Gå til innhold

hjelp. hva skal jeg gjøre?!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei veninde har havnet i en ille situasjon. hun kutter seg selv og sender meg bilder av det. jeg vet det er et skrik om hjelp. men hva kan jeg gjøre. skal jeg hente henne å ta hun inn hos meg? Hun er bare 17 år.

Anonymous poster hash: 5ea39...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du henter henne og kjører henne til legevakt! NÅ!

Skrevet

Ikke sikkert Hi heller har bil siden venninnen er 17 år.

Kan du ta kontakt med foreldrene hennes?

Anonymous poster hash: 8f552...424

Skrevet

Jeg har bil. er eldre en henne. jeg aner ikke hvem mora er. dette er fortvilende..

Skrevet

Ville ringt eller sendt mail hit. De kan masse om temaet. Det er nok som du sier, at det er et rop om hjelp... kanskje noe hun holder inne i seg som det hadde vært godt å få snakket om. Vil tro at hun trenger mer profesjonell hjelp også, for å hjelpe henne å bearbeide evt ting og snu tankemønstre. Om du ringer hit så kan du sikkert få en del tips om hva du skal si/gjøre i forhold til veninna di og om du kanskje bør ta kontakt med legen hennes eller noe sånt. Ellers går det sikkert an å snakke med helsesøster også om du synes det er lettere??

Landsforeningen for forebygging av selvskading og selvmord, tlf: 472 94 975
Vi kan bistå med rådgivning og opplysning rundt temaet selvskading/selvmord for pårørende, brukere, fagpersoner og andre. Telefontid: Mandag – fredag kl 16-19. Utenfor kontortid kan du sende sms eller e-post så blir du kontaktet. Nettsider: www.selvskading.org E-post: [email protected]

Anonymous poster hash: ce4e8...b3c
Skrevet

Kjør henne på legevakten, det er jo ikke noe å lure på en gang.

Skrevet

Hadde også kjørt henne til legevakten. Ev. ringt politiet om hun nekter å være med. Opplevde at en jeg var hos en gang truet med å selvskade og jeg ringte politiet. Det er mange år siden og jeg hadde ikke bil eller lappen.

Så kom ei venninne og hentet meg og politiet tok seg av han. (Jeg kjente ham knapt.)

Skrevet

Selvskading er ofte ikke egentlig et rop om hjelp, men den måte ungdom( spesielt jenter) får til å uttrykke underliggende plager som de ikke klarer å sitte ord på, eller å klarer å se.

De trenger selvsagt mye hjelp, da av profesjonelle. 

Anonymous poster hash: 02969...d32
Skrevet

Jo d er et rop om hjelp for hun vil egentlig ikke plage meg men så tar kontakt på den måten hun kan. Faren hennes er informert men hun kommer seg ikke ut av situasjonen som setter henne der.

Skrevet

Beklage uryddige svar. Jeg fikk panikk her et øyeblikk.

Skrevet

Ikke sikkert Hi heller har bil siden venninnen er 17 år.

Kan du ta kontakt med foreldrene hennes?

Anonymous poster hash: 8f552...424

Hun spør jo i hi om hun skal hente henne... Ellers er det vel få andre situasjoner som bedre kvalifiserer til bruk av taxi!

Skrevet

Dra og hent henne og dra på legevakten. Om du ikke selv vil dra og hente ber du politiet om å gjøre det - slik oppførsel kan eskalere. Fortell politiet at du frykter for jentas liv (selvmord). Da tar politiet seg av å koble inn rett ressurser, som leger (og henvisning derfra), barnevern og evt innleggelse på psykiatrisk om de vurderer det som nødvendig. De vil også involvere jentas foreldre.

Anonymous poster hash: 5de69...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...