Gå til innhold

Tips om Barcelona ønskes!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Barcelona på torsdag, noen som har tips om hva vi bør se, hvor vi bør spise ect? Er det dyrt der, må man ta metro eller er det overkommelige priser på taxi?

Anonymous poster hash: 5cdf3...172

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sagrada familia, parc Guell og Casa Mila er topp tre severdigheter i min bok:-)

Skrevet

Picassomuseet og Miromuseet må du få med deg. Styr unna la Rambla, det er ekstremt mye tyverier i dette området. Styr også unna bakgatene om kvelden/natten. Restaurantene langs La Rambla er ikke mye å skryte av. Finn små autentiske tapasbarer og spis der, Bilbao tapasbar anbefales sterkt!

Anonymous poster hash: 3ce18...07e

Skrevet

Picassomuseet og Miromuseet må du få med deg. Styr unna la Rambla, det er ekstremt mye tyverier i dette området. Styr også unna bakgatene om kvelden/natten. Restaurantene langs La Rambla er ikke mye å skryte av. Finn små autentiske tapasbarer og spis der, Bilbao tapasbar anbefales sterkt!

Helt uenig ;)

Kom deg til Rambla, men gå inn i alle bakgatene. Utrolig mange små, egne butikker som gjemmer seg rundt i sidegatene, man finner alt mulig der.

Jeg ville gådd inn sidegatene på kvelden, men det går på hva slags utesteder man er på jakt etter.

Skrevet

Picassomuseet og Miromuseet må du få med deg. Styr unna la Rambla, det er ekstremt mye tyverier i dette området. Styr også unna bakgatene om kvelden/natten. Restaurantene langs La Rambla er ikke mye å skryte av. Finn små autentiske tapasbarer og spis der, Bilbao tapasbar anbefales sterkt!Anonymous poster hash: 3ce18...07e

Helt uenig ;)

Kom deg til Rambla, men gå inn i alle bakgatene. Utrolig mange små, egne butikker som gjemmer seg rundt i sidegatene, man finner alt mulig der.

Jeg ville gådd inn sidegatene på kvelden, men det går på hva slags utesteder man er på jakt etter.

Du om det ;-)

Jeg har bodd i Barcelona i to år, og la Rambla er ikke noe annet enn en bråkete gate med mye ræl. Du kan finne mye rart i smågutane innenfor ja, men de uttalte jeg meg visst ikke om, bortsett fra å ikke gå alene der nattestid, eller? Skal du oppleve Barca må du komme deg vekk fra La Rambla, som er Harry-turistgryte nr 1!

Gjest usababy
Skrevet

Går du utenfor turistområdene kan ikke folk engelsk. Vi ble veldig overrasket over det. De snakket KUN spansk, til og med unge folk. Vi fikk ikke bestilt lunsj eller middag pga dette, måtte finne andre steder. Derfor ville jeg gått til La Rambla og andre mer turiststeder.

Med mindre du kan spansk da. :)

Skjønner ikke at så mange i en storby som Barcelona ikke kan engelsk!

Skrevet

Picassomuseet og Miromuseet må du få med deg. Styr unna la Rambla, det er ekstremt mye tyverier i dette området. Styr også unna bakgatene om kvelden/natten. Restaurantene langs La Rambla er ikke mye å skryte av. Finn små autentiske tapasbarer og spis der, Bilbao tapasbar anbefales sterkt!Anonymous poster hash: 3ce18...07e

Helt uenig ;)

Du om det ;-)

Jeg har bodd i Barcelona i to år, og la Rambla er ikke noe annet enn en bråkete gate med mye ræl. Du kan finne mye rart i smågutane innenfor ja, men de uttalte jeg meg visst ikke om, bortsett fra å ikke gå alene der nattestid, eller? Skal du oppleve Barca må du komme deg vekk fra La Rambla, som er Harry-turistgryte nr 1!

Jeg tok inn rambla kun pga sidegatene, som man kan se når man leser innlegget . Selve Rambla-stripa er en turistgryte, de lokale butikkene bak i smågatene omkring er noe helt annet.

Skrevet

Går du utenfor turistområdene kan ikke folk engelsk. Vi ble veldig overrasket over det. De snakket KUN spansk, til og med unge folk. Vi fikk ikke bestilt lunsj eller middag pga dette, måtte finne andre steder. Derfor ville jeg gått til La Rambla og andre mer turiststeder.

Med mindre du kan spansk da. :)

Skjønner ikke at så mange i en storby som Barcelona ikke kan engelsk!

Var i Barcelona i en uke i sommer og hadde aldri problemer med at de ikke snakket engelsk og vi var ikke på typiske turistplasser.
Gjest usababy
Skrevet

Øyne som ser: da var du heldig, eller vi uheldige. :)

Vi opplevde mange steder de verken forsto eller snakket engelsk. Menyene var også kun på spansk.

Skrevet

Takker for svarene jeg har fått, men må man ta metro/buss eller er det overkommelige priser på taxi?

Anonymous poster hash: 5cdf3...172

Skrevet

Personlig syntes jeg Metro-systemet var vanskelig å sette seg inn i, men jeg bodde hos lokale, som dermed dro oss hit og dit. Buss prøvde jeg ikke, og taxi tok jeg bare èn gang. Hvor har dere eventuelt tenkt å bo?

Skrevet

Jeg har bodd en periode i Barcelona, og elsker byen :)

Metroen er et kjempe fint tilbud der, du finner god oversikt på kartet. Taxi har helt grei pris, men vær obs på at du blant annet må betale ekstra hvis du skal ha med deg koffert eller lignende.

Som Jallow B sier er det fint å ta en tur til Ramblaen, og da spesielt alle sidegatene. Det er jo det typiske turiststedet, men man kan ikke dra til Barcelona uten en tur innom der. Mye folk og masse å se, men husk å hold godt på veske og lommebok. Tyvene der er eksepsjonelt gode på å få tak i ting uten at man merker det.

På sommeren er det et must å ta en tur på strandpromenaden, men temperaturene er kanskje ikke helt optimale nå. Rett ved siden av ligger forresten L’Aquarium, som er Europas største akvarium. Det ligger langs strandpromenaden rett bak Imax.

Ellers er det jo kjente turiststeder som Sagrada Familia, Parc de la Ciutadella, Parc Guell og Piccasso museumet.

Skrevet

Jeg var nettopp i Barcelona en uke nå. Kom hjem 1. oktober og da var det fortsatt godt og varmt (opp mot 30 grader hver dag) så vi var en del på stranden. Helt fantastisk å gå tur langs hele strandsonen (vi er ikke så tålmodige med å bare ligge i ro på stranden i flere timer). 

Ellers ville jeg tatt en tur til den magiske fontenen. Det var flott å se på og stemningen ble veldig spesiell. Eneste minuset her var at lyden på musikken var av svært dårlig kvalitet så opplevelsen hadde blitt enda bedre med god lyd. Men absolutt flott å se på:-)

Dersom dere vil inn i Segrada familia anbefaler jeg at dere reiser opp dit ca en times tid før de stenger. Da er det lite kø foran inngangen, visst ikke risikerer dere å stå i kø i flere timer og det er kjedelig å bruke opp så lang tid på å stå i en kø. 

Ellers er det jo et stort matmarked som ligger i La Rambla så det er absolutt verdt å få med seg dersom en går gjennom den gaten:-)

Metroen er ikke vanskelig å ta i det hele tatt. Systemet er enkelt å sette seg inn i og banen går veldig ofte så det er bare til å finne rett perrong og hoppe på:-) Taxi vet jeg ikke hvor dyrt er for vi tok ikke taxi når vi var der. 

Vi gikk mye! Gikk inn i små gater og smau og "gikk oss litt villt" i byen. Da kom vi stadig vekk til små butikker eller andre flotte steder som vi ikke hadde fått sett dersom vi alltid hadde hatt ett mål med turene våre. Men anbefaler gode sko:-)

Barcelona er en fantastisk by så bare gled deg:-)

Anonymous poster hash: 45eec...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...