Gå til innhold

Samboer usikker på barn, vil evt vente i maaange år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skriver jeg samboer fordi jeg bor med han, men ikke gift -  han er ikke mann enda ;) .
Vi har bodd sammen en god stund nå.... 
Og det plager meg. Jeg ønsker barn, og begynne prøvingen snart. 
Ikke brukt prevensjon på over et år og ingen graviditet. 
Vi er 27 og 28 år. Jeg har ei på 3,5 fra før. 

Jeg er lei meg nesten hver dag, kjenner det langt inni meg, for jeg ØNSKER meg barn "nå". Ikke vente 4-5-6 kanskje 7 år !  :o  :(  :(

Anonymous poster hash: 70d6e...3fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke enkelt det der. Sånn er det å være sammen, det er på godt og vondt. Hvorfor må han så absolutt vente? Er det ingen sjanse for å overtale han?

Anonymous poster hash: fd489...e96
Skrevet

Han vil ikke ha barn, men dere bruker ikke prevensjon? Han er vel klar over hvordan barn blir til?

Anonymous poster hash: 0750e...c94

Skrevet

Da må du velge, han eller å vente. Om syv år er det ingen garanti for å få barn. Oddsene blir ikke bedre om du allerede har vært uten prevensjon ett år. Men hvis han ikke vil, hvorfor bruker dere ikke prevensjon?

Anonymous poster hash: 82fc7...3a4

Skrevet

Enten må du bare vente,eller må du tenkte over om det er virkelig han du vil være sammens med, vanskelig og tvinge noe til noe de ikke ønsker, og ikke bli gravid heller,be han eller du om og bruke noe,for blir du gravid uten han ønsker det,blir det ikke lett

Anonymous poster hash: 72041...9c8
Skrevet (endret)

Du sier at han ikke vil begynne å prøve, men samtidig sier du at dere ikke har brukt prevensjon på et år... Er det ikke det som er å prøve da?

For øvrig er jeg enig med de andre som har svart her. Du må ta en skikkelig samtale med ham, og s må du finne ut hva som veier tyngst for deg. Vil du ha denne mannen, eller vil du ha barn? For det kan hende du blir nødt til å velge...

Endret av Superdolly
Skrevet

Hva om han sier om 7 år at han har bestemt seg for at han ikke vil ha barn da? Kan du leve med det, å ikke få flere barn?

Dette er en av de tingene man virkelig bør være enige om synes jeg, om du ønsker barn og han ikke vil ha kommer du alltid til å være lei deg og sørge over de barna du aldri fikk. Da er kanskje ikke dette rette mannen for deg, synes på det å stifte familie og ønsket om å få barn bør være nogenlunde likt.

Anonymous poster hash: e19cf...264
Skrevet

Prevensjonen gikk ut for et år siden, også har jeg aldri begynt igjen, det vet han... Men vi har ikke "prøvd" å få barn, det har vi ikke. Vi begge vet veldig godt at det kan skje, men vil ikke si vi har prøvd å lage barn... 

Takk for svar... 

Må ærlig innrømme at det ikke er lett å prate med han. Har prøvd, men vi kommer ikke frem til noe.... Vel, joda, at vi skal vente, for det er det HAN vil...... Han skal være klar som et egg før vi begynner prøvingen. Når jeg tenker etter nå, blir jeg en smule oppgitt og lei meg. Føler at alltid JEG må oppfylle hans ønsker, om hvor vi bor, og hvordan vi  "lever". Jeg føler at jeg og livet mitt er satt på "vent"....  :o Kanskje han har meg rundt lillefingeren? Uten at jeg ser det selv, jeg føler ikke det egentlig, men tror faktisk han har det på noen områder. 
Og ja har vurdert å gå fra han, og heller finne en mann med stor M.... Som er opptatt av MEG, og ikke alle andre, og som faktisk ønsker det samme som meg- stifte familie... For det virker jo kanskje som at han her ikke har lyst til nå..........  Men er jo så glad i denne fyren da, er bare så ufattelig trist at han ikke ønsker å gå videre i  livet med meg! :-(

Hilsen HI 

Anonymous poster hash: 70d6e...3fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...