Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Min sønn er 4 år..han leker greit alene en stund, men trenger en del lek sammen med oss voksne....hva gjør dere på ettermiddag/kvelder?? Husarbeid osv skulle også vært gjort innimellom Anonymous poster hash: a10e1...9ae
Skautrollet Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 eldste leker fint selv, mens mellomste har en tendens til å fyke rundt så han må liksom settes ordentlig igang i leken før han leker greit selv. husarbeid gjør jeg før de kommer hjem, mammaperm.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg leker fra jeg henter i barnehagen til akuratt nå :-/ Endelig litt alenetid :-) Og min er 5 år, huff..... Hihi;) Anonymous poster hash: aecb9...3bf
Honningmelon Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Mine er veldig flinke til å holde på selv og å leke sammen, så har god tid til å lage middag og evt husarbeid.
Vicky 83 Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Ja. Har en på 3,5 år og en på 6 mnd. Før lillesøster ble født var det masse, masse leking. Såvidt vi fikk tid til å lage middag og spise. Altfor mye. Da lillesøster ble født ble fokuset snudd litt, han forstod at vi måtte bruke litt tid på henne, samt at han kunne være med på bleieskift og kommunikasjon med babyen. Det ble nye aktiviteter som erstattet litt av den intense lekingen.
Cat_Woman Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, både inne og ute. Det er det som er hovedgjøremålet mellom barnehagehenting og legging (med middag innimellom selvsagt). Husarbeid gjøres når han er i seng.
Madolyn Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Ja, både inne og ute. Det er det som er hovedgjøremålet mellom barnehagehenting og legging (med middag innimellom selvsagt). Husarbeid gjøres når han er i seng. Samme her. Savner ungene veldig mye etter en dag på jobb. Drar hjemmefra kl 06 om morgenen så jeg ser jo ikke ungene mellom kl 19-19:30 på kvelden og kl 15 på ettermiddagene.. Så timene med barna på ettermiddagene er veldig verdifulle, både for dem og meg Elsker å prate med eldstemann på 2,5 år, han har mange gullkorn for tida Endret 8. oktober 2013 av Madolyn
*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, det gjør vi Han leker såklart alene også, men leker med han hver morgen og ettermiddag
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 varierer, noen ganger finner vi på flere ting sammen, han er flink til å leke alene og så har ei vennine i nabohuset så de er mye ute sammen. Anonymous poster hash: e8913...c25
☆☆☆ Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Ja, no for tida går det i puslespel og stableklovn. Kjempegøy :/ Men det er kjekt å vere saman med henne 8g prate litt. Ho brukar kun enkeltord, men det er likevel stas. Har mindre givande samtalar i løpet av dagen med folk som liksom skal forestille å ha eit godt utvikla språk..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Varierer her også. På vinteren og i mørketiden er vi mer inne og da leker vi sammen, leser bok eller noe annet sammen. Når det er fint vær og dagslys vil hun (3 år) gjerne leke ute med venner. Anonymous poster hash: ea823...a8f
Miss Mamma Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Ja det gjør vi, her går det i alt fra duplo, gjemsel, ut på lekeplassen, tøysing og tulling, puslespill og barnetv. Syntes det er viktig å bruke den tiden vi har sammen med barnet og dessuten syntes jeg det er veldig kjekt å leke jeg også ;P
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Det kommer veldig an på min egen dagsform, barnets dagsform og hvor mye han vil være ute og leke med barna i gata. Men vi leker sammen flere dager i uka. Prøver å sitte litt ned på gulvet sammen med han, vet han setter pris på det. Ikke alltid jeg deltar aktivt i leken. Vi prater mye sammen da! Og kos. Masse kos! Mer kose og snakke-mamma, jeg Anonymous poster hash: c0dff...b87
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Leker og leker. Vi perler, maler eller tegner sammen før og etter middag. Det første vi gjør når vi kommer fra jobb og barnehage er å sette oss i sofaen og prater litt om dagen og får slappet av litt. Hun blir hentet 15.30 i barnehagen, da bruker jeg litt tid og setter meg ned så hun får vist meg litt hva de har gjort den dagen og snakker litt med vennen hennes. Syns det er ganske viktig istedenfor å stresse hjem til middag. Barn trenger ikke å leke og bli aktivisert hele dagen Anonymous poster hash: a6c6a...4be
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 Dere som leker.Sitter dere på gulvet i flere timer å leker med biler .dukker.osv.Hvordan orker dere det? Mye lettere å sette de foran tv en eller dataen .Men ikke så bra det da:/ Anonymous poster hash: baee3...bf3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Vi har to barn, jente og gutt på 5 og 2,5 og de leker sammen omtrent hele tida. De er nesten avhengig av hverandre. Så når de ikke er trøtt og krangler og slåss, så får man gjort litt Ellers er det jo en times barne-tv på ettermiddagen, da kan man jo få gjort litt Anonymous poster hash: 4f174...02a
☆☆☆ Skrevet 8. oktober 2013 #17 Skrevet 8. oktober 2013 Dere som leker.Sitter dere på gulvet i flere timer å leker med biler .dukker.osv.Hvordan orker dere det? Mye lettere å sette de foran tv en eller dataen .Men ikke så bra det da:/ Anonymous poster hash: baee3...bf3 Tek pausar, som i det siste har blitt akkompagnert av Disney Junior. Bekkenet tillet ikkje lange stunder på golvet..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #18 Skrevet 8. oktober 2013 Leker vel ikke akkurat på den måten. Men passer på å ha litt kvalitetstid med begge og å gjøre noe morsomt sammen hver ettermiddag. Varierer hva det er, feks lage middag sammen, løse oppgaver i aktivitetsbøker, ta en tur på lekeplassen etc. Orker ikke hverdager uten innhold og mening. Anonymous poster hash: 26b8b...b39
rasekatten Skrevet 8. oktober 2013 #19 Skrevet 8. oktober 2013 Vi har god tid om morgen, spiser og koser oss. Hun er i bhg i max6 timer, så vi har god tid til lek og masse kos. Men hun er flink til og leke alene, snart 3 år. Hus arbeid skjer mens hun er i bhg.
me_87 Skrevet 8. oktober 2013 #20 Skrevet 8. oktober 2013 Husarbeid venter jeg alltid med til han er lagt seg. Jeg bruker mere nok tid vekke fra han på skole og lage middag. Så den lille tiden jeg har med sønnen min på hverdager bruker jeg på å leke med han hver dag etter barnehagen ja.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #21 Skrevet 8. oktober 2013 Stort sett ser vi ikke ungene etter de kommer fra skolen og barnehagen til de skal legge seg. De er så fornøyde med å se hverandre igjen at de gjerne vil leke sammen, enten på stua, ute eller på soverommet. Barna er 2, 6 og 9 år gamle. Anonymous poster hash: e44c6...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå