Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Dro til legen i dag fordi vi har slitt med å bli gravide i over 2,5 år. Legen spurte om jeg var frisk bortsett fra mine problemer med å bli gravid. Njaaaa svarte jeg, og begynte å snakke om ting jeg hadde undret meg litt over den siste måneden bl.a mye hodepine, hukommelsessvikt, problemer med synet. Endte opp med at jeg henvises til MR for å se om jeg har har en svulst på hjernen. Må ha time så fort som mulig fikk jeg beskjed om. Fikk sjokk for dette var absolutt ikke det jeg hadde sett for meg. Dro jo til legen for å få henvisning til gynekolog. Symptomene stemte med Prolaktinom mente legen. Har lest litt rundt om det og faktisk blitt litt beroliget av det. Første tankene mine var jo kristanker om døden osv. Men prolaktinom er jo ikke undergangen.. Kan jo være så mye annet også, men er jo en ekkelt beskjed å få syns jeg. Noen med erfaringer med denne typen svulst? Er jo ikke sikkert at jeg har det en gang, men jeg har en trang til å konsekvensanalysere alt. Må liksom vite hva jeg går til dersom MR vil vise noe uregelmessig. Eller kanskje noen kan skrive noen ord så jeg får roet meg ned? Vil liksom ikke gå rundt og tenke på dette hele tiden. Har en fæl tendens til å få ting til å høres verre ut enn det er inni hodet mitt. Har heldigvis en god mann å støtte meg til, men det hjelper om noen bare forteller meg at jeg overdriver litt.. Man må jo ikke forestille seg worst case hele tiden. Anonymous poster hash: 4342f...273
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Det der kan være alt eller ingenting, og mest sannsynlig det siste. Infertilitet og synsforstyrrelser kan være symptomer ved prolaktinom, men symptomer er relativt sjeldne pga at svulstene som oftest er små. Hodepine og hukommelsesbesvær er ikke typisk. Jeg tror ikke du har det, men det kan være godt å få det avklart. Lykke til! Anonymous poster hash: 05932...88c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Tok han ikke blodprøve for å sjekke prolaktinnivået ditt da? Anonymous poster hash: 4019b...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå