Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Tenker på den andre tråden. Synes det er ganske trist for barnet når det kommer åpenbart skitten på skolen/bhg. Jeg jobbet i 1 klasse i fjor, man er ganske tett på barn i den alderen. Når barna møter tidlig om morgen med møkkete hender, masse skitt under neglene.....ja da må jeg ærlig si jeg lurer på hvordan resten av hygienen er. Selv passer jeg på at barna mine er rene når de blir levert, ikke møkk under negler, rene hender etc Anonymous poster hash: 925d5...283
Gjest Julia1984 Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Enig med deg! Leverte min 1 klassing til frokost på SFO i dag tidlig og han satt ved siden av en annen 6 åring med skikkelig skitne fingre....helt svarte lange negler. Æsj!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Javel. Og dette var så viktig å fortelle at du måtte lage egen tråd om det? Flinke mamma'n du altså! Anonymous poster hash: eaa09...0c9
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Javel. Og dette var så viktig å fortelle at du måtte lage egen tråd om det? Flinke mamma'n du altså! Anonymous poster hash: eaa09...0c9 Er jeg flink fordi barna mine er rene når de kommer i bhg? Ok!! Anonymous poster hash: 925d5...283
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Er sikkert ikke alle barn som har det så bra! Anonymous poster hash: 1567a...fce
☆☆☆ Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Kan ikkje heilt sjå at dette ikkje kunne bli tilføyd på den andre tråden i staden for å få ein ny tråd. Einaste nye frå forrige hovedinnlegg er at du dreg det frå flekkete klede til dårlig kroppsvask, noko fleire enn svara i forrige tråd også gjorde. For ordens skuld, ja det er trist når foreldre ikkje ivaretek hygienen til barna sine (men det er skilnad på om det er dagens frokost eller om det er gårsdagens middag på trøyeermet, akkurat som det er skilnad på å barbere seg og å skjere av seg hovudet). Endret 10. oktober 2013 av ★
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikkje heilt sjå at dette ikkje kunne bli tilføyd på den andre tråden i staden for å få ein ny tråd. Einaste nye frå forrige hovedinnlegg er at du dreg det frå flekkete klede til dårlig kroppsvask, noko fleire enn svara i forrige tråd også gjorde. For ordens skuld, ja det er trist når foreldre ikkje ivaretek hygienen til barna sine (men det er skilnad på om det er dagens frokost eller om det er gårsdagens middag på trøyeermet, akkurat som det er skilnad på å barbere seg og å skjere av seg hovudet). Var ikke snakk om klær, men åpenlyse skitne hender, lange negler med jord/møkk under..... Anonymous poster hash: 925d5...283
☆☆☆ Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikkje heilt sjå at dette ikkje kunne bli tilføyd på den andre tråden i staden for å få ein ny tråd. Einaste nye frå forrige hovedinnlegg er at du dreg det frå flekkete klede til dårlig kroppsvask, noko fleire enn svara i forrige tråd også gjorde. For ordens skuld, ja det er trist når foreldre ikkje ivaretek hygienen til barna sine (men det er skilnad på om det er dagens frokost eller om det er gårsdagens middag på trøyeermet, akkurat som det er skilnad på å barbere seg og å skjere av seg hovudet). Var ikke snakk om klær, men åpenlyse skitne hender, lange negler med jord/møkk under..... Anonymous poster hash: 925d5...283 Det med kleda var med referanse til den andre tråden, som du drog inn. Kunne like gjerne skreve at litt fersk frokost i håret er noko heilt anna enn størkna middag (sjølv om ein helst vil unngå begge deler, poenget er at det eine har oppstått etter morgonstellet og påkledning og formodentlig oversett i farta, medan det andre tyder på manglar i hygienerutinene).
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikkje heilt sjå at dette ikkje kunne bli tilføyd på den andre tråden i staden for å få ein ny tråd. Einaste nye frå forrige hovedinnlegg er at du dreg det frå flekkete klede til dårlig kroppsvask, noko fleire enn svara i forrige tråd også gjorde. For ordens skuld, ja det er trist når foreldre ikkje ivaretek hygienen til barna sine (men det er skilnad på om det er dagens frokost eller om det er gårsdagens middag på trøyeermet, akkurat som det er skilnad på å barbere seg og å skjere av seg hovudet). Var ikke snakk om klær, men åpenlyse skitne hender, lange negler med jord/møkk under..... Anonymous poster hash: 925d5...283 Det med kleda var med referanse til den andre tråden, som du drog inn. Kunne like gjerne skreve at litt fersk frokost i håret er noko heilt anna enn størkna middag (sjølv om ein helst vil unngå begge deler, poenget er at det eine har oppstått etter morgonstellet og påkledning og formodentlig oversett i farta, medan det andre tyder på manglar i hygienerutinene). Skal love deg at noen av de barna jeg refererer til, møkka, ikke stammer fra "etter morgenstellet". Anonymous poster hash: 925d5...283
☆☆☆ Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Kan ikkje heilt sjå at dette ikkje kunne bli tilføyd på den andre tråden i staden for å få ein ny tråd. Einaste nye frå forrige hovedinnlegg er at du dreg det frå flekkete klede til dårlig kroppsvask, noko fleire enn svara i forrige tråd også gjorde. For ordens skuld, ja det er trist når foreldre ikkje ivaretek hygienen til barna sine (men det er skilnad på om det er dagens frokost eller om det er gårsdagens middag på trøyeermet, akkurat som det er skilnad på å barbere seg og å skjere av seg hovudet). Var ikke snakk om klær, men åpenlyse skitne hender, lange negler med jord/møkk under..... Anonymous poster hash: 925d5...283 Det med kleda var med referanse til den andre tråden, som du drog inn. Kunne like gjerne skreve at litt fersk frokost i håret er noko heilt anna enn størkna middag (sjølv om ein helst vil unngå begge deler, poenget er at det eine har oppstått etter morgonstellet og påkledning og formodentlig oversett i farta, medan det andre tyder på manglar i hygienerutinene).Skal love deg at noen av de barna jeg refererer til, møkka, ikke stammer fra "etter morgenstellet". Anonymous poster hash: 925d5...283 I så fall synes eg tilfella er bra dekka av "ja det er trist at foreldra ikkje ivaretek hygienen til barna", noko eg synes det var ganske brei einigheit om i forrige tråd også.. Endret 10. oktober 2013 av ★
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 faktisk så!!! er jeg en av de "skittne hygene mødrene" fy jeg må drive omsorgsvikt på brutalt nivå. vel. for å si det sånn. ungen min. er ute i søla og graver i jorda hele ettermiddagen, han leker med biler og sykler og ramler får skrubbsår å er dekket av blåmarker. han klatrer i trær og sykler på veien når jeg ikke ser. han leker med store han leker med små. alt skjer i de timene etter barnehagen og til det er mørkt ute og natta tid. han dusjer hver eneste kveld, han vasker hendene etter han har vert på do. men likevel gpr ikke all skitten under neglene bort. han sitter ikke inne å spiller tv spill, kurio eller nettbrett. glor på film eller blir sendt på rommet for og være lydig og inne for og og skjermes fra utelivet.. hva gjør jeg galt? hva er omsorgsvikt? hva er hygenemessig feil her? skjerp dere med konklusjoner uten å vite noe. Anonymous poster hash: fc4b8...64f
Mandala Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Datteren min har også skitt under neglene til stadighet. Jeg skal ærlig innrømme at det er jeg som forelder som glemmer å sjekke hvordan neglene hennes ser ut. Men utenom det er hygienen god her hjemme.
Gjest Julia1984 Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 faktisk så!!! er jeg en av de "skittne hygene mødrene" fy jeg må drive omsorgsvikt på brutalt nivå. vel. for å si det sånn. ungen min. er ute i søla og graver i jorda hele ettermiddagen, han leker med biler og sykler og ramler får skrubbsår å er dekket av blåmarker. han klatrer i trær og sykler på veien når jeg ikke ser. han leker med store han leker med små. alt skjer i de timene etter barnehagen og til det er mørkt ute og natta tid. han dusjer hver eneste kveld, han vasker hendene etter han har vert på do. men likevel gpr ikke all skitten under neglene bort. han sitter ikke inne å spiller tv spill, kurio eller nettbrett. glor på film eller blir sendt på rommet for og være lydig og inne for og og skjermes fra utelivet.. hva gjør jeg galt? hva er omsorgsvikt? hva er hygenemessig feil her? skjerp dere med konklusjoner uten å vite noe. Anonymous poster hash: fc4b8...64f Mine to eldste gutter er like aktive som dine. Forskjellen er at de blir rene etter dusjing eller bading. Neglebørste er en fin ting på dager hvor fingrene er som verst!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Skitt under neglene på barna er et sunnhetstegn. Lange negler er det kanskje ikke..... Anonymous poster hash: 4ddf4...b24
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 faktisk så!!! er jeg en av de "skittne hygene mødrene" fy jeg må drive omsorgsvikt på brutalt nivå. vel. for å si det sånn. ungen min. er ute i søla og graver i jorda hele ettermiddagen, han leker med biler og sykler og ramler får skrubbsår å er dekket av blåmarker. han klatrer i trær og sykler på veien når jeg ikke ser. han leker med store han leker med små. alt skjer i de timene etter barnehagen og til det er mørkt ute og natta tid. han dusjer hver eneste kveld, han vasker hendene etter han har vert på do. men likevel gpr ikke all skitten under neglene bort. han sitter ikke inne å spiller tv spill, kurio eller nettbrett. glor på film eller blir sendt på rommet for og være lydig og inne for og og skjermes fra utelivet.. hva gjør jeg galt? hva er omsorgsvikt? hva er hygenemessig feil her? skjerp dere med konklusjoner uten å vite noe. Anonymous poster hash: fc4b8...64f Mine to eldste gutter er like aktive som dine. Forskjellen er at de blir rene etter dusjing eller bading. Neglebørste er en fin ting på dager hvor fingrene er som verst! ofte så sitter det det nokså godt. jeg er vel kanskje ille fæl som mener at da å skrubbe ungen min te blods bare for å få det helt jævligeste bort er drøyt. jah da tenker jeg rundt neglene også. (bruker negl børste) . nå skal det sier at det er jo en forskjell på å fise å drite i buksa, å noen er værre enn andre. men hvis det skal være sånn så. så har tydligvis ungen min det veldig stakkarslig. Anonymous poster hash: fc4b8...64f
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Har av og til levert ungene mine med møkk i ansikt og på hender, når de står opp senest 6, ikke blir hentet til bhg hør klokka er 9, og de vil ut, så lar jeg de heller slå av tiden ute med lek og moro, enn å tviholde de inne fordi de ikke skal bli møkkete, rekker jeg ikke vaske de, så er det helt greit, ellers drar jeg opp noe våtservietter og fjerner det verste der og da.. Bhg reagerer ikke, for de vet ungene mine er mye ute, selv før de kommer i bhg om morgenen. Men, hadde det vært noe daglig ved det, så tror jeg nok ikke det hadde vært det samme nei..
Mamma_til_2 Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Kan ikkje heilt sjå at dette ikkje kunne bli tilføyd på den andre tråden i staden for å få ein ny tråd. Einaste nye frå forrige hovedinnlegg er at du dreg det frå flekkete klede til dårlig kroppsvask, noko fleire enn svara i forrige tråd også gjorde. For ordens skuld, ja det er trist når foreldre ikkje ivaretek hygienen til barna sine (men det er skilnad på om det er dagens frokost eller om det er gårsdagens middag på trøyeermet, akkurat som det er skilnad på å barbere seg og å skjere av seg hovudet). Var ikke snakk om klær, men åpenlyse skitne hender, lange negler med jord/møkk under..... Anonymous poster hash: 925d5...283 Det med kleda var med referanse til den andre tråden, som du drog inn. Kunne like gjerne skreve at litt fersk frokost i håret er noko heilt anna enn størkna middag (sjølv om ein helst vil unngå begge deler, poenget er at det eine har oppstått etter morgonstellet og påkledning og formodentlig oversett i farta, medan det andre tyder på manglar i hygienerutinene). Skal love deg at noen av de barna jeg refererer til, møkka, ikke stammer fra "etter morgenstellet". Anonymous poster hash: 925d5...283 Hvordan vet du at møkka ikke er kommet under neglene etter morgenstellet? Min jente går hjemmefra ren og pen men kan finne på og plukke blomster og blader opp fra vei og da blir hun møkkete¨på hendene før hun når skolen!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Enig at skitt under neglene til barna er et sunnhetstegn (de er aktive og leker ute etc).. men betyr det at hender ikke skal vaskes på kvelden????? Det visst jeg ikke. Anonymous poster hash: 925d5...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå