Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Åhh, jeg lurer på om dette seriøst bare er meg... Men er det ikke litt uhøflig at naboer og naboens besøkende bruker andres eiendom som "gang og sykkelsti" for å komme seg til lekeplassen/uteområdet? De kan gå rundt... Hvorfor MÅ man benytte seg av den korteste veien... Har det ikke litt med oppdragelse og høflighet å gjøre? Ingen av foreldrene har spurt oss om lov en gang... Dette benyttes av voksne og barn, roper,løper og kommuniserer på vår eiendom, når de heller kan gå på veien?? Vi ønsker ikke å ha det slik, så er dette noe vi kan gi beskjed om? Hva synes dere forresten om slike ting? Gir dere barna deres tillatelse til slike ting? Takk for svar! Anonymous poster hash: 94cb0...bee
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Om det er lov eller greit kommer helt ann på hvor stor eiendommen deres er, om den ser ut som et skogsholdt eller en prydhage og om det går sti eller vei der. Anonymous poster hash: b4873...88b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Om det er lov eller greit kommer helt ann på hvor stor eiendommen deres er, om den ser ut som et skogsholdt eller en prydhage og om det går sti eller vei der. Anonymous poster hash: b4873...88b Er rett utenfor stuevindu. Anonymous poster hash: 94cb0...bee
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Om det er lov eller greit kommer helt ann på hvor stor eiendommen deres er, om den ser ut som et skogsholdt eller en prydhage og om det går sti eller vei der. Anonymous poster hash: b4873...88b Er rett utenfor stuevindu. Anonymous poster hash: 94cb0...bee Da kan du nok nekte det med mindre det går en vei eller sti der. Anonymous poster hash: b4873...88b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Om det er lov eller greit kommer helt ann på hvor stor eiendommen deres er, om den ser ut som et skogsholdt eller en prydhage og om det går sti eller vei der. Anonymous poster hash: b4873...88b Er rett utenfor stuevindu. Anonymous poster hash: 94cb0...bee Da kan du nok nekte det med mindre det går en vei eller sti der. Anonymous poster hash: b4873...88b Ok, takk for svar! Er ingen vei eller sti der nei, men hagemøbler! Anonymous poster hash: 94cb0...bee
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Hadde jeg vært i din situasjon tenker jeg at jeg burde latt være å bry meg, men sannheten er at jeg ville irritert meg grønn. Jeg ville antageligvis ha gjerdet inn hele tomten, og satt port på. Port med hengelås om de fortsatte å gå gjennom... Du får fortelle dem at dette ikke er greit, om det er slik du føler det. Du er ikke urimelig av den grunn. Anonymous poster hash: 5597f...5a8
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Mitt beste tips- hekk eller gjerde. Frekke folk slutter ikke med sånt før man stopper dem. Her hadde vi problemet med at folk både gikk, syklet og kjørte moped innforbi gjerdet/porten vår- det var åpent inn innkjørselen og et gjerde som gikk langsmed, med en åpen port- og det var rett utafor utgangsdøra/kjøkkenvinduet. Gikk en gangsti på utsiden, men den gadd de ikke å ta, og den var dessuten sperret for mopedferdsel (selvsagt), så da kjørte de heller på vår eiendom. Utrygt å sende unger ut å leke der, med andre ord. Dessuten jævlig irriterende på kveld- og natt.. Vi sa fra, prøvde å legge ting i veien, sette noe i porten etc, men det ble sabotert hele tiden. Til slutt fjernet vi det gjerdet og den åpne porten som var der, og lagde et 180cm høyt gjerde langsmed hele gangstien. Og det hjalp, gitt- ikke like lett å klatre over.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Naboene mine og ungene deres bruker eiendommen vår til gjennomgang. Men de har vært å spurt oss om det er greit. For oss gjør det ingen ting. Bruker de vår eiendom som gjennomgang sparer de 10 min minst. Dessuten slipper ungene deres å krysse den farlige hovedveien som ikke har gangfelt... Men som sagt. De har spurt oss! Anonymous poster hash: 0be02...69d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 5 meter høyt gjerde og nabo`n tar hintet? Over 180 cm får du sjelden tillatelse til, men det pleier å være nok. Anonymous poster hash: b4873...88b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Gjerde, skilt ( gjennomgang forbudt?) Anonymous poster hash: dc843...94f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Ikke sett opp skilt! Det virker bare som om du er en sur megge selv om det ikke er slik. Folk lar seg ofte provosere av slike skilt. kk gjerde, brenneslekratt eller liknende som naturlig leder folk utenom er mye bedre. Hvis det bare gjelder noen få naboer er det enkleste likevell å prate med dem. Sansynligheten er ganske stor for at de ikke har tenkt på at det gjør deg noe. Anonymous poster hash: b4873...88b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Piggtråd eller elektrifisert gjerde? Seriøst, jeg ville prøvd meg med bare en hekk, men det blir veldig kjipt om folk er så tette at de ikke tar hintet og du må sette opp gjerde i tillegg. Du må nesten ta en vurdering over sjansene for at hekk er nok. Anonymous poster hash: 797a6...15f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Har du/dere bodd der lenge? Kan det være at naboene hadde et nært forhold til de som bodde der tidligere og at det var greit for dem med "gjennomfarten"? I så fall kan det hende de gjør det uten å tenke seg om. Men om dere er nyinnflyttet så burde det uansett ha vært naturlig å spørre om det var greit for dere. Hvis noen stadig hadde gått rett utenfor stuevinduet mitt, i min hage, da ville jeg nok reagert, ja! Gjerde høres greit ut.... Anonymous poster hash: 3a4d9...e13
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Uting. Vår nabo har tatt med besøk og gått tur på vår tomt/hage. Ble kraftig provosert, men det er vanskelig å si i fra fordi man vil ha et godt naboforhold. Jeg skjønner heller ikke at det går ann. Jeg syntes det mest riktige er å si i fra, men det er ikke lett. Privat eiendom er ikke offentlig. Stressende aldri å kunne vøre i en privat situasjon i sin egen stue. Anonymous poster hash: cba9a...4ca
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Har du/dere bodd der lenge? Kan det være at naboene hadde et nært forhold til de som bodde der tidligere og at det var greit for dem med "gjennomfarten"? I så fall kan det hende de gjør det uten å tenke seg om. Men om dere er nyinnflyttet så burde det uansett ha vært naturlig å spørre om det var greit for dere. Hvis noen stadig hadde gått rett utenfor stuevinduet mitt, i min hage, da ville jeg nok reagert, ja! Gjerde høres greit ut.... Anonymous poster hash: 3a4d9...e13 Nei, har vært boende snart et år. Det er helt nytt her. Jeg synes det er greit hvis de mister en ball eller slike ting på eiendommen, slik at de må hente den, men ikke bruke det som "gang og sykkelsti" fordi de ikke gidder å gå andre veien... I tillegg til at de ikke har spurt oss en gang. Når vi flyttet inn sa de jo selv at barna ikke skulle "vandre" rundt på vår eiendom, men bruke veien... Og da hadde ikke vi tenkt noe over det en gang, før DE nevnte det først! Naboen vår som bor på den andre siden av oss igjen, har også nevnt til meg at de bruker hagen som gjennomgang... Så da tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta det opp, men ville høre med dere først da. Anonymous poster hash: 94cb0...bee
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Naboene mine og ungene deres bruker eiendommen vår til gjennomgang. Men de har vært å spurt oss om det er greit. For oss gjør det ingen ting. Bruker de vår eiendom som gjennomgang sparer de 10 min minst. Dessuten slipper ungene deres å krysse den farlige hovedveien som ikke har gangfelt... Men som sagt. De har spurt oss! Anonymous poster hash: 0be02...69d Ja, det er sant da og greit! Men her har de ikke spurt, og her er det snakk om noen sekunder! Anonymous poster hash: 94cb0...bee
Brennheite Badeand Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Hekk! Med torner! Og eventuelt revesaks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå