Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg hadde bekkenløsning forrige graviditet og denne gangen har den kommet tidlig. Etter endt arbeidsdag klarer jeg nesten ikke å gå/stå på foten. Det er ikke mulighet for å tilrettelegge på jobben heller. Jeg blir så trist, ville være i så god form og jobbe hele veien men føler at jeg ikke kan presse meg heller. Og kortere arbeidsdager hadde gjort mye. Anonymous poster hash: e09aa...e45
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Er det ingen sjanse for tilrettelegging på jobben? Hadde nok tatt en prat med sjefen først før lege. Anonymous poster hash: cbdf8...2e0
Vicky 83 Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Pass på helsen. Det er bedre å være litt sykemeldt nå og fungere greit etterpå enn å presse kroppen for mye slik at du sliter unødvendig mye med bekkenet etterpå.
beibilykke Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Snakk med arbeidsgiver, få de til å skrive hva de kan og ikke kan gjøre. Ta det med til legen og forklar situasjonen. Er i akkurat samme situasjon som deg ! Jeg har god dialog med sjefen og prøver meg frem med ulike stillingsptosenter osv!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg jobber i butikk og der går jeg hele dagen og det er veldig mange tunge løft. Å sitte i kassen blir enda verre, da blir bekkenet mitt helt kranglete. Det er ikke noe å tilrettelegge, uansett arbeidsoppgaver så er jeg ødelagt på kvelden. Hjelper ikke å gå på betonggulv en hel dag heller. HI Anonymous poster hash: e09aa...e45
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg ble 100 % sykemeldt i uke 20 pga bekkenet. Og sjeleglad er jeg for det, selv om jeg tok det med ro siste halvpart av svangerskapet endte det likevel med at jeg måtte bruke gåstol de siste ukene. Har fortsatt bekkenløsning, ungen er snart 3,5 år gammel. Tenk på helsa di! Anonymous poster hash: b3aef...c1d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Syns ikke uke 17 er så ille, ble sykmeldt i uke 5 selv....! DET er tidlig det.. Anonymous poster hash: ead85...beb
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Syns ikke uke 17 er så ille, ble sykmeldt i uke 5 selv....! DET er tidlig det.. Anonymous poster hash: ead85...beb Begynner navnet ditt på C? og etternavnet på S? Anonymous poster hash: 8baaf...79a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Syns ikke uke 17 er så ille, ble sykmeldt i uke 5 selv....! DET er tidlig det.. Anonymous poster hash: ead85...beb Begynner navnet ditt på C? og etternavnet på S? Anonymous poster hash: 8baaf...79a Nei .. M & K om du absolutt skal vite det.. Anonymous poster hash: ead85...beb
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #10 Skrevet 5. oktober 2013 Alle graviditeter er ulike. Det virker som at sykemelding er en fornuftig løsning for deg, snakk med legen din og se om dere kommer fram til noe. Kanskje du kan ta et par korte dager i uka på jobb i steden for å bli 100% sykmeldt med det samme? Men det viktigste tenker jeg at er at du ikke ødelegger for deg selv (og familien din) i lang tid framover også etter at barnet er kommet (sikter til f.eks de som fortsatt sliter med bekkenløsning flere år etter fødsel). Ta vare på deg selv og helsa di! På den måten tar du også vare på familien din, og for den saks skyld arbeidsgiver senere også kanskje? Ikke ha dårlig samvittighet! Lytt til kroppen din, ta hensyn til deg selv, og ta en prat med legen din. Om han/hun anbefaler å sykmelde deg, ville jeg takka ja til det. God bedring og lykke til med resten av svangerskapet Anonymous poster hash: dcfb7...51e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå