Gå til innhold

Hadde tenkt at sutt kun skulle brukes ved soving...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men jenta mi er så avhengig av den hele tiden! Hun "klager" mye på dagtid når hun ikke har den, og det virker som den er god fordi hun får tenner, og at den lindrer litt på et vis. Så nå får hun ha den når hun vil, for hun er så mye bedre å ha med å gjøre da.

Er dette dumt, er jeg med på å lage en skikkelig uvane som vi burde unngått? Hun er 14 mnd. Hvor gamle bør de være når sutten kun bør høre til søvn/seng/vogn/bil? Når tennene er på plass?

Vi har en gutt som var totalt avhengig hele døgnet til han var 2 år. Etter det satte vi "regler", og rett før han ble 3 sluttet han med den. Han fikk utstående tenner, men snakket veldig bra, tydelig og veldig tidlig til tross for suttbruk.

Hva er deres tanker rundt dette? Her er det litt vanskelig å få jenta vår til å kutte sutt på dagtid også pga hun har en lillesøster på 2 mnd som bruker sutt.

Anonymous poster hash: b4d5e...f3b

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når de var så små styrte de det som regel selv, men forsøkte å få inn litt regler på at de ikke skulle løpe rundt med den i munnen, og de måtte alltid ta den ut når de skulle prate. Utrolig irriterende med unger som man må tyde bare fordi smokken sitter fast i munnen på de. Forsøkt å si at hun feks kan få den om hun legger seg på sofaen for å hvile?

Skrevet

Ja, snakking har alltid skjedd uten sutt, det er viktig. Men nå er lillesøster senere ute enn storebror var, så selv om hun er 14 mnd så snakker hun ikke, kun et par ord.

Har litt for aktive barn til at de noensinne hadde lagt seg på sofan for å hvile, hehe, men når vi har ryddet sutten bort er hun borte og knabber babyen sin ved første mulighet!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det kan jo fort være et behov hun skaper seg nå for at det er baby i hus også da, ikke unormalt det. Har Dere snakket om at hun er stor og babyen liten? (Selvom hun jo ikke er sååå stor) :)

Skrevet

Nei, vi har ikke det.. Føler hun skal få lov litt til, hun har jo akkurat bikket 1 år, og det behovet på dagtid dukket opp før ny baby kom i hus.

Lurer vel mest på hva folk synes om sutt/alder/når det er lov på dag/når det burde bli "regler" rundt det.

Skrevet

Her i huset at smokk vært forbudt på dagtid etter han fyllte ett år.

Ja det blir litt skriking av det men jeg ville ha gode rutiner på det fra tidlig av.

Nå er han straks 2 år å protesterer fortsatt villt når jeg vil ta smokken hans etter han er stått opp.

Men når jeg spør om han skal kaste smokken oppi sengen der den skal være,så går han inn å kaster den oppi sengen sin :)

Snille lille gutten min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...