Gå til innhold

Bor i blokk, ok å vaske opp så sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nyinnflyttet i blokk for første gang, og vil jo gjerne være en hensynsfull nabo.

Merker at på kveldene når det er stille kan man høre litt susing fra rørene når naboer dusjer. Har ikke fått oppvaskmaskin enda, så jeg vasker opp for hånd og skrur vannet ganske mye på og av. Lurer på om jeg kan ta oppvasken så sent, når naboer muligens hører "susingen", eller vente til i morgen?

Står ikke noe i husreglene, annet enn at det skal være stille på kvelden, men vet ikke om oppvask går under dette? 

Anonymous poster hash: a01c1...07d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være stille etter 23.00, men oppvask kan da ikke bråke så fælt? Med mindre rørene «slår» når du stenger av og på vannet?

Kanskje best å bare få litt søvn, oppvasken går ingen steder :P

Anonymous poster hash: 41372...e27

Skrevet

Ingen? :)

Skrevet

Det skal være stille etter 23.00, men oppvask kan da ikke bråke så fælt? Med mindre rørene «slår» når du stenger av og på vannet?

Kanskje best å bare få litt søvn, oppvasken går ingen steder :P

Skrevet

Neida jeg har drukket kaffe klokken åtte og hadde helst lyst å vaske både kjøkken og bad før jeg dusjer og legger meg :D Vet ikke om rørene slår, nei. Har bare merket at de suser og at det er litt lytt. 

Skrevet

Vanskelig å være natteravn altså! Er jo nå jeg er på mitt mest effektive :)

Skrevet

Jeg har aldri bodd i blokk, men det er da helt utrolig om man ikke skal få lov å vaske opp når man vil, enten det er på vanlig måte eller maskin?!

Anonymous poster hash: 3c4b5...b0f
Skrevet

Jeg har aldri bodd i blokk, men det er da helt utrolig om man ikke skal få lov å vaske opp når man vil, enten det er på vanlig måte eller maskin?!

Anonymous poster hash: 3c4b5...b0f

Er enig der, men det er prisen å betale for å bo sentralt i storby til en billig pris.

Samtidig vet jeg at jeg aldri hadde klaget på en nabo som vasket opp (i motsetning til et høylytt nachspiel), men vil jo jo ikke om at mister nattesøvnen pga. meg.. :/ 

Skrevet

Ingen kan klage på at du bruker vannet om natten eller sent på kvelden. Jeg hører at naboen går på do på natta feks men slik er det å bo tett, litt må man tåle. Bare å vaske opp det.

Anonymous poster hash: aa316...b55

Skrevet

Vask opp du, og hør med naboene om de plages noe/ hører noe neste gang du ser dem :)

Gjest novembertretten
Skrevet

Blir dette forumet mer interessant nå så SPREKKER jeg!!!!

Skrevet

haha :D

Anonymous poster hash: 2e6c8...2a9
Skrevet

Problemet er ikke oppvasken, jeg ville aldri funnet på å klage på sånt. Men HI er nyinnflyttet, og kjenner ikke naboene. Og noen sånne blokkmennesker er SÆRE, og elsker å henge seg opp i ting og lage problemer av det...jeg ville trådt litt forsiktig i starten, til jeg visste mer om naboene, i stedet for å få sure «kæller» på nakken :P

Skrevet

Jeg er fra hensynsfull nabo -land. Og har ikke så mange venner å spørre midt på natten -land. ;p

Skrevet

Ja, har hørt om folk som har måttet fjerne både fuglebrett, vindspill og julebelysning fordi de var "sjenerende" for naboer. Vil ikke bli "alenemoren som plager oss med oppvask" første uka heller :P Det er en grunn til at Narvestad ble en så populær figur, folk kjente han igjen.. 

Skrevet

Blir dette forumet mer interessant nå så SPREKKER jeg!!!!

He he, huff da, kan si meg litt enig ;). Men problemet er vel helst det at med mange andre innlegg borte, så blir disse hverdagslige ekstra synlige...

Skrevet

Jeg har vasket opp både for hånd og maskin når com helst på døgnet!

Anonymous poster hash: ebe61...c04

Skrevet

Jeg bor i blokk og har ikke tenkt over at man ikke kan vaske opp på natten. Tviler på det er lytt her anyway, har hvertfall aldri hørt naboene.

Skrevet

Du er jo bare heeeelt gææærn da!!!

Anonymous poster hash: 7dc5f...abb

Skrevet

Du er jo bare heeeelt gææærn da!!!

Anonymous poster hash: 7dc5f...abb

Å ja! Thats me!

Skrevet

Vaske opp går greit, men drypptørking av klær over badekaret er totalforbudt og avstraffes med 70 stokkeslag på plenen foran blokka.

Skrevet

Jeg tenker at folk som bor i blokk neppe våkner av litt sus i vannrørene, og at folk som er våkne bryr seg ikke. Sannsynligheten er stor for at de ikke engang hører det - man venner seg fort til sånne lyder og slutter å merke at de er der.

Bodde en plass en gang, der avløpet fra dassen i leiligheten over lå uten noen som helst isolasjon rundt inne i en lettvegg på stua. Hørtes ut som noen tømte vann ned langs stueveggen (et par meter fra sofaen vår) hver gang de spylte ned :D Og utrolig nok, det gikk ikke mange ukene før vi overhode ikke merket lyden lenger (men den var et yndet samtaleemne når vi hadde besøk, ettersom alle gjester kommenterte det :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...