*Villekulla* Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Sønnen min har hatt en bestevenn hele tiden mens han gikk i bhg. Vi foreldre har tilbrakt mye tid sammen og hatt det hyggelig (vi foreldre er ikke bestevenner, men skravler og koser oss når vi møter). Nå har de begynt på skole og sønnen min har fått seg mange nye venner og er ikke lenger så begeistret for å leke med den tidligere bestevennen. Foreldrene hans sender stadig vekk meldinger og ringer og hører om vi ikke skal møtes så gutta kan leke sammen. Synes det er så vanskelig når sønnen min uttrykker så sterkt at han ikke vil leke med x lenger. Og de gangene de leker ser jeg at leken ikke er som den var (mye mer krangling og uroligheter). Og så vil jeg jo ikke såre foreldrene heller da som vi har tilbrakt så mye tid sammen med. Hva gjør en i sen sånn situasjon? Kan jo ikke tvinge gutten min til å leke med noen han ikke vil leke med??
Skyen Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg hadde ei bestevenninne i barnehagen men når vi begynte på skolen, i samme klasse, kuttet hun meg ut. Greia var at jeg ble jentenes mobbeoffer (hun mobbet meg ikke men så på). Men det trenger ikke være tilfellet med din sønn. Barn blir eldre og endrer seg, kanskje de bare ikke matcher hverandre lengre. Så lenge de begge har andre venner så er det vel ikke noe å bekymre seg over. Har ekskompisen fått nye venner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå