Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Neo fer ble hun så hard i magen av. Anonymous poster hash: 3bcbc...836
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Håper ikke du gir jern uten å ha vært hos lege???? Anonymous poster hash: 75595...166
<3 mine søte små<3 Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Forhør deg meg lege først . Skal ikke starte behandling før klar signal fra lege. Er ungen under behandling , spør om å minske dosen og ta den hyppigere.
Gjest Julia1984 Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Hverken barn eller voksne skal ta tilskudd av jern uten å konferere med lege!
Edelweis Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 jeg vil anbefale deg og prøve chia frø fra helsekosten! det gir jeg til mine barn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Barnet mitt har jernverdi på 4, hadde det samme for 6mnd siden. Har hele Brukt floradix uten hell. Legen sa jeg bare skulle fortsette bed floradix men syntes ikke det holder. Hun er blek og slapp. Anonymous poster hash: 3bcbc...836
lillepixie Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Barnet mitt har jernverdi på 4, hadde det samme for 6mnd siden. Har hele Brukt floradix uten hell. Legen sa jeg bare skulle fortsette bed floradix men syntes ikke det holder. Hun er blek og slapp. Anonymous poster hash: 3bcbc...836 Da ringer du til legen og ber om ny blodprøve for å se om jernverdiene har steget siden sist Og så forhører du deg med legen om hva du skal gjøre videre. Husk at man kan få i seg mye jern via kosten også. Prøv å søk opp jernholdig/jernrik mat. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Barnet mitt har jernverdi på 4, hadde det samme for 6mnd siden. Har hele Brukt floradix uten hell. Legen sa jeg bare skulle fortsette bed floradix men syntes ikke det holder. Hun er blek og slapp. Anonymous poster hash: 3bcbc...836 Da ringer du til legen og ber om ny blodprøve for å se om jernverdiene har steget siden sist Og så forhører du deg med legen om hva du skal gjøre videre. Husk at man kan få i seg mye jern via kosten også. Prøv å søk opp jernholdig/jernrik mat. Lykke til! Jeg svarte litt fort her, jeg ser at du har vært hos lege to ganger på et halvt år. Går det an å ringe legen og si at du føler Floradix ikke er tilstrekkelig? Anonymous poster hash: 78d56...aae
gale damen Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Du burde ikke, som flere har påpekt, gi jenta jern uten i samråd med lege. Har du prøvd kostendringer? Havre, rødt kjøtt, riktige gønnsaker og alle de tingene der?
soleia Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Du har sikkert lese om jernrik kost allereie. Havregryn er lett å lure oppi forskjellig mat, dersom ho ikkje likar det naturell, eg har det feks i pannekaker, grove vafler, muffinsar mm. Og server c-vitaminar ved sida av for å auke opptaket. Svigermor fekk beskjed om at ho hadde for mykje jern i kroppen, men det betra seg då ho kutta ut å bruke jerngryte. Spesiellt tomatbaserte rettar løyser opp ein del jern i gryta, så det kan jo vere eit tips i tillegg til det andre, dersom du har tilgang til jerngryte. Kva jerntillegg som er best til barn har eg ikkje så stor erfaring med. Hemofer, og andre preparat med hemojern er betre mot magen, men trur det berre er i tablettform. Ville spurt på apoteket kva dei anbefalar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå