Gå til innhold

Hva skjer om man vasker sengetøy på 95grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det ødelagt?

Anonymous poster hash: 8ec4b...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det tåler det gjør det jo ikke det. Jeg vasker alt av sengetøy og håndklær på 95 grader.

Skrevet

NEI!

sengetøy, håndlær og kluter skal vaskes på 95 grader!

Anonymous poster hash: c6ce7...7dd
Skrevet

Her har det ikke skjedd noe annet enn at sengetøyet blir reint. Vasker alltid sengetøyet på 95 grader.

Skrevet

Jeg vasker alltid håndklær og sengetøy på 95 grader. Det blir bare rent! :)) ingen problem.

Skrevet

Ok :) spør fordi jeg har endelig fått vaskemaskin! Men jeg skjønte ikke blåbæret av innstillingene. Men da vet jeg det!:)

Anonymous poster hash: 8ec4b...735

Skrevet

Men hvorfor står det 60 grader på vaskeanvisningen? Det er 100 % bomull og god+ kvalitet.

Anonymous poster hash: 6f96b...881

Skrevet

Du trenger ikke å vaske det på 95, 60 holder stort sett. Jeg vasker slikt på 95 innimellom. Sengetøy som vaskes på 95 blir rent, men det finnes nok sengetøy som ikke tåler det også.

Anonymous poster hash: a10c0...537

Skrevet

Du MÅ ikke vaske sengetøy på 95 grader. Det holder med 60. Men jeg vasker alltid sengetøy på 95 grade, både fordi jeg er vant til det hjemmefra og fordi det står i bruksanvisningen på vaskemaskinen min at man bør kjøre minst en vask på 95 grader pr uke.

Det skjer ikke annet enn at sengetøyet blir rent. Men dersom du kjøper for eksempel silkelaken eller noe slikt, vil det bli ødelagt på kokvask.

Skrevet

Hvis det står 60 grader, er det best å vaske det på 60 grader.

Skrevet

Eg vaskar på 95 innimellom for maskina sin del, då er det oftast sengetøyet eg vaskar på den temperaturen.

Skrevet

Problemet med mange vaskemaskiner er at de vasker på for eksempel 50-55 grader på 60 gradersvask, og da blir ikke bakteriene borte... Dette skyldes at man vil kunne skilte med lavt energiforbruk. 

Her har vi et allergiprogram som skal slå ihjel alt av bakterier på 60 grader og som bruker damp i tillegg. Vaskemaskinen ble best i test for akkurat dette.

Anonymous poster hash: 1ffba...01e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...