Monajenten Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har en liten en som ikke tar puppen, så jeg har pumpet siden han ble født. Nå er han over fem måneder. Jeg har ikke nok melk så blander ut med mme, og nå får jeg ut mindre og mindre melk når jeg pumper. For å være helt ærlig så er jeg fryktelig lei av å pumpe, selv om det sikkert ikke er lov å si... Jeg vurderer å hive inn håndkleet, men bør jeg la være? Fortsette enda lenger? De to eldste ble forøvrig ammet i 18 og 19 mnd.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 JA - det er lov å hive inn håndkleet! (de fleste hadde vel gjort det for leeenge siden) Anonymous poster hash: 00d2a...050
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Ja med god samvittighet! Du har gjort det beste du kan vettu:) Anonymous poster hash: b610c...64d
Monajenten Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2013 Takk for svar begge to. Jeg har lyst å gi meg men samtidig gnager samvittigheten fordi jeg har jo fortsatt litt melk selv om det er lite Åhhh at det skal være så vanskelig. Sukk.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Wow, jeg er imponert! Flink du har vært, hiv inn håndkleet med god samvittighet!
Gjest Kira Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg synes du har vært flink som har holdt ut i fem mnd, og det er absolutt lov å hive inn håndkleet nå! Min yngste var ikke noe glad i puppen, så jeg pumpet i ca fem mnd jeg også. Det var ganske slitsomt til tider, fordi man bruker mye tid på pumping, sterilisering osv. Vi gikk over til mme, og det var en lettelse.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Selvfølgelig er det lov (og på tide, spør du meg!) jeg pumpet i ca tre mnd fra babyen var 6 mnd og var alt for nysgjerrig til å ammes, og det var et sabla styr! Koring av alle brystpumpedelene omsatt lenge og pumpet. Bestemte meg for å bruke den tiden på babyen isteden. Det var en sorg, skikkelig ille følelse de første dagene, så ble den erstattet av lettelse og glede! Og jeg angrer ikke! Anonymous poster hash: 986d6...ead
Gjest Morn du Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg hadde gjort det selv ihvertfall. Den lille melka du har, kan jo uansett snart stoppe opp. Du har gjort ditt beste, vær stolt av det du
Monajenten Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2013 Tusen takk dere, så søte dere er! Ja det er et voldsomt styr med all steriliseringen, vaskingen og ikke minst tiden det tar. Men jeg har jo tenkt at det er det beste for ham. Men det er kanskje mest i starten at morsmelken er viktig?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg hold på slik som du i tre måneder før jeg sluttet. Jeg skjønner deg godt og holdt selv på å pumpe meg selvom jeg den siste måneden kanskje fikk pumpet ut 50 ml til sammen på en dag, men fy søren så deilig det var når jeg endelig tok bestemmelsen om at jeg skulle slutte. Fikk mer tid til babyen og ikke minst mye mindre stress :-) Anonymous poster hash: ba3b3...59d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Ja, det er selvfølgelig lov. Det gjorde jeg, og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Måtte pumpe i en halvtime for å få ut 20 cl, og det gadd jeg faktisk ikke.. Anonymous poster hash: 8c082...097
Monajenten Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2013 Takk til dere to siste også Det blir vel styr å slutte også hehe, for jeg må jo få vekk det lille som er der. Men det er vel kanskje bare å pumpe ut presset, og så går det vekk etter en stund, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå