Gå til innhold

Økonomi mine og dine barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med økonomien?

Jeg og kjæresten bor hver for oss, men vi snakker om å flytte sammen neste sommer. Han har 50/50 for sine to barn på 7 og 10, mens jeg har hovedomsorgen for mitt barn på 7år. Jeg får bidrag for mitt barn på nesten 3000,-

Jeg ønsker at vi skal ha felles økonomi.

Anonymous poster hash: 9fc13...af3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann og meg deler alle inntekter og utgifter likt.

Anonymous poster hash: d52e3...b56

Skrevet

Vi har hans datter 100 % og vi har alt i en pott.

Jeg handler til henne som til mine barn, har alltid gjort det, selv når det var 50/50.

Vi har felles økonomi og fellesansvar for 3 barn.

Skrevet

Vi deler alt likt. Vi har mitt barn 50%, hans litt mindre. Vi har felles økonomi, deler inntekter og utgifter likt.

Skrevet

Vi har samboers datter 100% av tiden og vi har felles økonomi. Deler alt likt uansett.

Skrevet

Om du ønsker at dere skal ha felles økonomi, så gjør dere det.

Husk dere skal bli èn familie, og å ha hver sin hylle i kjøleskapet og betale i brøk grunnet ulikt antall unger pr voksen den aktuelle dagen høres ut som veldig slitsomt, men også en super kilde til utrolig mange diskusjoner som ikke får dere til å være en felles familie, men heller to familier som har flyttet sammen i kollektiv.

Men det krever jo også at dere begge er enige i denne måten å styre økonomien på.

Vi er faktisk gifte med tre felles barn og har delvis delt økonomi.... men vi deler alle felles utgifter....sånn går det når man har ulike prioriteringer - og vi hadde nok kommet inn i supermange diskusjoner om hvorvidt de siste kronene skal gå til frisør til ham eller hudkrem til meg hahaha.

Skrevet

Vi har felles økonomi, jeg har 2 barn fra før på 100% og vi har et felles barn. Har aldri skjønt poenget med å flytte sammen og ha delt økonomi. Økonomi er vel en av tingene som oftest skaper krangler i forhold, og jeg vil tro at med delt økonomi så blir kranglene flere. Etter min mening enten er man sammen og drar lasset sammen eller så kan man være kjærester og fortsette å bo hver for seg.

Anonymous poster hash: 3ca13...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...