Gå til innhold

Dere som kjøper litt dyrere klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kjøper litt dyrere enn vero moda, hm, only osv, merker dere at kvaliteten på klærne er bedre? Jeg kjøper mye på de billige butikkene, men synes klærne blir fort stygge..

Anonymous poster hash: 1ca28...fc8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen dyre merker har dårlig kvalitet også, så dyrt betyr ikke automatisk god kvalitet. Av billigkjedene styrer jeg unna hm som jeg syns mister passform og blir stygt fort, mens klærne på only og vero moda syns jeg er ok. Kjøper litt dyrere jobbklær. Sko er jeg kjempekresen på, kjøper aldri billig. Bedre å kjøpe noen kvalitetssko som varer og er gode å gå i, enn vonde syntetiske som slites og blir stygge med en gang. Syns nå jeg da.

Jeg har ok lønn, ikke mye over gjennomsnittet, men føler ikke jeg bruker mer penger totalt på klær enn andre.

Anonymous poster hash: 49dee...43f

Skrevet

Jeg syns klærne på vero moda og only nupper enormt. Klærne tiltrekker seg ofte mye støv.

Jeg skjønner ikke hvor jeg skal handle klær - nesten alt er jo laget på billlig-butikker i Kina og av dårlig kvalitet. Jeg har kjøpt ett og annet dyrt plagg av norske designere på salg, men syns det også har blitt fort stygt. Tåler ingen ting.

Anonymous poster hash: e6512...400
Skrevet

Jeg bruker endel penger på enkelt plagg. Klesbudsjettet mitt er ikke noe høyt men de plaggene jeg kjøper er av kvalitet slik at de varer i flere år.

Eks. Vinterkåpen min kjøpte jeg i januar 95 på salg til 5000 den er fremdeles i bruk hver vinter og har dermed vært langt billigere enn å kjøpe en hm kåpe hver vinter.

Skrevet

Dere som kjøper litt dyrere enn vero moda, hm, only osv, merker dere at kvaliteten på klærne er bedre? Jeg kjøper mye på de billige butikkene, men synes klærne blir fort stygge..

Anonymous poster hash: 1ca28...fc8

Jeg har ikke kjøpt så mange dyre plagg selv, men fått en del i gave. Og de dyre merkene mister fort farge og fasong, syns jeg! 

Det går i cubus og h&m. Cubus mister fasongen fort, men hm sine klær er jeg fornøyd med! Har en del klær jeg kjøpte for 9 år siden, som er brukt av alle 3 barna mine. Må kaster etter at 3.mann har brukt de, da, men syns det er bra de kan bli brukt så pass lenge. 

Skjønner ikke hvorfor andre har andre erfaringer med det samme merket? Hva vasker dere plaggene på? Jeg vasker på 40 grader, og lufttørker. Vet ikke om det har noe å si? (ikke undertøy da!)

Anonymous poster hash: 46bbd...634

Skrevet

Kjøper sko, dongeribukser, strikkeplagg og yttertøy som er dyrere enn billigste kjedebutikker. Dette henger sammen med kvalitet (særlig sko). Strikkeplagg på Cubus ect nupper etter to vask pga blanding. Strikkeplagg i ren ull/angora el annet koster, men dette er plagg jeg kjøper i klassiske snitt og bruker i årevis. Det samme gjelder kåper og ytterjakker, de litt dyrere er generelt bedre i kvaliteten og set bedre ut. Singlet, bomullstrøyer, skjorter, sommerkjoler osv kjøper jeg gjerne i billige butikker. HM er best synes jeg.

Anonymous poster hash: 26697...b06

Skrevet

kjøper alt fra malene birger, day, til cubus og lindex. Kvaliteten varierer uansett om det er dyrt eller billig syns jeg. Jeg sjekker alltid merkelapp for å se hvilken kvalitetet det er, og vasker forsiktig. Bukser (type hverdags og jeans) kjøper jeg ofte billige for de blir som regel vasket ofte og blir fort slitt uansett. Fargen på de dyrere buksene varer lenger - men de passer meg som regel ikke i formen. 

Styrer unna akryl så langt det går, men elsker rene bomullsplagg, ull og gjerne kombinert med silke. 

Anonymous poster hash: ab90f...7ba
Skrevet

Det aller viktigste for å bevare klærne, uansett om de er dyre eller billige, er å holde de unna tørketrommelen. Ikke at jeg overholder det budet selv da, hadde aldri klart meg uten tørketrommel i hverdagen, men de dyreste og fineste plaggene mine vasker jeg sjelden (med mindre de er møkkete selvsagt) og tromler de aldri.

Skrevet

I hvilke butikker handler dere klærne som koster litt ekstra? Og hvor i alle dager for jeg tak i sko av ordentlig kvalitet? :-)

Anonymous poster hash: dfccf...4b1

Skrevet

I hvilke butikker handler dere klærne som koster litt ekstra? Og hvor i alle dager for jeg tak i sko av ordentlig kvalitet? :-)

Anonymous poster hash: dfccf...4b1

Jeg handler på butikker som ikke er kjeder, der finner jeg helt unike ting.

Har som prinsipp at jeg ikke kjøper dyre klær til fullpris og er en racer på å handle til 50-80%. Derfor ser det ut som jeg bruker mye mer penger enn jeg virkelig gjør på min garderobe.

I tillegg finner jeg designermerker i utenlandske nettbutikker og ebay der man kan gjøre et kupp dersom man vet hva man skal se etter (og unngå piratkopier) Kjøpte feks en kjole i Missoni som koster 15000 i butikken her i Norge i en utenlandsk nettbutikk for 2000,-. Og JA det er forskjell på kvalitet, selv om det finnes unntak begge veier. Har kjøpt grisedyre designerklær som ikke ser ut etter vask og billige HM-klær som kunne ha kostet det 10-dobbelte. Når det gjelder sko finnes det få norske skobutikker som har kvalitetssko med fint design. Sko er også overpriset i Norge, derfor kjøper jeg dette i utlandet eller i utenlandske nettbutikker.

Anonymous poster hash: b01a4...069

Skrevet

Ofte synes jeg materialet betyr mer enn merket når det kommer til kvalitet på klær - og bedre materialer betyr jo gjerne dyrere klær også hos billigkjedene. Kjøper du en t-skjorte i tynn bomull til 29.90 på H&M kan du jo ikke akkurat forvente at den skal vare i årevis, mens hvis du kjøper en ullgenser (uten akryl og slikt iblandet), er den gjerne dyrere og holder lenge (forutsatt at den behandles pent). Jeg pleier å holde meg til naturmaterialer som silke, ull og bomull og holder meg unna syntetiske stoffer (som jeg ofte synes er ekle å ta på og ha på meg), i tillegg ser jeg over sømmer og ser an materialtykkelse osv for å fastslå kvalitet før jeg kjøper. Jeg er veldig lite opptatt av merker og har det ikke så romslig økonomisk sett at jeg kan kjøpe fra de designerne jeg liker best, men jeg finner mye fint på Bennetton og Massimo Dutti og er stort sett veldig fornøyd med både snitt og kvalitet. Av sko er jeg blitt avhengig av Camper. De er superbehagelige og holder seg fine lenge.

Anonymous poster hash: d8814...401
Skrevet

Når jeg skriver kvalitetsko mener jeg ikke rådyre designermerker altså. Men snakker om sko i ekte skinn, med god såle. Syntetiske sko er det verste jeg går med, og ikke synes jeg de er fine heller. Kjøper hverdagsko fra Timberland, blackstone, nude o.l. Høyhælte pensko fra eks hogl, Peter kaiser, guess eks. Altså ikke grisedyrt, men heller ikke økonomisko. Kjøper gjerne i butikker uavhengig av kjeder

Anonymous poster hash: 26697...b06

Skrevet

Jeg synes jeg merker forskjell. Særlig i kvaliteten på materialet. Prøver å unngå de kunstige, holder meg helst til ren bomull, ull og silke. Hater når plagget blir elektrisk og klistrer seg til meg.

Jeg handler stort sett Munthe plus Simonsen, Burberry, Filippa K, Marlene Birger, DAY, Gestuz og Acne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...