Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset og har dere det "alltid" ryddig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her trengs skjerpings...

Anonymous poster hash: fa88b...6a7

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Hele huset blir vasket grundig hver onsdag av en super vaskedame, hun holder på 6 timer (stort hus).

Ellers roter barna, men alt blir ryddet hver kveld. Vi har gode rutiner på klesvasken (3 barn og to voksne som trener mye).

Må innrømme jeg har støv på hjernen, derfor flink vaskedame slik at jeg kan bruke tiden på barna

Men jeg liker å ha det ryddig og rent rundt meg

Skrevet

Vasker bad hver torsdag. Kjøkken hver dag, benker i alle fall. Støvsuger ved behov, 1 -2 ganger i uka og støvtørker og vasker gulv en gang i uka. Rydder overflaterot før jeg legger meg om kvelden, alt har sin faste plass.

Om vi får overraskende besøk er der så reint at vi ikke må panikkrydde mens de kler av seg. Vi liker å ha der ryddig rundt oss alle 3.

Anonymous poster hash: 33032...f38

Skrevet

Støvsuger hver mandag og torsdag, vasker badet tirsdag og fredag. Skifter på sengen å vasker klær hver torsdag, det er for å slippe å ha klesstativet stående når det er helg. (Vasker klær på tirsdager også) denne planen fungerer veldig fint her, å vi har det ryddig her i huset:-)

Anonymous poster hash: d117e...231

Skrevet

Støvsuger ofte/ når det trengs. Vasker gulv altfor sjeldent. Vasker badet når det trengs, kanskje en gang i uka eller noe. Skifter på sengene ca hver 14.dag. Har det passe ryddig. 

Skrevet

Jeg vasker litt hver dag. Og det er aldri rotete her. Barna leker stort sett på rommene sine, og der blir det så klart litt rot. Men, de er flinke til å rydde når de e ferdige.

Jeg tåler helt fint leker i stua, men barna velger stort sett rommene sine. Bortsett fra 2-åringen som holder på litt i stua. Lekene blir ryddet opp på kvelden.

Skrevet

Vasker huset en gang i uka og har det alltid ryddig. Har en 2 åring.

Anonymous poster hash: 8fca1...868

Skrevet

Har en Vaskedame som vasker alt grundige hver uke.. Vi rydder rot og leker etter hvert, og tar en skikkelig runde hver kveld.. Litt rot samler det seg jo opp, men det ordnes med en skikkelig rydderunde hver søndag kveld.. (Vaskedama kommer på mandag..)

Anonymous poster hash: 201b1...553

Skrevet

Vi har storvask og storrydding enten lørdag eller søndag hver uke. Resten av uken tas kjøkkenet hver kveld, ca en maskin med klær hver dag, gulvet på kjøkkenet feies nesten hver dag, samt rydding av overflaterot hver kveld. Det ser helt tålelig ut her, men hadde satt pris på å ha vaskehjelp, eller aller helst ryddehjelp.

Anonymous poster hash: eaacb...c56

Skrevet

Må ta litt hver dag. Har fibromyalgi, så hele huset på 1 dag klarer jeg ikke.

Anonymous poster hash: 42f79...d42
Skrevet

Vasker bad hver torsdag. Kjøkken hver dag, benker i alle fall. Støvsuger ved behov, 1 -2 ganger i uka og støvtørker og vasker gulv en gang i uka. Rydder overflaterot før jeg legger meg om kvelden, alt har sin faste plass.

Om vi får overraskende besøk er der så reint at vi ikke må panikkrydde mens de kler av seg. Vi liker å ha der ryddig rundt oss alle 3.

Anonymous poster hash: 33032...f38

Akkurat sånn har vi det også. :)

Anonymous poster hash: df33d...f93

Skrevet

Holder det rent og pent så ofte jeg klarer. Vasker vel ca. en gang i uka, rydder unna etter hvert som det kommer rot, holder benker, vask og do helt rent til en hver tid samt støvsuger hver andre dag.

Skrevet

Oi mange her som har gode rutiner på å vaske. Var veldig nøye før, tørket støv grundig en gang i uka, og vasket gulv to ganger. Nå vasker jeg gulv en gang i uka og da ikke hele huset, tørker støv ca hver tredje uke og da heller ikke hele huset. Badet er det eneste jeg vasker fast en gang i uka. Tørker over kjøkkenbenken og kjøkkenbordet hver uke. Støvsuger sofa og teppe etter behov, det blir sånn ca hver 14 dag. Vasker klær hele tiden. Har funnet ut at jeg kan ikke bruke tid på det, at tre barn og masse aktiviteter som skal følges opp samt krevende jobb med mye overtidsarbeid.

Anonymous poster hash: 24709...b62

Skrevet

What? Tørker du kjøkkenbord og benk hver uke?! Her tørkes de tingene flere ganger pr. dag.

Anonymous poster hash: a77ca...929

Skrevet

Hele huset vaskes grundig en gang i uka, da bytter jeg på sengene også. Badet tas to ganger pr uke. Ellers tørker jeg av kjøkkenbenk og spisebord etter hvert måltid. Rydder etter behov, men tåler fint litt rot. For meg er det viktigste at det er rent her, ikke ryddig.

Skrevet

Jeg har ingen faste dager, men jeg støvsuger hver 2. til 3. dag pga. kattene.

Jeg vasker vask og do og litt på badet før annen hver gang jeg dusjer.

Rydder litt hver dag, det blir litt rot etter 2 barn og katter som drar ut div. Rydder og vasker litt på kjøkken hver dag, også etter behov.

Vasker klær minst annen hver dag. Skifter på vår seng 3 ganger i mnden, barnas ca hver 14. dag.

Tørker støv og vasker gulv, dusj, badekar, osv. etter behov.

Skrevet

Vasker huset en gang i uka, støvsugeren er som regel fremme hver dag.

Strøkent blir det aldri her i huset. Med fire aktive unger så strekker ikke tiden til. Tar tid å få orden etter dager der vi er innen for dørene før vi må ut igjen. Ørten treningsbaggermligger i gangen, sykler, instrumnenter er omhverandre. Men satser på livet roet seg mer etterehvert. Vi voksne kunne vært hjemme og ryddet, men ungene syns det er gøy at vi er med så vi er med på mye. Føler meg heldig som har barn som vil ha med med på så mye, og at jeg kan være med på så mye.

Anonymous poster hash: 645da...6e0

Skrevet

Hele huset blir vasket grundig hver onsdag av en super vaskedame, hun holder på 6 timer (stort hus).

Ellers roter barna, men alt blir ryddet hver kveld. Vi har gode rutiner på klesvasken (3 barn og to voksne som trener mye).

Må innrømme jeg har støv på hjernen, derfor flink vaskedame slik at jeg kan bruke tiden på barna

Støv på hjernen og klarer at huset blir vasket kun en gang pr uke?

Her har mannen støv på hjernen og han vasker gulv minst annenhver dag.

Anonymous poster hash: c06d2...4c9

Skrevet

Støv på hjernen og klarer at huset blir vasket kun en gang pr uke?

Her har mannen støv på hjernen og han vasker gulv minst annenhver dag. Anonymous poster hash: c06d2...4c9

Forskjell på å ha støv på hjernen og det mannen din gjør.....det er ikke normalt!!

Anonymous poster hash: ead04...d5b

Skrevet

Ja vi har Au Pair så takket være henne har vi det alltid ryddig og rent i huset. Etter hun har levert de yngste i barnehagen om morgenen gjør hun tre timer husarbeid hver dag. Uten henne hadde det definitivt ikke vært ryddig hver dag hos oss nei...

Anonymous poster hash: 46228...401

Skrevet

Vasker og støvsuger en av dagene i helga, annenhver helg går jeg grundigere til verks, dvs vaske gulv, skifte på senger og tørke støv på soverommet.

Vasker klær med en gang jeg har nok til å fylle en maskin.

Rydder alle overflater og vasker alle bruksoverflater hver dag.

Alle ting ligger der de skal.

Setter på oppvaskmaskinen med en gang den er full, ca annenhver dag.

Sønnen min rydder etter seg hver dag - eller legger bort det han har brukt

Dette bruker vi ikke spesielt mye tid på, det ligger i rutinene våre :)

Vi er en liten familie på to, men man trenger et system allikevel, og ting skal gjøres. men det er klart klesvaska tar kortere tid med to..

Anonymous poster hash: 12ccf...370
Skrevet

Vasker gulv en gang i uken.

Støvsuger hver dag.

Har det som regel alltid ryddig.

Skrevet

Når får dere tiiiid til å vaske hus en gang i uka??? Det er jo et flere timers prosjekt..

Jeg har sluttet med fast helgevask. Med to små blir det vask når det trengs! Støvsugeren er fremme nesten daglig. Soverom og kjellerstue vaskes en gang i mnd. Støvsuger ved behov.

Yttergang og bad er våre mest kritiske steder! Her er vi nok litt for sløve, men jeg har med meg arbeid hjem hver dag etter jobb og i tillegg skal man få tid til trening oppi alt kaoset.

Skrevet

Hele huset vaskes grundig en gang i uka, da bytter jeg på sengene også. Badet tas to ganger pr uke. Ellers tørker jeg av kjøkkenbenk og spisebord etter hvert måltid. Rydder etter behov, men tåler fint litt rot. For meg er det viktigste at det er rent her, ikke ryddig.

Helsesøsteren her gjorde ett fint poeng ut av at det ikke er så viktig at det er rent, viktigere at det er nogenlunde ryddig. Hun nevnte dette på ett barseltreff, ang. hva man skal prioritere i småbarnsperioden. Som hun sa, ingen har dødd av litt støv ;)

Anonymous poster hash: 26e7b...247

Skrevet

Vi gjør skikkelig rent hver helg. I tillegg støvsuges og vaskes det ved behov i løpet av uka. Stuegulvet kan fort få tre runder før helga kommer, siden vi har en som er i rette alderen til å grise ting til. Men da utsettes vask bak sofaene og sånn til helga. ;) Bord og benker vaskes selvfølgelig skikkelig over etter hver eneste bruk. Tørker litt støv nå og da, ved behov. Støvtørking blir på den måten aldri en nødvendighet på vaskedagen. Vi har det alltid ryddig, bortsett fra når leker og sånn er i bruk og fyller halve stua, og det er tålelig rent alle dager. Jeg er velsignet med en mann som trives med å holde orden, og som liker duften av grønnsåpe. :) Men... lysekrona står alltid til den er matt og litt støvete, for å rengjøre den er altså irriterende pirkearbeid. Ønsker meg en enklere lampe. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...