Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Skulle så gjerne gått ned i egenvekt nå i svangerskapet, det trengs. Er det noen som har gjort det? Hva spiste du? Anonymous poster hash: ec312...aad
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Det skal ganske mye til for at det anbefales å slanke seg når man er gravid. Jeg ville snakket med jordmor og hørt hva hun mente, kanskje hun kan henvise deg til ernæringsfysiolog? Anonymous poster hash: 8f1cb...83c
Edelweis Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg spiser sunt og nok. har bare gått opp 6 kg nå i uke 33. så da har jeg i allefall ikke lagt på meg ekstra fett i tillegg til baby. hadde en periode på et par uker jeg spiste sjokolade hver dag, men måtte bare ta meg selv i nakkeskinnet og slutte. spis mat, grønnsaker og frukt. drikk vann ikke brus. så er det lett å holde vekten. dropp godterier, brus og feit junk food!
Slalotte Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Hvorfor kan du ikke vente til etter du har født? Det er jo bare for en periode..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 Gikk opp 3 kilo i svangerskapet og gikk ned i egenvekt. Dagen etter fødsel veide jeg 10 kilo mindre enn jeg gjorde i utgangspunktet og etter en uke var jeg nede i 15 kilo mindre. Jeg sluttet å spise snop, bortsett fra på lørdager, begynte å spise mer grønnsaker, jeg mosjonerte hver dag (gikk tur) og jeg drakk mye vann. Kuttet ut drittmat som ferdigpizza, pølser ol. Anonymous poster hash: c2a30...665
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Gikk opp 3 kilo i svangerskapet og gikk ned i egenvekt. Dagen etter fødsel veide jeg 10 kilo mindre enn jeg gjorde i utgangspunktet og etter en uke var jeg nede i 15 kilo mindre. Jeg sluttet å spise snop, bortsett fra på lørdager, begynte å spise mer grønnsaker, jeg mosjonerte hver dag (gikk tur) og jeg drakk mye vann. Kuttet ut drittmat som ferdigpizza, pølser ol. Anonymous poster hash: c2a30...665 Må tilføye at jeg IKKE sultet meg. Jeg la om kostholdet og jeg var mye mer i bevegelse. Anonymous poster hash: c2a30...665
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Tusen takk for svar! Saken er at det er jordmor som har oppfordret til dette. Jeg hadde planer om å vente til babyen var ute før jeg gjorde noe med vekta. Jeg har fått streng beskjed av jordmor om å ikke gå opp noe mer i graviditeten, og er bare i uke 26, så da sier det seg selv at jeg må ned i egenvekt skal jeg klare det... Jeg prøver å fokusere på protein og mat som metter, og kjøper ikke inn snop. Men merker at det skal lite til for at vekten øker, pga vannansamlinger kroppen lagrer når jeg spiser raske karbohydrater. Litt fortvilt nå, hadde ikke planee om å fokusere på vekt/kropp i svangerskapet. Anonymous poster hash: ec312...aad
Gjest novembertretten Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er i uke 31 og har gått opp 2 kilo totalt. Man trenger ikke slanke seg i graviditeten, bare spis litt mindre. Skal ikke så mye til. Nå blir jeg så fort mett, har ikke plass til mat, så spiser mye mindre porsjoner nå enn før. De første 4 månedene var jeg så kvalm at jeg heller ikke orket så mye. Kjekt!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Hi her. Jeg var "heldig" og ble ikke kvalm i det hele tatt, så jeg har gått opp jevnt og trutt. Jeg må nok bare fokusere på å spise mindre, og satse på at babyen tar det den trenger. Anonymous poster hash: ec312...aad
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg veide 114 da jeg ble gravid og 98 da jeg fødte !!!! Meldte meg inn på Grete Roede, spiste sunt, variert og gikk ned mye i egenvekt. Hadde dialog med lege underveis, men som hun sa....jeg gjorde det eneste rette for fosteret...jeg spiste kjempe sunt i hele svangerskapet. At jeg gikk nedi vekt hadde ikke noe å si for fosteret. Lykke til PS...veier idag 78 ;o) Anonymous poster hash: d8515...106
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #11 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg veide 114 da jeg ble gravid og 98 da jeg fødte !!!! Meldte meg inn på Grete Roede, spiste sunt, variert og gikk ned mye i egenvekt. Hadde dialog med lege underveis, men som hun sa....jeg gjorde det eneste rette for fosteret...jeg spiste kjempe sunt i hele svangerskapet. At jeg gikk nedi vekt hadde ikke noe å si for fosteret. Lykke til PS...veier idag 78 ;o) Anonymous poster hash: d8515...106 Hi her. Wow, så bra! Jeg drømmer om å gå ned til neste jmkontroll, slik at jeg ikke får "skjenn". Føler meg virkelig ikke bra, så det er bare å ta fatt på det og satse på at jeg går ned i egenvekt resten av tiden. Takk for oppmuntrende ord:) Anonymous poster hash: ec312...aad
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #12 Skrevet 7. oktober 2013 En venninne av meg som er overvektig gikk ned 10 kilo egenvekt i graviditeten ved å holde seg (nesten) unna snop og sjokolade, og ved å svømme to ganger i uka. Svømming er uansett vekt supert for å holde seg i form og for å føle seg bra, kanskje du kan prøve det? Masse lykke til Anonymous poster hash: 8f1cb...83c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #13 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg gikk opp 7 kg totalt (gikk da ned i egenvekt). Samme dag som poden var ute var de 7 kg vekk, og etter to uker var 18 kg til vekk. Det holdt seg da slik i et par år før jeg (heldigvis) gikk opp ca 5-10 kg og nå er jeg fornøyd. Jeg spiste helt normalt i svangerskapet. Hadde ikke mer matlyst, var heller ikke kvalm. Bare var normal. Anonymous poster hash: f3ab1...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå