unødvendig.

HI: http://m.klikk.no/foreldre/helse/article746609.ece

Anonymous poster hash: 54571...9df

Skrevet

Nei, man sender ikke barn med feber i barnehagen,selvom barnet virker frisk,tenkt på at det smitter

Feber smitter?

Om det er noe annet enn forkjølelse som er grunnen er jeg enig, men hvis man skal holde alle forkjølede barn hjemme kan man legge ned mange barnehager.

Svar til HI: holdt barnet hjemme. Ikke for smittefare, men for barnets ve og vel. Feberen stiger somregel utover dagen.

Anonymous poster hash: 040e9...9bb

Skrevet

Nei. Men synes heller ikke du skal gi stikkpille. ... syns det er alt for lav feber til det... Anonymous poster hash: 0204c...95a

Det er ikke temperaturen som bør avgjøre om man bør gi febernedsettende, men allmenntilstanden! Med mindre den er over 40.

Anonymous poster hash: 040e9...9bb

Skrevet

det er allmenn tilstand å vurdere etter

Anonymous poster hash: 3aa1d...9ba

Skrevet

Nå er det nå sånn at barn tåler feber MYE bedre enn voksne, og man bør ikke medisinere barn unødvendig.

HI: http://m.klikk.no/foreldre/helse/article746609.ece

Anonymous poster hash: 54571...9df

Mine barn blir slakke og i dårlig form når feberen nermer seg 39 og da synes jeg det er unødvendig at de skal lide når jeg vet at paracet hjelper. Som nevnt tidligere er det ikke så ofte de blir febersyk og jeg tror ikke en stikkpille kan være så farlig. Men den avgjørelsen må den enkelte foreldre ta.

Skrevet

Gi henne feberdempende på morgenkvisten, send henne i barnehagen og spill forbauset, bekymret mor når de ringer om noen timer. Barnehagetantene kommer ikke til å mistenke noe.

Da får du i det minste noen få timer på jobb og sparer en egenmeldingsdag.

:P

Hallo!? Har barnet feber skal hun være hjemme.

Skrevet

Høy temperatur er med på å styrke og mobilisere immunforsvaret. Det er en grunn for at vi får feber, økt temperatur gjør at prosesser i kroppen går fortere for at vi raskere kan kvitte oss med sykdommen. I tillegg får den kroppen til å ønske å være i ro. Veldig høy temperatur har ikke kroppen godt av, men en temperatur på 39 hos barn er ikke så høy at den utgjør noen fare. 

Selvfølgelig er det også en vurderingssak, hvis man merker at barnet lider er det ikke noe i veien for å gi febernedsettende.  Flere er derimot litt for redde for feber og tyr til piller for tidlig. 

Anonymous poster hash: 665c5...bd6
Skrevet

Dette er jo bare et tulleinnlegg... Hallo, det finnes ikke så dumme mennesker vil jeg håpe og tro.

Anonymous poster hash: d96e2...005
Skrevet

Håper virkelig du tuller, hvis ikke så må du være en smule uvitende. 

Skrevet

HI, når du velger å ta temperaturen i utgangspunktet så er det vel fordi hun ikke er i helt fin form? 

Anonymous poster hash: 665c5...bd6
Skrevet

Håper dette er tull? Og du vet at temperaturen som regel er på det laveste om morgenen? Når mine barn er syke kan de ofte våkne uten feber, så stiger temperaturen etter hvert.

Anonymous poster hash: 713db...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...