Gå til innhold

Inspirert:dere som dusjer ofte,har dere hudoroblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ekstrem har nesten hele mitt liv dusjet 2-3 ganger daglig.aldri hatt noen hud problem i hele mitt liv.

Er det tilfeldig at de som dusjer 2 ganger i uka(grøss) har hudoroblemer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten skrivefeil der sorry:-)skriver i dusjen,neida hehehe

Skrevet

Nei, jeg har ingen hudproblemer.

Anonymous poster hash: bbf58...f29

Skrevet

Dusjer hver dag og har aldri hatt hudproblemer. Er over 40 år, så regner med at om jeg hadde fått problemer hadde de kommet til nå.

Skrevet (endret)

Jeg er ekstrem har nesten hele mitt liv dusjet 2-3 ganger daglig.aldri hatt noen hud problem i hele mitt liv.

Er det tilfeldig at de som dusjer 2 ganger i uka(grøss) har hudoroblemer

"grøss"? De vasker seg vel på alle viktige steder med en klut og skifter undertøy hver dag, slutt å være så hysterisk på hygiene...

Og jeg skjønner ikke helt hva du mener med "er det tilfeldig" - de som har hudproblemer dusjer vel sjelden, ja, og så er det sikkert endel som bare foretrekker å dusje sjeldnere.

Jeg dusjer hver dag og har ikke hudproblemer, men hvem vet, kanskje jeg får det senere, det kan f.eks. skje mye med kroppen når man kommer i overgangsalderen.

Endret av minni75
Skrevet

Nei, jeg er 41 og har dusjet hver dag siden jeg var liten...nå i voksen alder kan det fort bli 2 ganger pr. dag. Aldri hatt hudproblemer.

Anonymous poster hash: 2060d...391
Skrevet

Nei, jeg er 41 og har dusjet hver dag siden jeg var liten...nå i voksen alder kan det fort bli 2 ganger pr. dag. Aldri hatt hudproblemer.

Anonymous poster hash: 2060d...391

Signere denne, bortsett fra at jeg kan dusje to ganger om dagen også de dagene jeg trener to ganger.

Anonymous poster hash: 30db7...7e4

Skrevet

Dusjar stort sett annakvar dag, og har då ingen problemer. No i slutten av graviditeten svettar eg meir, og dusjar dermed meir. Det kjennes som om huda er eit nr for lita, og eg klør litt.

Skrevet

Dusjer 2-3 ganger i uka. Har ingen hudproblemer og ingen behov for fuktighetskremer.

Anonymous poster hash: 28ce8...ff6
Skrevet (endret)

Hverdagene så bader jeg en gang om dagen, kanskje to, en gang med barna og en gang helt alene i luksus før jeg legger meg.

Helgene så bader jeg ihvertfall to ganger om dagen, en om morgenen og en om kvelden, og kanskje en gang til ila dagen.

Nå skal det sies at jeg ikke bader bare for hygienen men for mentalhygienen, det er sååååå sinnsykt godt å ligge i badekaret å bare kure!!! :) Så jeg bruker ikke såpe hver gang, laktacyd en av gangene om dagen hvis jeg ikke har svette veldig imellom eller føler det er behov for det.

Dette har jeg gjort siden jeg ble født, min mor er like glad i badekar. ;)

Aldri hatt noen hudproblemer og har aldri brukt hudkrem. :)

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀
Skrevet

Jeg dusjer hver dag og jeg har atopisk hud. Har ikke så mye eksem men litt har jeg og i tillegg har jeg hud som lett blir rødflammet, klør og blir irritert, har også tørr hud.

Hudlegen sier at min hud ikke bør dusje mer enn en gang i uken, for varmen og fuktigheten gjør huden verre (jeg merker jo det for etter en dusj er jeg helt rødflammet i huden og det klør), men det er vanskelig å gjennomføre. Jeg har en jobb hvor jeg er i aktivitet, løfter tungt og svetter samtidig som jeg jo også trener litt, så jeg er nødt til å dusje hver dag. Så får jeg heller leve med hudproblemene mine da....

Jeg har ikke fått hudproblemer fordi jeg dusjer hver dag, og antagelig ville huden min blitt bedre om jeg sluttet med det, men for meg er ikke det mulig.

Anonymous poster hash: 6e1e4...a5e
Skrevet

Hvorfor dusjer dere to ganger pr dag.? Kan du ikke vente med å dusje til etter trening og vaske deg om morgenen? Vasker dere hår like ofte?

Anonymous poster hash: b9ea1...94d

Skrevet

Hvorfor dusjer dere to ganger pr dag.? Kan du ikke vente med å dusje til etter trening og vaske deg om morgenen? Vasker dere hår like ofte?

Hvorfor ikke om det er det de trives med?

Anonymous poster hash: a3a7a...1fa

Skrevet

Fordi det er raskere å hoppe i dusjen enn å vaske seg med klut? Skru på vannet, fukte huden, såpe seg inn på de nødvendige steder, skylle av, tørke seg. Tar ca 5 min. Litt lengre tid de gangene man vasker håret.

Jeg vasker håret en gang om dagen, men man må faktisk ikke vaske, eller fukte, håret hver gang man er i dusjen nei.

De aller fleste har en sånn moderne sak i dusjen sin som gjør at man kan justere dusjhodet opp og ned i høyden, slik at man enkelt kan dusje uten å bli våt i håret. Ellers, for de som ikke har slike fancy innredninger, finnes det noe som heter dusjhette.

Anonymous poster hash: bbf58...f29

Skrevet

Jeg vasker ikke håret så ofte nei, 3 ganger i uken ca, eller etter behov. :)

Skrevet

Dusjer hver dag, har ingen hudproblemer. Bortsett fra tørr hud på hendene på høst og vår pga temperaturoverganger ute. Dette kom etter at jeg måtte bruke mye plasthansker på jobb tidligere. Det er snakk om kanskje 4 uker totalt i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...