Gå til innhold

Fiskegrateng med eller uten makaroni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Googlet fiskegrateng no for å finne ei oppskrift på heimelaga fiskegrateng og blei overraska over at fleire av oppskriftene er uten makaroni.

Kva bruker dere å ha i fiskegratengen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med makaroni:) fiskefeltene med poteter er ingen hit her i huset, hvertfall

Skrevet

Jeg pleier å bruke oppskriften som står i "Fra boller til burritos" som jeg fikk i heimkunnskapen for maaange år siden, og den er med makaroni :)  Makaroni er obligatorisk i fiskegrateng for meg, men ikke så mye som i kjøpegratengene da. Mest fisk, og litt makaroni.

Skrevet

lagar med makaroni, ja.  Lagar ein stor porsjon når eg først lagar, og så frys eg ned og brukar som lettvindt middag seinare.  Kjempegodt når den er steikt på steikepanna, men det funkar nok best om den er med makaroni.  Mor mi sitt triks er å lage med bacon.  Har og prøvd oppskrift med ost i den kvite sausen, men då vert dei jo hakket mindre sunne. (men fisken er framleis sunn :) )

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg har i litt makaroni, men veldig lite. Masse fisk, makaroni er ikke såå sunt -så det er mest for synets skyld! Alle 3 barna liker min veldig godt, så da fortsetter jeg slik!!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Lager fiskegrateng slik de gjorde før i tiden jeg: fisk, potetskiver, gulrøtter og purre med litt hvitsaus og litt ost på toppen.. Ungene liker ikke makaroni til fisk :P

Skrevet

Enten fullkornsmakaroni eller poteter. Kjekt med variasjon..

Skrevet

lagar med makaroni, ja.  Lagar ein stor porsjon når eg først lagar, og så frys eg ned og brukar som lettvindt middag seinare.  Kjempegodt når den er steikt på steikepanna, men det funkar nok best om den er med makaroni.  Mor mi sitt triks er å lage med bacon.  Har og prøvd oppskrift med ost i den kvite sausen, men då vert dei jo hakket mindre sunne. (men fisken er framleis sunn :) )

Takk for tipset, soleia - jeg skal ha litt bacon i neste gang jeg lager. Det hørtes veldig godt ut :-)

..og makaroni .

Skrevet

Med makaroni!! Namnam :)

Skrevet

Enten fullkornsmakaroni eller poteter. Kjekt med variasjon..

Alltid fullkornsmakaroni. :)

Skrevet

Og bare pga denne tråden driver jeg å lager fiskegrateng nå. Og den er med fullkornsmakaroni :)

Skrevet

Ellers er den nye god gammeldags fiskegratengen (fra fryseren i butikken) kjempegod. Har poteter, grønnsaker og fisk.

Anonymous poster hash: a7dcc...721

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Har alltid litt fin makaroni oppi fiskegratengen, ikke så mye at jeg føler at jeg sitter og tygger makaroni, men nok til at lett og luftig.  Hadde oppi for mye en gang og det var ikke godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...