Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Min datter skal opereres og legges inn. Hun blir på sykehuset i ca 2 dager. Jeg legges inn sammen med henne siden hun bare er 3 år. Min kjære er da hjemme i foreldrepermisjon med babyen. Men får jeg fri fra jobb? Eller må jeg sykemeldes? Eller hvordan fungerer det? Anonymous poster hash: 6a77f...a70
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Takk, da gjør jeg det. Men er det så at jeg kan bruke sykt barn, når far er hjemme i permisjon? Vil ikke ha noe tull med nav.... Anonymous poster hash: 6a77f...a70
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Du kan ikke sykemeldes, det er ikke lov. Du må bruke av sykt barn dagene dine. Men om barnet trenger pleie også i dagene etter operasjonen og i minst 7 dager så kan du få pleiepenger fra åttende dagen, det fungerer som en sykemelding omtrent men det er barnet som er sykemeldt og trenger deg til å pleie det også betaler nav deg for tapt inntekt. Barnets lege skriver skjemaet og det leveres til nav (og til din arbeidsgiver) Klippet fra nav: Det er et vilkår for rett til pleiepenger at barnet har behov for kontinuerlig tilsyn og pleie. Du kan få pleiepenger når pleiebehovet varer mer enn syv kalenderdager. Pleiepenger gis først fra åttende dag fra NAV. https://www.nav.no/helse/sykt+barn+eller+familie/pleiepenger Anonymous poster hash: b5a6e...71c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Ja, det kan du Anonymous poster hash: 77e00...e7d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg fikk permisjon med lønn når jeg var med mitt barn på sykehus og dagene etterpå. Anonymous poster hash: 73e2e...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå