Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Min mann var utro og det resulterte i barn. (Ja, jeg har hørt dusinvis av prekener at jeg burde gått fra ham og bla bla. Jeg har valgt å bli, så dette er ikke et tema lengre) Altså: Dette barnet ble født for mange mnd siden og vi har ennå ikke hørt noe. Ikke fra NAV eller fastsettelse av farskap. Han sa tidlig at han vil kreve farskapstest, så jeg går i mitt stille sinn og funderer på om hun kanskje er usikker på hvem faren er siden vi ikke har hørt et kvekk fra dama? Noen som vet hvordan prosessen er? Hvor lang tid det tar fra barnet er født til bf får krav i posten? Kjenner dette tar på... Å ikke vite. Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Han var utro, i tillegg til at det resulterte i barn... Aldri verden om jeg hadde godkjent det! Men som du sier, ikke et tema! Hva blir neste? Anonymous poster hash: 5a815...552
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Uvisst. Tar dag for dag. Dette er ikke lett... Og jeg skal være ærlig at jeg er på bristepunktet nå. Siden vi ikke har hørt noe, tenker jeg tre alternativer: 1. Hun er usikker på om han er faren. 2. Denne prosessen tar så lang tid, 3. Han lyver til meg og har fremdeles kontakt med henne, og de har ordnet det praktiske seg i mellom. Hvis det er nr 3, går jeg på dagen. Da orker jeg ikke mer uansett hva han sier. Løgn tolereres ikke uansett hva som ligger bak. Jeg ber dere om å ikke fordumme meg og rakke med på meg i svarene her. Jeg har det vondt nok nå. Noen som kan noe om prosessen? Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Uvisst. Tar dag for dag. Dette er ikke lett... Og jeg skal være ærlig at jeg er på bristepunktet nå. Siden vi ikke har hørt noe, tenker jeg tre alternativer: 1. Hun er usikker på om han er faren. 2. Denne prosessen tar så lang tid, 3. Han lyver til meg og har fremdeles kontakt med henne, og de har ordnet det praktiske seg i mellom. Hvis det er nr 3, går jeg på dagen. Da orker jeg ikke mer uansett hva han sier. Løgn tolereres ikke uansett hva som ligger bak. Jeg ber dere om å ikke fordumme meg og rakke med på meg i svarene her. Jeg har det vondt nok nå. Noen som kan noe om prosessen? Anonymous poster hash: aed2d...8b5 Ja, men er det ikke bedre å gå nå? Han er jo ikke ærlig mot deg uansett?? Er bedre nå, en senere med evt barn inne i bildet, i tillegg til henne han har gjort gravid, vært utro mot... Det forstår jo du også selv. Anonymous poster hash: 5a815...552
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Kan være hun har skrevet far ukjent at hun ikke vil at mannen din skal ta en del i livet til barnet Anonymous poster hash: c322a...d8e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Uvisst. Tar dag for dag. Dette er ikke lett... Og jeg skal være ærlig at jeg er på bristepunktet nå. Siden vi ikke har hørt noe, tenker jeg tre alternativer: 1. Hun er usikker på om han er faren. 2. Denne prosessen tar så lang tid, 3. Han lyver til meg og har fremdeles kontakt med henne, og de har ordnet det praktiske seg i mellom. Hvis det er nr 3, går jeg på dagen. Da orker jeg ikke mer uansett hva han sier. Løgn tolereres ikke uansett hva som ligger bak. Jeg ber dere om å ikke fordumme meg og rakke med på meg i svarene her. Jeg har det vondt nok nå. Noen som kan noe om prosessen? Anonymous poster hash: aed2d...8b5 Ja, men er det ikke bedre å gå nå? Han er jo ikke ærlig mot deg uansett?? Er bedre nå, en senere med evt barn inne i bildet, i tillegg til henne han har gjort gravid, vært utro mot... Det forstår jo du også selv. Anonymous poster hash: 5a815...552 Ikke noe vondt ment, men han er ikke noe å satse på... Kommer jo bare til å bli drama fremover! Anonymous poster hash: 5a815...552
*Lissi* Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Hva med å prate med han. Skjønner det er forferdelig vondt da.. Hadde mannen min fått et barn uten at han tok ansvar, hadde jeg nok gått uansett. Detter er ikke noe man "feier under teppet". Krev test er mitt råd. Om du ikke takler det så får du heller gå. Det er snakk om et uskyldig barn. Kanskje moren til dette barnet ikke orker noe styr og vil klare seg alene?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, det forstår jeg. Vi har har allerede barn sammen og en til på vei. Ting er ikke alltid svart/hvitt. Det er lettere å komme med råd når en ikke er i situasjonen selv. Men skjønner tankegangen din. Var selv fast bestemt på å gå hvis han noensinne var utro og kunne ikke forstå hvordan kvinner kunne fortsette med en mann som hadde vært utro. Det var helt frem til jeg sto i situasjon selv. Nå må jeg finne ut av dette her før det tar livet av meg. Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Kan være hun har skrevet far ukjent at hun ikke vil at mannen din skal ta en del i livet til barnet Anonymous poster hash: c322a...d8e Det tviler jeg på. Det er snakk om et ganske høyt beløp i barnebidrag og en betydelig arv når den dagen kommer. Større enn normalt for å si det mildt. Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, det forstår jeg. Vi har har allerede barn sammen og en til på vei. Ting er ikke alltid svart/hvitt. Det er lettere å komme med råd når en ikke er i situasjonen selv. Men skjønner tankegangen din. Var selv fast bestemt på å gå hvis han noensinne var utro og kunne ikke forstå hvordan kvinner kunne fortsette med en mann som hadde vært utro. Det var helt frem til jeg sto i situasjon selv. Nå må jeg finne ut av dette her før det tar livet av meg. Anonymous poster hash: aed2d...8b5 Hos meg var mannen min utro mens jeg var gravid og klarte å gjøre henne gravid og. For min del var det ikke snakk om å bli engang. Jeg klarte ikke å stole på han igjen og når han er utro og attpåtil uten kondom da er man bare stokk dum. Her klarte han å gi meg klamydia i tillegg så da tenkte jeg som så at han ikke brydde seg om min helse i det hele tatt. Jeg hadde alltid gått å lurt på om han var utro med noen andre... Anonymous poster hash: c322a...d8e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Er det noen her inne som vet noe om prosessen? Jeg er fristet til å ta kontakt med henne, men da blir det et sant helvete med mannen og det orker jeg ikke nå... Anonymous poster hash: aed2d...8b5
mamma_bergen Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Er det noen her inne som vet noe om prosessen? Jeg er fristet til å ta kontakt med henne, men da blir det et sant helvete med mannen og det orker jeg ikke nå... Anonymous poster hash: aed2d...8b5 Men hva sier mannen da? Han kan vel spørre henne? Og du må jo selvsagt få ta del i all kommunikasjon mellom dem.. Utover det,så vil jeg bare gi deg en klem! Jeg hadde aldri klart å gjøre det du gjør..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Er det noen her inne som vet noe om prosessen? Jeg er fristet til å ta kontakt med henne, men da blir det et sant helvete med mannen og det orker jeg ikke nå... Anonymous poster hash: aed2d...8b5 Prossessen med farskapstest: Mor må ta kontakt med legen, slik han tar en prøve fra munnhulen til barnet og sender inn til dna-testing. Far må gjøre det samme. ( og fra da av vil dere få resultatene etter omkring en mnd. i posten. Anonymous poster hash: 6bcee...634
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 kjenner ikke prosessen, men vil jo anbefale å prate med mannen din og evt få han til å ta kontakt. ekstra viktig med åpen kommunikasjon når du har tilgitt handlingen. Nav vil jo og ha en viss oversikt hvordan slike saker forløper seg. Jeg hadde selv en mann som flyttet rett fra meg og inn til ei anna og 8mnd etter kom barnet, jeg valgte å tilgi ham og han er nå tilbake hos meg, men har god kontakt med damen han flyttet fra meg for, barnet vårt har tross alt ett søsken der. ærlig og åpen kommunikasjon var nøkkelord når vi valgte å gå inn i ett forhold på nytt Anonymous poster hash: 12da0...9ed
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 Han sier han ikke har hørt noe fra henne eller NAV og at vi ikke skal kontakte henne. Jeg har spurt han om det ikke er ok at jeg prater med henne, men det har han sagt blank nei til og det ble et rent h**. Jeg ønsker ikke at det skal være et barn der ute som ikke har far. Det er uskyldig. Men for han er det et ikke-tema. Alt er så lukket. Det fører til at jeg mistenker ham for å gå bak min rygg igjen.... Jeg vet ikke min arme råd lengre. Vet ikke hvordan jeg skal finne ut av dette. Hi. Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Ingen lett sak, men det kan være flere grunner til at dere ikke vet mer: Hun kan hende vet hvem faren er, men sa det var hans, i et forsøk på å få han til å gå ifra deg, men når det ikke funker, så har hun trukket seg unna i skam.. Eller hun har ført opp far som ukjent, fordi hun ikke vil belaste noen parter/ikke vil ha med han å gjøre... Noe annet er det at han kan gå til NAV og forhøre seg, han kan for eksempel kreve å vite om han er far til barnet, om NAV ikke kan stille til hjelp, så får han skaffe seg advokat og gå rettens vei for å få utført en DNA test. Om han reagerer så sterkt, så er det jo dessverre en stor sjanse for at det er noe her han skjuler for deg. Anonymous poster hash: 0d67f...7d9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #17 Skrevet 8. oktober 2013 Mannen din kan jo selv sette i gang prosessen med å kreve en farsskapstest. Med tanke på at du faktisk gir ham en sjanse så synes jeg han selv bør ta tak i dette, ikke bare gå og vente på at hun andre skal gjøre det. Hun har født, er hormonell, har barn hvor pappaen er gift - trolig er hun usikker på hva hun vil osv. Kan hende har hun satt "far ukjent" for å tenke seg om. Hvis hun "kommer på" hvem pappaen er siden så kan hun jo bare ta det opp igjen. Men mannen din bør innse at dette er så vanskelig for deg at han må få klarhet og rydde opp i alt så fort som overhodet mulig! Så få ham til å kreve en farsskapstest, så er prosessen i gang. Er den først tatt så tar det ikke så lang tid. Er noen skjemaer som fylles ut, men mener det ikke tar lang tid. (har en venninne som gjorde dette for få år siden). Få mannen til å kontakte med NAV, de kan rettlede i situasjonen og vedrørende riktig fremgangsmåte. Ps... Når HI ber om at vi her ikke skal diskutere hennes valg om å bli med mannen, så synes jeg vi skal respektere det. Anonymous poster hash: a560d...702
mamma_bergen Skrevet 8. oktober 2013 #18 Skrevet 8. oktober 2013 Han sier han ikke har hørt noe fra henne eller NAV og at vi ikke skal kontakte henne. Jeg har spurt han om det ikke er ok at jeg prater med henne, men det har han sagt blank nei til og det ble et rent h**. Jeg ønsker ikke at det skal være et barn der ute som ikke har far. Det er uskyldig. Men for han er det et ikke-tema. Alt er så lukket. Det fører til at jeg mistenker ham for å gå bak min rygg igjen.... Jeg vet ikke min arme råd lengre. Vet ikke hvordan jeg skal finne ut av dette. Hi. Anonymous poster hash: aed2d...8b5 En slik oppførsel hadde jeg aldri funnet meg i! Han bør være særs ydmyk ovenfor deg og absolutt ikke oppføre seg som en komplett idiot. Jeg forstår godt følelsene dine og hadde ikke klart å stole på han. Må forøvrig si jeg syns du virker veldig sterk som klarer å se at det er et uskyldig barn oppi dette!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #19 Skrevet 8. oktober 2013 Ingen lett sak, men det kan være flere grunner til at dere ikke vet mer: Hun kan hende vet hvem faren er, men sa det var hans, i et forsøk på å få han til å gå ifra deg, men når det ikke funker, så har hun trukket seg unna i skam.. Eller hun har ført opp far som ukjent, fordi hun ikke vil belaste noen parter/ikke vil ha med han å gjøre... Noe annet er det at han kan gå til NAV og forhøre seg, han kan for eksempel kreve å vite om han er far til barnet, om NAV ikke kan stille til hjelp, så får han skaffe seg advokat og gå rettens vei for å få utført en DNA test. Om han reagerer så sterkt, så er det jo dessverre en stor sjanse for at det er noe her han skjuler for deg. Anonymous poster hash: 0d67f...7d9 At hun påsto at det var hans for å ødelegge mellom oss føler jeg er veldig sannsynlig. Hvorfor, det kan jeg ikke si her. Men det er også mulig han lyver, men hvorfor skulle han det? Eneste grunnen må være fordi han enda driver på med henne og den tanken klarer jeg ikke å tenke nå. Det er vondt nok det han har gjort fra før. I mitt hode er det mest sannsynlig at hun har løyet om farskapet hvis ikke vi hører noe annet snart. Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #20 Skrevet 8. oktober 2013 Mannen din kan jo selv sette i gang prosessen med å kreve en farsskapstest. Med tanke på at du faktisk gir ham en sjanse så synes jeg han selv bør ta tak i dette, ikke bare gå og vente på at hun andre skal gjøre det. Hun har født, er hormonell, har barn hvor pappaen er gift - trolig er hun usikker på hva hun vil osv. Kan hende har hun satt "far ukjent" for å tenke seg om. Hvis hun "kommer på" hvem pappaen er siden så kan hun jo bare ta det opp igjen. Men mannen din bør innse at dette er så vanskelig for deg at han må få klarhet og rydde opp i alt så fort som overhodet mulig! Så få ham til å kreve en farsskapstest, så er prosessen i gang. Er den først tatt så tar det ikke så lang tid. Er noen skjemaer som fylles ut, men mener det ikke tar lang tid. (har en venninne som gjorde dette for få år siden). Få mannen til å kontakte med NAV, de kan rettlede i situasjonen og vedrørende riktig fremgangsmåte. Ps... Når HI ber om at vi her ikke skal diskutere hennes valg om å bli med mannen, så synes jeg vi skal respektere det. Anonymous poster hash: a560d...702 Takk! Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #21 Skrevet 8. oktober 2013 Her bør han ta kontakt med NAV og kreve dna testing, ikke bare sitter og vente. Den oppførselen du skisserer han har er ikke greit nå du har tilgitt og jobber med forholdet. han bør la deg få innsyn i alt. Siden dere er gift har du allerede rett til full økonomisk innsyn og bør sjekke alle kontoene deres. Anonymous poster hash: ad23d...6bd
Groosalugg Skrevet 8. oktober 2013 #22 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg mener også at du kan kreve at han setter igang denne prosessen selv. Jeg antar han må ta kontakt med NAV for å finne ut hvordan en går frem i slike saker. Lykke til!
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 8. oktober 2013 #23 Skrevet 8. oktober 2013 Hvis mannen din heter O.V så har hvertfall vi vært og tatt dna test.
SmellyCat Skrevet 8. oktober 2013 #24 Skrevet 8. oktober 2013 Synes ikke mannen din er i posisjon til å nekte å gjøre noe som helst. Han har vært utro, han får rydde opp etter seg. KREV at han finner ut av dette slik at dere kan gå videre i livet deres.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #25 Skrevet 8. oktober 2013 Hvis mannen din heter O.V så har hvertfall vi vært og tatt dna test. Nei, han heter ikke det. Heldigvis! Har du vært gjennom prosessen? Hvordan gikk det til? Hva gjorde du? Anonymous poster hash: aed2d...8b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå